Uzaktan eğitim, eğitim bilimleri alan yazınında uzun zamandan beri var olan bir kavramdır. Bundan 1 yıl öncesine kadar uzaktan eğitimden çoğunlukla eğitim süreçlerinden yararlanan birey sayısını arttırabilmek ve bu desteklemek amacıyla uygulanmaktaydı. Bugün ise devam etmekte olan ve eğitim dahil olmak üzere pek çok zorunlu hizmetin normale dönmesini engelleyen COVID-19 pandemisi nedeniyle okul öncesinden yüksek öğretime, örgün eğitimden yaygın eğitime eğitim uygulamalarının neredeyse tamamında kullanılan eğitim şekli uzaktan eğitim olmuştur. Diğer bir ifade ile uzaktan eğitim, eğitim süreçlerini tek başına yürütmek zorunda kalmış; yüz yüze eğitim süreçlerinde gerçekleştirilen uygulamaların tamamının sürdürülmesi adına önemli bir sorumluluğu üstlenmiştir. Bu kritik sorumluluğun yerine getirilebilmesi uzaktan eğitim süreçlerinin niteliği ile doğrudan ilişkilidir. Bu nedenle gerçekleştirilen uygulamaların gözden geçirilerek varsa geliştirmeye açık yönlerinin geliştirilebilmesi eğitim paydaşlarının ihtiyaçlarının karşılanması adına önemli bir ihtiyaçtır. Bu çalışmada ülkemizde son 1 yıl içinde paydaş görüşleri doğrultusunda yapılmış bazı çalışma sonuçlarından yararlanılarak uzaktan eğitim süreçlerinin geliştirilmesine yönelik öneriler sunulmaya çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 2 |
Dergimizin Tarandığı İndeksler
International Anatolia Academic Online Journal / Sosyal Bilimler Dergisi
e-ISSN 2148-3175