Firma-tedarikçi ilişkisi
yazında görece az çalışılmış alanlardandır. Özellikle bu ilişkinin doğası ve
firmanın stratejik kararlarına etkisi konusunda yapılan araştırmalar oldukça
azdır. Çalışma, firmaların büyüme ve uluslararasılaşma kararlarında
tedarikçilerden beklentilerini ve firma-tedarikçi ilişkisinde geleneksel/rekabetçi
mi yoksa işbirlikçi bir yaklaşımın mı benimsendiğini saptamak amacıyla
yürütülmüştür. Nitel araştırma olarak tasarlanan çalışmada belirlenen yedi
firma yöneticisiyle mülakat yapılmış ve firmaların tedarikçilerinden
beklentilerini ortaya çıkaracak sorular sorulmuştur. Mülakatlara uygulanan
nitel içerik analizi sonucunda firmaların büyüme kararlarında tedarikçilerinden
beklentilerinin öncelikli olarak ürünlerin kalitesi, maliyeti ve zamanında
teslimi olduğu görülmüştür. Firmaların sadece bir tanesi uluslararasılaşma
kararında tedarikçisinden maliyet konusunda beklentisi olduğunu güçlü bir
şekilde belirtmiştir. Sonuç olarak, firmaların büyüme kararlarında genel olarak
geleneksel/rekabetçi bir yaklaşımları olduğu; uluslararasılaşma eğilimleri
düşük olduğu için bu konuda tedarikçilere önemli görev yüklemedikleri görülmüştür.
Bu konunun daha gerçekçi bir şekilde değerlendirilebilmesi için ivedilikle yeni
çalışmalara ihtiyaç vardır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD
IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.
Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.