Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Competition Or Cooperation: A Qualitative Study About The Firms’ Expectations From Their Suppliers On Their Growth And Internationalization Decisions

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 1, 21 - 33, 01.03.2019
https://doi.org/10.21733/ibad.501586

Öz

Kaynakça

  • BEDİR, A. (2009). Uluslararası Ticarette Fiyata Dayalı Rekabet Gücü ile Endüstri-içi Ticaret Arasındaki İlişki: Türk İmalat Sanayi Örneği. Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İktisat Ana Bilim Dalı, Ankara.
  • COAD, A. (2009) The Growth of Firms: A Survey of Theories and Empirical Evidence, Edward Elgar Publishing.
  • COŞKUN, R. (2018). Nitel Araştırma Yöntemleri, Yayınlanmamış ders notları.
  • COŞKUN, R., TAŞ, A. ve ÇİTÇİ, U. S. (2016). Küreselleşme ve Uluslararası İşletmecilik, Adra Yayıncılık.
  • DEMİRGİL, H. (2008). Firmaların Hayatta Kalma ve Büyüme Performanslarını Belirleyen Faktörler: Göller Bölgesi Üzerine Bir Araştırma. Doktora Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İktisat Ana Bilim Dalı, Isparta.
  • DİNÇER, Ö. (1996). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası. İstanbul: Beta Yayıncılık
  • GENÇ, N. (2007). Yönetim ve Organizasyon. Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • GÜLEŞ, H. K. & BURGESS, T. F. (1996). Manufacturing Technology and the Supply Chain. Europan Journal of Purchasing and Supply Management, Vol. 2 No. 1, 31-38.
  • GÜLEŞ, H.K. (1999a). Reappraising the Purchasing Departman’s Function: The Influence of Partnership Sourcing Practices. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı: 4, 47-58.
  • GÜLEŞ, H.K. (1999b). Elektronik Veri Değişiminin Tedarik Zinciri Yönetimindeki Yeri. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Dergisi, Sayı: 3.
  • JOHANSON, J., VAHLNE, J. E. (1990). The Mechanism of Internationalization. International Marketing Review, 7(4), 11-24.
  • KARAÖZ, M. ve DEMİRGİL, H. (2009). Firma Büyüme Performansını Etkileyen Faktörler. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(2), 47-68.
  • KAYABAŞI, A., KİRACI, H., KANBEROĞLU, Z., OĞUZ, A. (2010). KOBi’lerde İhracat Performansını Belirleyen Unsurların İncelenmesi: İnegöl’de Faaliyette Bulunan İşletmeler Üzerine Bir Alan Araştırması. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 28.
  • KYLAHEİKO, K., JANTUNEN, A., PUUMALAİNEN, K., SAARENKETO, S. ve TUPPURA, A. (2011). “Innovation and Internationalization as Growth Strategies: The Role of Technological Capabilities and Appropriability”, International Business Review 20(5):508-520.
  • MUTLU, E. C. (2008). Uluslararası İşletmecilik, Teori ve Uygulama. İstanbul: Beta Yayınları
  • OLALLA, M. F., SANCHEZ, J. I. L. ve RATA, B. M. (2010). “Cooperation with Suppliers as a Source of Innovation”, African Journal of Business Management, 4(16), 3491-3499.
  • OSUNA, M. A. (2014). Innovation and Internationalization as a Single Strategy of the Firm: A Unification of the Theories”, International Journal of Management and Marketing Research, 7 (1), 73-84.
  • ÖZDEMİR, A. (2010). Ürün Grupları Temelinde Tedarikçi Seçim Probleminin Ele Alınması ve Analitik Hiyerarşi Süreci ile Çözümlenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12(1).
  • ÖZPARLAK, A. B. (2004). Tedarikçi Değerlendirmesi ve Bir İmalatçı Firmada Uygulaması. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü İşletme Mühendisliği Bölümü, İstanbul.
  • PENROSE, E. (2009). The Tehory of the Growth of the Firm, 4. baskı. Oxford University Press.
  • PORTER, M. (1979). “How Competetive Forces Shape Strategy”, Harvard Business Review, March.
  • PORTER, M. (2010). Rekabet Üzerine. Harvard Business Review Kitabı. Kıvanç Tanrıyar (Çev.). İstanbul: Optimist Yayınları
  • ROTHAERMEL, F. T. (2015). Strategic Management, 2. Baskı, McGraw-Hill Education.
  • RUZZİER, M., HOJNİK, J. ve LİPNİK, A. (2013). “Relationship between Innovation and Internationalization of Slovenian Internationalized Companies”, 14. Management International Conference, 21-23 November, Koper, Slovenia.
  • SHAPİRO, R. (1986). Towards Effective Supplier Management: International Comparisons. Harvard Business School Working Paper, 9-785-062.
  • ÜLGEN, H. ve KADRİ, M. (2004). İşletmelerde Stratejik Yönetim. İstanbul: Literatür Yayıncılık
  • WEELE, A. J. (2014). Satın Alma ve Tedarik Zinciri Yönetimi. Timuçin Binder (Çev.). İstanbul: Literatür Yayıncılık

Rekabet Mi, İşbirliği Mi? Firmaların Büyüme Ve Uluslararasılaşma Kararlarında Tedarikçilerinden Beklentilerine İlişkin Nitel Bir Çalışma

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 1, 21 - 33, 01.03.2019
https://doi.org/10.21733/ibad.501586

Öz

Firma-tedarikçi ilişkisi
yazında görece az çalışılmış alanlardandır. Özellikle bu ilişkinin doğası ve
firmanın stratejik kararlarına etkisi konusunda yapılan araştırmalar oldukça
azdır. Çalışma, firmaların büyüme ve uluslararasılaşma kararlarında
tedarikçilerden beklentilerini ve firma-tedarikçi ilişkisinde geleneksel/rekabetçi
mi yoksa işbirlikçi bir yaklaşımın mı benimsendiğini saptamak amacıyla
yürütülmüştür. Nitel araştırma olarak tasarlanan çalışmada belirlenen yedi
firma yöneticisiyle mülakat yapılmış ve firmaların tedarikçilerinden
beklentilerini ortaya çıkaracak sorular sorulmuştur. Mülakatlara uygulanan
nitel içerik analizi sonucunda firmaların büyüme kararlarında tedarikçilerinden
beklentilerinin öncelikli olarak ürünlerin kalitesi, maliyeti ve zamanında
teslimi olduğu görülmüştür. Firmaların sadece bir tanesi uluslararasılaşma
kararında tedarikçisinden maliyet konusunda beklentisi olduğunu güçlü bir
şekilde belirtmiştir. Sonuç olarak, firmaların büyüme kararlarında genel olarak
geleneksel/rekabetçi bir yaklaşımları olduğu; uluslararasılaşma eğilimleri
düşük olduğu için bu konuda tedarikçilere önemli görev yüklemedikleri görülmüştür.
Bu konunun daha gerçekçi bir şekilde değerlendirilebilmesi için ivedilikle yeni
çalışmalara ihtiyaç vardır.

Kaynakça

  • BEDİR, A. (2009). Uluslararası Ticarette Fiyata Dayalı Rekabet Gücü ile Endüstri-içi Ticaret Arasındaki İlişki: Türk İmalat Sanayi Örneği. Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İktisat Ana Bilim Dalı, Ankara.
  • COAD, A. (2009) The Growth of Firms: A Survey of Theories and Empirical Evidence, Edward Elgar Publishing.
  • COŞKUN, R. (2018). Nitel Araştırma Yöntemleri, Yayınlanmamış ders notları.
  • COŞKUN, R., TAŞ, A. ve ÇİTÇİ, U. S. (2016). Küreselleşme ve Uluslararası İşletmecilik, Adra Yayıncılık.
  • DEMİRGİL, H. (2008). Firmaların Hayatta Kalma ve Büyüme Performanslarını Belirleyen Faktörler: Göller Bölgesi Üzerine Bir Araştırma. Doktora Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İktisat Ana Bilim Dalı, Isparta.
  • DİNÇER, Ö. (1996). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası. İstanbul: Beta Yayıncılık
  • GENÇ, N. (2007). Yönetim ve Organizasyon. Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • GÜLEŞ, H. K. & BURGESS, T. F. (1996). Manufacturing Technology and the Supply Chain. Europan Journal of Purchasing and Supply Management, Vol. 2 No. 1, 31-38.
  • GÜLEŞ, H.K. (1999a). Reappraising the Purchasing Departman’s Function: The Influence of Partnership Sourcing Practices. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı: 4, 47-58.
  • GÜLEŞ, H.K. (1999b). Elektronik Veri Değişiminin Tedarik Zinciri Yönetimindeki Yeri. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Dergisi, Sayı: 3.
  • JOHANSON, J., VAHLNE, J. E. (1990). The Mechanism of Internationalization. International Marketing Review, 7(4), 11-24.
  • KARAÖZ, M. ve DEMİRGİL, H. (2009). Firma Büyüme Performansını Etkileyen Faktörler. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(2), 47-68.
  • KAYABAŞI, A., KİRACI, H., KANBEROĞLU, Z., OĞUZ, A. (2010). KOBi’lerde İhracat Performansını Belirleyen Unsurların İncelenmesi: İnegöl’de Faaliyette Bulunan İşletmeler Üzerine Bir Alan Araştırması. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 28.
  • KYLAHEİKO, K., JANTUNEN, A., PUUMALAİNEN, K., SAARENKETO, S. ve TUPPURA, A. (2011). “Innovation and Internationalization as Growth Strategies: The Role of Technological Capabilities and Appropriability”, International Business Review 20(5):508-520.
  • MUTLU, E. C. (2008). Uluslararası İşletmecilik, Teori ve Uygulama. İstanbul: Beta Yayınları
  • OLALLA, M. F., SANCHEZ, J. I. L. ve RATA, B. M. (2010). “Cooperation with Suppliers as a Source of Innovation”, African Journal of Business Management, 4(16), 3491-3499.
  • OSUNA, M. A. (2014). Innovation and Internationalization as a Single Strategy of the Firm: A Unification of the Theories”, International Journal of Management and Marketing Research, 7 (1), 73-84.
  • ÖZDEMİR, A. (2010). Ürün Grupları Temelinde Tedarikçi Seçim Probleminin Ele Alınması ve Analitik Hiyerarşi Süreci ile Çözümlenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12(1).
  • ÖZPARLAK, A. B. (2004). Tedarikçi Değerlendirmesi ve Bir İmalatçı Firmada Uygulaması. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü İşletme Mühendisliği Bölümü, İstanbul.
  • PENROSE, E. (2009). The Tehory of the Growth of the Firm, 4. baskı. Oxford University Press.
  • PORTER, M. (1979). “How Competetive Forces Shape Strategy”, Harvard Business Review, March.
  • PORTER, M. (2010). Rekabet Üzerine. Harvard Business Review Kitabı. Kıvanç Tanrıyar (Çev.). İstanbul: Optimist Yayınları
  • ROTHAERMEL, F. T. (2015). Strategic Management, 2. Baskı, McGraw-Hill Education.
  • RUZZİER, M., HOJNİK, J. ve LİPNİK, A. (2013). “Relationship between Innovation and Internationalization of Slovenian Internationalized Companies”, 14. Management International Conference, 21-23 November, Koper, Slovenia.
  • SHAPİRO, R. (1986). Towards Effective Supplier Management: International Comparisons. Harvard Business School Working Paper, 9-785-062.
  • ÜLGEN, H. ve KADRİ, M. (2004). İşletmelerde Stratejik Yönetim. İstanbul: Literatür Yayıncılık
  • WEELE, A. J. (2014). Satın Alma ve Tedarik Zinciri Yönetimi. Timuçin Binder (Çev.). İstanbul: Literatür Yayıncılık
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Recai Coşkun 0000-0002-5200-6098

Kevser Sancaktutan

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Coşkun, R., & Sancaktutan, K. (2019). Rekabet Mi, İşbirliği Mi? Firmaların Büyüme Ve Uluslararasılaşma Kararlarında Tedarikçilerinden Beklentilerine İlişkin Nitel Bir Çalışma. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), 4(1), 21-33. https://doi.org/10.21733/ibad.501586
AMA Coşkun R, Sancaktutan K. Rekabet Mi, İşbirliği Mi? Firmaların Büyüme Ve Uluslararasılaşma Kararlarında Tedarikçilerinden Beklentilerine İlişkin Nitel Bir Çalışma. IBAD. Mart 2019;4(1):21-33. doi:10.21733/ibad.501586
Chicago Coşkun, Recai, ve Kevser Sancaktutan. “Rekabet Mi, İşbirliği Mi? Firmaların Büyüme Ve Uluslararasılaşma Kararlarında Tedarikçilerinden Beklentilerine İlişkin Nitel Bir Çalışma”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 4, sy. 1 (Mart 2019): 21-33. https://doi.org/10.21733/ibad.501586.
EndNote Coşkun R, Sancaktutan K (01 Mart 2019) Rekabet Mi, İşbirliği Mi? Firmaların Büyüme Ve Uluslararasılaşma Kararlarında Tedarikçilerinden Beklentilerine İlişkin Nitel Bir Çalışma. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 4 1 21–33.
IEEE R. Coşkun ve K. Sancaktutan, “Rekabet Mi, İşbirliği Mi? Firmaların Büyüme Ve Uluslararasılaşma Kararlarında Tedarikçilerinden Beklentilerine İlişkin Nitel Bir Çalışma”, IBAD, c. 4, sy. 1, ss. 21–33, 2019, doi: 10.21733/ibad.501586.
ISNAD Coşkun, Recai - Sancaktutan, Kevser. “Rekabet Mi, İşbirliği Mi? Firmaların Büyüme Ve Uluslararasılaşma Kararlarında Tedarikçilerinden Beklentilerine İlişkin Nitel Bir Çalışma”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 4/1 (Mart 2019), 21-33. https://doi.org/10.21733/ibad.501586.
JAMA Coşkun R, Sancaktutan K. Rekabet Mi, İşbirliği Mi? Firmaların Büyüme Ve Uluslararasılaşma Kararlarında Tedarikçilerinden Beklentilerine İlişkin Nitel Bir Çalışma. IBAD. 2019;4:21–33.
MLA Coşkun, Recai ve Kevser Sancaktutan. “Rekabet Mi, İşbirliği Mi? Firmaların Büyüme Ve Uluslararasılaşma Kararlarında Tedarikçilerinden Beklentilerine İlişkin Nitel Bir Çalışma”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), c. 4, sy. 1, 2019, ss. 21-33, doi:10.21733/ibad.501586.
Vancouver Coşkun R, Sancaktutan K. Rekabet Mi, İşbirliği Mi? Firmaların Büyüme Ve Uluslararasılaşma Kararlarında Tedarikçilerinden Beklentilerine İlişkin Nitel Bir Çalışma. IBAD. 2019;4(1):21-33.

IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD

IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.


           Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.              


Flag Counter