Bu çalışma, MEB'e bağlı ortaokullarda görev
yapmakta olan fen bilimleri öğretmenlerinin eğitim portalları hakkındaki
düşüncelerini araştırmak üzere, öğretmenlerin eğitim portalları hakkındaki
bilgileri ve kullanma durumları, hangi eğitim portallarını kullandıkları, eğitim
portallarını kullanırken ne tür problemlerle karşılaştıkları ve bu problemlerin
giderilmesi için ne gibi çözüm önerilerinin olduğunu, belirlemeyi amaçlayan
olgu bilim deseninde nitel bir araştırmadır. Bu bağlamda çalışma grubunu,
Kocaeli İzmit ilçesindeki sekiz ortaokuldaki 26 fen bilimleri öğretmeni
oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği
kullanılarak toplanmıştır.. Fen bilimleri öğretmenleriyle yapılan görüşmelerden
elde edilen veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir.
Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, fen bilimleri öğretmenlerinin
derslerinde aktif olarak eğitim portallarından yararlandıkları, eba, vitamin ve
morpa kampüs portallarını diğer portallara kıyasla daha fazla kullandıkları
belirlenmiştir. Bazı öğretmenler portallardaki görsellerin, videoların,
interaktif deneylerin ve değerlendirme etkinliklerinin dersi eğlenceli hale
getirdiğini ifade ederken bazıları da eba'nın MEB tarafından denetlenmesi
sebebiyle kullandıklarını ifade etmişlerdir. Yarıdan fazla öğretmenin
eTwinning'i daha önce hiç duymadıkları, eTwinning'i duyanların ise bu portalı
kullanmadığı, İngilizcelerinin yetersiz olması sebebiyle projelerinin yarım
kaldığı belirlenmiştir. Öğretmenlerin portalları kullanırken, MEB'in sunduğu
internet altyapısının yetersiz olması, zaman kaybı yaşanması, değerlendirme
etkinliklerinin yetersiz olması, takibinin zor olması gibi sorunlarla
karşılaştıkları bilgisine ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 2 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD
IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.
Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.