Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

What Do Science Teachers Think About Educational Portals?

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 2, 222 - 235, 30.08.2019
https://doi.org/10.21733/ibad.531997

Öz

Kaynakça

  • Akçalı. (2015). Kuram ve uygulamada sınıf dışı tarih öğretimi algısı: öğretmen ve aday öğretmen görüşleri. Eğitim ve Bilim, 117-137.
  • Aktay, S., & Keskin, T. (2016). Eğitim bilişim ağı(EBA) incelemesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 27-44.
  • Alabay, A. (2015, Haziran). Ortaöğretim öğretmenlerinin ve öğrencilerinin EBA(Eğitimde Bilişim Ağı) kullanımına ilişkin görüşleri üzerine bir araştırma(Yüksek Lisans Tezi).İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü,İstanbul.
  • Bolat, Y. (2016). Ters yüz edilmiş sınıflar ve eğitim bilişim ağı. Journal Of Human Sciences, 3373-3388.Bozdağ, Ç. (2017). Almanya ve Türkiye'de okullarda teknoloji entegrasyonu: eTwinning örneği üzerine karşılatırmalı bir inceleme. Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi, 42-64.
  • Buluş Kırıkkaya, E., Bozkurt, E., & Öztürk, N. (2012). Fen ve teknoloji öğretmenleri eğitim araştırmaları ile ilgili ne düşünüyor. Çağdaş Eğitim Dergisi, 1, 63-75.
  • eba. (2017). eba Web sitesi: http://www.eba.gov.tr adresinden alınmıştır
  • eTwinning. (2017). eTwinning Web sitesi: http://www.etwinning.net adresinden alınmıştır
  • Demirci Güler, M. P. Kaya, S, & Uzun, A. (2014). Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Öğretimde İnternet Kullanımına İlişkin Görüşleri (Kırşehir İli Örneği). Journal of Kirsehir Education Faculty, 15(1).
  • Güvendi, G. (2014, Haziran). Milli Eğitim Bakanlığının öğretmenlere sunmuş olduğu çevrimiçi eğitim ve paylaşım sitelerinin öğretmenlerce kullanım sıklığının belirlenmesi:Eğitim Bilişim Ağı örneği(Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü,Sakarya.
  • Kapıdere, M., & Çetinkaya, N. (2017). Eğitim bilişim ağı(EBA) mobil uygulamasının değerlendirilmesi. IJAL, 1-14.
  • Kocaoğlu, G. A. (2012, Temmuz). Web tabanlı yazılım olan vitamin programının öğrencilerin fen ve teknoloji dersindeki başarılarına ve tutumlarına etkisi( Yüksek Lisans Tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü,Çanakkale.
  • Matthew, B. M., & Huberman, A. (1994). Qalitative Data Analysis.
  • Özkan, H., & Öztop, M. (2016). Öğrencilerin vitamin eğitim yazılımıyla ilgili görüşlerinin analizi(Yeni Levent Lisesi ve Etiler Lisesi örneği). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Entitüsü Dergisi, 177-196.
  • Pala, F., Arslan, H., & Özdinç, F. (2016). Eğitim bilişim ağı web sitesinin otantik görevler ve göz izleme İle kullanılabilirliğinin incelenmesi. Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, 24-38.
  • Parlak, i. (2011). İlköğretimde uygulanmaya başlanan web destekli mebvitamin eğitim yazılımının öğrenci ve öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi(Yüksek lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimlerei Enstitüsü, İstanbul.
  • Şahin, Ö. (2012, Ocak). Meb vitamin ilköğretim portalı hakkındaki öğretmen görüşlerinin ve öğrenci tutumlarının incelenmesi(Yüksek Lisans Tezi). Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Tutar, M. (2015). Eğitim bilişim ağı(EBA) sitesine yönelik olarak öğretmenlerin görüşlerinin değerlendirilmesi( Yüksek Lisans Tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Türnüklü, A. (2000). Eğitim bilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği :görüşme. Kuram ve Uygulamda Eğitim Yönetimi Dergisi, 543-559.
  • Yıldırım, N. (2013). Ortaokul 5. sınıf fen ve teknoloji dersinde kullanılan meb vitamin eğitim yazılımının öğrencilerin yansıtıcı düşünme becerilerine ve erişilerine etkisinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi).
  • Yücel, H. (2011). İlköğretim matemetik eğitiminde web destekli "Meb vitamin" adlı öğretim materyaline ilişkin öğretmen görüşleri (Yüksek Lisans Tezi). Yüzüncüyıl Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Van.

Eğitim Portalları Hakkında Fen Bilimleri Öğretmenleri Ne Düşünüyor?

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 2, 222 - 235, 30.08.2019
https://doi.org/10.21733/ibad.531997

Öz

Bu çalışma, MEB'e bağlı ortaokullarda görev
yapmakta olan fen bilimleri öğretmenlerinin eğitim portalları hakkındaki
düşüncelerini araştırmak üzere, öğretmenlerin eğitim portalları hakkındaki
bilgileri ve kullanma durumları, hangi eğitim portallarını kullandıkları, eğitim
portallarını kullanırken ne tür problemlerle karşılaştıkları ve bu problemlerin
giderilmesi için ne gibi çözüm önerilerinin olduğunu, belirlemeyi amaçlayan
olgu bilim deseninde nitel bir araştırmadır. Bu bağlamda çalışma grubunu,
Kocaeli İzmit ilçesindeki sekiz ortaokuldaki 26 fen bilimleri öğretmeni
oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği
kullanılarak toplanmıştır.. Fen bilimleri öğretmenleriyle yapılan görüşmelerden
elde edilen veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir.
Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, fen bilimleri öğretmenlerinin
derslerinde aktif olarak eğitim portallarından yararlandıkları, eba, vitamin ve
morpa kampüs portallarını diğer portallara kıyasla daha fazla kullandıkları
belirlenmiştir. Bazı öğretmenler portallardaki görsellerin, videoların,
interaktif deneylerin ve değerlendirme etkinliklerinin dersi eğlenceli hale
getirdiğini ifade ederken bazıları da eba'nın MEB tarafından denetlenmesi
sebebiyle kullandıklarını ifade etmişlerdir. Yarıdan fazla öğretmenin
eTwinning'i daha önce hiç duymadıkları, eTwinning'i duyanların ise bu portalı
kullanmadığı, İngilizcelerinin yetersiz olması sebebiyle projelerinin yarım
kaldığı belirlenmiştir. Öğretmenlerin portalları kullanırken, MEB'in sunduğu
internet altyapısının yetersiz olması, zaman kaybı yaşanması, değerlendirme
etkinliklerinin yetersiz olması, takibinin zor olması gibi sorunlarla
karşılaştıkları bilgisine ulaşılmıştır. 

Kaynakça

  • Akçalı. (2015). Kuram ve uygulamada sınıf dışı tarih öğretimi algısı: öğretmen ve aday öğretmen görüşleri. Eğitim ve Bilim, 117-137.
  • Aktay, S., & Keskin, T. (2016). Eğitim bilişim ağı(EBA) incelemesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 27-44.
  • Alabay, A. (2015, Haziran). Ortaöğretim öğretmenlerinin ve öğrencilerinin EBA(Eğitimde Bilişim Ağı) kullanımına ilişkin görüşleri üzerine bir araştırma(Yüksek Lisans Tezi).İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü,İstanbul.
  • Bolat, Y. (2016). Ters yüz edilmiş sınıflar ve eğitim bilişim ağı. Journal Of Human Sciences, 3373-3388.Bozdağ, Ç. (2017). Almanya ve Türkiye'de okullarda teknoloji entegrasyonu: eTwinning örneği üzerine karşılatırmalı bir inceleme. Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi, 42-64.
  • Buluş Kırıkkaya, E., Bozkurt, E., & Öztürk, N. (2012). Fen ve teknoloji öğretmenleri eğitim araştırmaları ile ilgili ne düşünüyor. Çağdaş Eğitim Dergisi, 1, 63-75.
  • eba. (2017). eba Web sitesi: http://www.eba.gov.tr adresinden alınmıştır
  • eTwinning. (2017). eTwinning Web sitesi: http://www.etwinning.net adresinden alınmıştır
  • Demirci Güler, M. P. Kaya, S, & Uzun, A. (2014). Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Öğretimde İnternet Kullanımına İlişkin Görüşleri (Kırşehir İli Örneği). Journal of Kirsehir Education Faculty, 15(1).
  • Güvendi, G. (2014, Haziran). Milli Eğitim Bakanlığının öğretmenlere sunmuş olduğu çevrimiçi eğitim ve paylaşım sitelerinin öğretmenlerce kullanım sıklığının belirlenmesi:Eğitim Bilişim Ağı örneği(Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü,Sakarya.
  • Kapıdere, M., & Çetinkaya, N. (2017). Eğitim bilişim ağı(EBA) mobil uygulamasının değerlendirilmesi. IJAL, 1-14.
  • Kocaoğlu, G. A. (2012, Temmuz). Web tabanlı yazılım olan vitamin programının öğrencilerin fen ve teknoloji dersindeki başarılarına ve tutumlarına etkisi( Yüksek Lisans Tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü,Çanakkale.
  • Matthew, B. M., & Huberman, A. (1994). Qalitative Data Analysis.
  • Özkan, H., & Öztop, M. (2016). Öğrencilerin vitamin eğitim yazılımıyla ilgili görüşlerinin analizi(Yeni Levent Lisesi ve Etiler Lisesi örneği). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Entitüsü Dergisi, 177-196.
  • Pala, F., Arslan, H., & Özdinç, F. (2016). Eğitim bilişim ağı web sitesinin otantik görevler ve göz izleme İle kullanılabilirliğinin incelenmesi. Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, 24-38.
  • Parlak, i. (2011). İlköğretimde uygulanmaya başlanan web destekli mebvitamin eğitim yazılımının öğrenci ve öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi(Yüksek lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimlerei Enstitüsü, İstanbul.
  • Şahin, Ö. (2012, Ocak). Meb vitamin ilköğretim portalı hakkındaki öğretmen görüşlerinin ve öğrenci tutumlarının incelenmesi(Yüksek Lisans Tezi). Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Tutar, M. (2015). Eğitim bilişim ağı(EBA) sitesine yönelik olarak öğretmenlerin görüşlerinin değerlendirilmesi( Yüksek Lisans Tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Türnüklü, A. (2000). Eğitim bilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği :görüşme. Kuram ve Uygulamda Eğitim Yönetimi Dergisi, 543-559.
  • Yıldırım, N. (2013). Ortaokul 5. sınıf fen ve teknoloji dersinde kullanılan meb vitamin eğitim yazılımının öğrencilerin yansıtıcı düşünme becerilerine ve erişilerine etkisinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi).
  • Yücel, H. (2011). İlköğretim matemetik eğitiminde web destekli "Meb vitamin" adlı öğretim materyaline ilişkin öğretmen görüşleri (Yüksek Lisans Tezi). Yüzüncüyıl Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Van.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Esma Buluş Kırıkkaya 0000-0002-5637-2829

İrem Yıldırım 0000-0002-9869-1174

Yayımlanma Tarihi 30 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Buluş Kırıkkaya, E., & Yıldırım, İ. (2019). Eğitim Portalları Hakkında Fen Bilimleri Öğretmenleri Ne Düşünüyor?. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), 4(2), 222-235. https://doi.org/10.21733/ibad.531997
AMA Buluş Kırıkkaya E, Yıldırım İ. Eğitim Portalları Hakkında Fen Bilimleri Öğretmenleri Ne Düşünüyor?. IBAD. Ağustos 2019;4(2):222-235. doi:10.21733/ibad.531997
Chicago Buluş Kırıkkaya, Esma, ve İrem Yıldırım. “Eğitim Portalları Hakkında Fen Bilimleri Öğretmenleri Ne Düşünüyor?”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 4, sy. 2 (Ağustos 2019): 222-35. https://doi.org/10.21733/ibad.531997.
EndNote Buluş Kırıkkaya E, Yıldırım İ (01 Ağustos 2019) Eğitim Portalları Hakkında Fen Bilimleri Öğretmenleri Ne Düşünüyor?. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 4 2 222–235.
IEEE E. Buluş Kırıkkaya ve İ. Yıldırım, “Eğitim Portalları Hakkında Fen Bilimleri Öğretmenleri Ne Düşünüyor?”, IBAD, c. 4, sy. 2, ss. 222–235, 2019, doi: 10.21733/ibad.531997.
ISNAD Buluş Kırıkkaya, Esma - Yıldırım, İrem. “Eğitim Portalları Hakkında Fen Bilimleri Öğretmenleri Ne Düşünüyor?”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 4/2 (Ağustos 2019), 222-235. https://doi.org/10.21733/ibad.531997.
JAMA Buluş Kırıkkaya E, Yıldırım İ. Eğitim Portalları Hakkında Fen Bilimleri Öğretmenleri Ne Düşünüyor?. IBAD. 2019;4:222–235.
MLA Buluş Kırıkkaya, Esma ve İrem Yıldırım. “Eğitim Portalları Hakkında Fen Bilimleri Öğretmenleri Ne Düşünüyor?”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), c. 4, sy. 2, 2019, ss. 222-35, doi:10.21733/ibad.531997.
Vancouver Buluş Kırıkkaya E, Yıldırım İ. Eğitim Portalları Hakkında Fen Bilimleri Öğretmenleri Ne Düşünüyor?. IBAD. 2019;4(2):222-35.

IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD

IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.


           Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.              


Flag Counter