Bu
çalışmada Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılmak üzere bir materyal
geliştirme çalışması yapılmıştır. Bu amaçla hazırlanan materyal, temalara uygun
olarak bestelenen beş adet özgün şarkıdan oluşmaktadır. Bu şarkılarda A1 ve A2
dil seviyelerine göre belirlenen çeşitli dil bilgisi konuları, dil becerileri
ve temel söz varlığına (gündelik dilde kullanılan kalıp ifadeler gibi) yer
verilmiştir. Ayrıca her şarkıda belirli bir tema işlenmiştir. Tüm bu temalar
belirlenirken Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi (AOÖÇ)’ndeki yeterliklerden yararlanılmıştır. Bestelenen şarkılarda tekrar eden ifadeler öğrencilerin
öğrenmeleri için amaçlanan kelimeler ve kelime kalıplarından oluşmaktadır.
Geliştirilen materyallerde kullanılan cümleler ve kelimeler öğrencilerin
öğrendiklerini pekiştirmesi, konuların daha anlaşılır ve akılda kalıcı olması
için etkinliklerle zenginleştirilerek şarkıların anlaşılma durumu yapılan
uygulamalarla sorgulanmıştır. Çalışma sonucunda yabancılara Türkçe
öğretimi alanında kullanılabilecek 5 adet özgün materyal ve bunlara yönelik
etkinlikler ortaya konmuştur.
Türkçe eğitimi yabancı dil olarak Türkçe öğretimi şarkı materyal çalışması dil öğretim düzeyleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 2 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD
IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.
Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.