Research Article
BibTex RIS Cite

Investigation of the Effects of Pre-School Teacher Candidates Creativity Skills on Montessori Approach Based STEM Effectiveness

Year 2019, Volume: 4 Issue: 2, 392 - 409, 30.08.2019
https://doi.org/10.21733/ibad.548456

Abstract

References

  • Adıgüzel, T., Ayar, M. C., Corlu, M. S., ve Özel, S. (2012). Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik eğitimi: disiplinler arası çalışmalar ve etkileşimler. 10. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi, Niğde, Turkey
  • Akgündüz, D. ve Akpınar, B. C. (2018). Okul öncesi eğitiminde fen eğitimi temelinde gerçekleştirilen STEM uygulamalarının öğrenci, öğretmen ve veli açısından değerlendirilmesi. Yaşadıkça Eğitim, 32(1), 1-26
  • Aksoy, B. (2004). Coğrafya öğretiminde probleme dayalı öğrenme yaklaşımı. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • Allen, A. (2016). Don’t fear STEM you aready teach it. School Age/After School Exchange, September/October, 56-59
  • Altun Yalçın, S. ve Yalçın, P. (2018). Fen bilgisi öğretmen adaylarının STEM eğitimi konusundaki metaforik algılarının incelenmesi. International Journal of Social Science, 70, 39-59
  • Aslan-Tutak, F., Akaygün, S. ve Tezsezen, S. (2017). İşbirlikli FeTeMM (fen, teknoloji, mühendislik, matematik) eğitimi uygulaması: kimya ve matematik öğretmen adaylarının FETEMM farkındalıklarının incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(4), 794-816 DOI: 10.16986/HUJE.2017027115
  • Bakırcı, H. ve Kutlu, E. (2018). Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Fetemm Yaklaşımı Hakkındaki Görüşlerinin Belirlenmesi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 9(2), 367-389
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç- Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 21. Baskı. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Breiner, J. M., Harkness, S. S., Johnson, C. C. and Koehler, C. M. (2012). What is STEM? a discussion about STEM about conceptions of STEM in education and patnerships. School Science and Mathematics, 112, 3-11
  • Bybee, R. W. (2010). Advancing STEM education: A 2020 Vision. Technology and Engineering Teacher, 70(1), 30-35
  • Can, A. (2016). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. 6. Baskı, Pegem Akademi.
  • Çepni, S. (2017). Kuramdan uygulamaya STEM+A+E eğitimi. 1. Baskı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cosentino, C., (2008). The impact of integrated programming on student attitude and achievement in grade 9 academic mathematics and science. Master’s Thesis. Brock University, Ontario.
  • Çolakoğlu, M. ve Günay Gökben, A. (2017). Türkiye’de eğitim fakültelerinde FeTeMM (STEM) çalışmaları. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 2 (2), 46-69
  • Çorlu, S. ve Çorlu, M. A. (2012). Scientific inquiry based professional development models in teacher education. Educational Sciences: Theory & Practice, 12(1), 514-52
  • Çorlu, M. S. (2014). FeTeMM eğitimi makale çağrı mektubu. Turkish Journal of Education, Ankara, 3(1)
  • Cho, B. and Lee, J. (2013). The effects of creativity and flow on learning through the STEAM education on elementary scholl contexts. Paper presented et the International Conference of Educational Technology, Sejong University, Sout Korea.
  • Creswell, J. W. and Tashakkori, A. (2007). Differing perspectiveson mixed methods research. Journal of Mixed Methods Research, 1(4), 303-308
  • Creswell, J. W. (2002). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. Upper Saddle River, NJ: Columbus, Ohio
  • Dereli, E. (2017). Montessori eğitim programının çocukların psikososyal gelişimlerine ve sosyal problem çözme becerilerine etkisinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 18(2), Ağustos, 135-153.
  • Durakoğlu, A. (2011). Marıa Montessorı’ ye göre okul öncesi çocukluk döneminin özellikleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(133-145)
  • Diamond, A. and Lee, K. ( 2011). Interventions shown to aid executive function development in children 4–12 years old. Science Journal, 333(6045), 959-964
  • Elkin, M., Sullivan, A. and Bers, M. U. (2014). Implementing a robotics curriculum in an early childhood Montessori Classroom. Journal of Information Technology Education, Innovations in Practice, 13, 153-169
  • Fortus, D., Dershimer, R. C., Krajcik, J. S., Marx, R. W. and Mamlok-Naaman, R. (2004). Desing-Based Science and Student Leasrning. Journol of Research in Science Teaching, 41(10), 1081-1110
  • Gökbayrak, S. ve Karışan, D. (2017). Altıncı sınıf öğrencilerinin FeTeMM temelli etkinlikler hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. Alan Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-40
  • Gülhan F. ve Şahin, F (2016). The effects of science-technology-engineering-math (STEM) integration on 5th grade students’ perceptions and attitudes towards these areas. Journal of Human Sciences, 13(1), 602-620
  • Green, A., (2012). The integration of engineering design projects into the secondary science classroom. Master’s Thesis. Michigan State University, Michigan.
  • Hadzigeorgiou, Y. (2002). Okul öncesi çocuklarda mekanik stabilite kavramının gelişimi üzerine bir çalışma. Fen Eğitimi Araştırmaları, 32(3), 373-391
  • Hill, M.D., (2002). The effects of integrated mathematics/science curriculum and instruction on mathematics achievement and student attitudes in grade six. Doctoral Dissertation. Texas A&M University, Texas.
  • İşmen, E. (2001). Duygusal zeka ve problem çözme. M. Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 13 (111-124)
  • Judson, E., (2014). Effect of Transferring to STEM focused charter and magnet schools on student achievement. The Journal of Educational Research, 107, 255-266
  • Kang, J., Ju, E.J. ve Jang, S., (2013). The Effect of Science-based STEAM program using a portfolio on elementary students’ formation of science concepts. Elementary Science Education, 32(4), 593-606
  • Karlıdağ, İ. (2018). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Yaratıcılık Kavramına İlişkin Görüşleri. Journal of International Social Research, 11(56), 562-569
  • Katz, L. G. (2010). STEM in the early years. SEED papers, Retrieved November, 3
  • Kaya, H. İ. (2010). Öğretmen eğitiminde yapılandırmacı öğrenmeye dayalı uygulamaların öğretmen adaylarının problem çözme, eleştirel düşünme ve yaratıcı düşünme eğilimlerine etkileri. Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Kaya, D. ve Gündüz, M. (2015). Alternatif eğitim ve toplumsal değişim üzerindeki etkisi: “Waldorf Okulları Örneği”. MEB Dergisi, 205
  • Kökdemir, D. (2003). Belirsizlik durumlarında karar verme ve problem çözme. Doktora Tezi, Ankara Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Korkmaz, Ö. (2009). Öğretmenlerin eleştirel düşünme eğilim ve düzeyleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 1-13
  • Koştur, H. İ. (2017). FeTeMM eğitiminde bilim tarihi uygulamaları: El-Cezerî Örneği. Journal Of Educatıon, 4(1), 61-73
  • Kuşçu, Ö.,6 Bozdaş, Y. ve Yıldırım Doğru, S.S. (2014). Montessori eğitiminin çocuklarda sorumluluk alma, sırasını bekleme, başladığı işi bitirme becerisine etkisinin değerlendirilmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 12 (27), 307-322
  • Knezek, G., Christensen, R., Tyler-Wood, T. and Periathiruvadi, S. (2013). Impact of environmental power monitoring activities on middle school student perceptions of STEM. Science Education International, 24(1), 98-123
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (2016). STEM Eğitimi Raporu. Ankara: SESAM.
  • Oğuz V. ve Köksal Akyol, A. (2006). Çocuk Eğitiminde Montessori Yaklaşımı. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15 (1), 243-256
  • Özdağ, S. A. (2014). Montessori metodu’ nun eğitim mekânlarına yansıması üzerine kavramsal bir analiz. Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Pekbay, C. (2017). Fen teknoloji mühendislik ve matematik etkinliklerinin ortaokul öğrencileri üzerindeki etkileri. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Tez No: 454935
  • Riskowski, J. L., Todd, C. D., Wee, B., Dark, M. ve Harbor, J. (2009). Exploring the Effectiveness of an Interdisciplinary Water Resources Engineering Module in an Eighth Grade Science Course. International Journal of Engineering Education, 25 (1), 181-195
  • Seong-Hwan, C., (2013). The Effect of robots in education based on STEAM. Journal of Korea Robotics Society, 8(1), 58-65
  • Siew, N. M., Amir, N. and Chong, C. L. (2015). The Perceptions of Pre-Service and İn-Service Teachers Regarding A Project-Based STEM Approach to Teaching Science. Springer Plus, 4(8), 1-20
  • Soylu, S. (2016). STEM Education in Early Childhood in Turkey. Journal of Educational and Instructional Studies in the World, 6, 38-47
  • Sullivan, F. V. (2008). Robotics and science literacy: thinking skills, science process skills and systems understanding. Journal of Research in Science Teaching, 45(3), 373-394
  • Sungur Gül, K. ve Marulcu, İ. (2014). Yöntem olarak mühendislik-dizayna ve ders materyali olarak legolara öğretmen ile öğretmen adaylarının bakış açılarının incelenmesi. Turkish Studies, 9(2), 761-786
  • Strong, M. G. (2013). Developing elementary math and science process skills through engineering design instruction. Hofstra University.
  • Şahintürk, Ö. (2012). Montessori yönteminin okul öncesi dönemde öğrencilerin yaratıcı düşünmelerine etkisi. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak.
  • Şahin, A., Adıgüzel, T. ve Acar, M.C. (2014). Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik İçerikli Okul Sonrası Etkinlikler ve Öğrenciler Üzerindeki Etkileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(1), 297-322
  • Tezel, Ö. ve Yaman, H. (2017). FeTeMM Eğitimine Yönelik Türkiye’de Yapılan Çalışmalardan Bir Derleme. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, Haziran, 6(1), ISSN: 2146-9199
  • Uğraş, M. (2017). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Stem Uygulamalarına Yönelik Görüşleri. Eğitimde Yeni Yaklaşım Dergisi, 1(1), 39-54
  • Uyanık Balat, G. ve Günşen, G. (2017). Okul Öncesi Dönemde STEM Yaklaşımı. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(42), 337-348
  • Van Till, C.T., Van Der Vleuten, C.P.M. and Van Berkel, H.J.M. (1997). Problem based learning behavior: the impact of differences ın problem based learning style and activity on student’ achievement. Annual Meeting of the American Educational Research Association, March, 24-28, Chicago, USA.
  • Venville, G., Walace, J., Rennie, L. and Malone, J. (2000). Bridging the boundaries of compartmentalized knowledge: student learning in an integrated environment. Research in Science and Technological Education, 18(1), 23-25
  • Yaman S. ve Yalçın, N. (2005). Fen bilgisi öğretiminde probleme dayalı öğrenme yaklaşımının yaratıcı düşünme becerisine etkisi. İlköğretim-Online, 4(1), 42-52
  • Yıldırım, B. ve Selvi, M. (2016). Examination of the effects of STEM education integ-rated as a part of science, technology, society and environment courses. Journal of Human Sciences, 13(3), 3684-3695
  • Yıldırım, B. ve Selvi, M. (2017). An experımental research on effects of STEM applications and mastery learning. Journal of Theory and Practice in Education, 13(2), 183-210
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (6.Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yuvacı, Z. ve Dağlıoğlu, H.E. (2018). Okul öncesi eğitim alan çocukların ve bulundukları sınıf ortamının yaratıcılık düzeyleri arasındaki ilişkisinin incelenmesi, Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 5.Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi Özel Sayısı, Mayıs, , 2 (2), 234-256
  • Wallas, G. (1926). The art of thought. New York, NY: Harcourt, Brace and Company
  • Whetton, D. A. and Cameron, K. S. (2002). Answers to exercises taken from developing management skills. 3rd Edition, At Northwestern University.

Montessori Yaklaşım Temelli STEM Etkinliklerinin Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Yaratıcılık Becerilerine Etkisi

Year 2019, Volume: 4 Issue: 2, 392 - 409, 30.08.2019
https://doi.org/10.21733/ibad.548456

Abstract

Bu
araştırma, Montessori yaklaşım temelli STEM etkinliklerinin okul öncesi
öğretmen adaylarının; yaratıcılık becerilerinin gelişimleri üzerinde bir
etkisinin olup olmadığını tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada karma
yöntem kullanılmıştır. Araştırma örneklemini 2017-2018 eğitim öğretim yılında
Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümünde öğrenim gören 50 öğretmen
adayı oluşturmuştur. Araştırmada öğretmen adaylarının yaratıcılık becerilerindeki
değişimi belirlemek amacıyla tek gruplu öntest sontest deseni oluşturulmuştur.
Araştırma süresince elde edilen nicel verilerin analizi istatistiksel yöntemler
ile nitel verilerin analizi ise içerik analizi ile yapılmıştır. Araştırmada
nicel verilerin elde edilmesinde “Ne Kadar Yaratıcısınız?” ölçeği ile “Yarı
yapılandırılmış mülakat formu” kullanılmıştır. Nicel verileri destekleyici
nitelikte hazırlanan nitel veriler açık uçlu yarı yapılandırılmış görüşme
formundan oluşmaktadır. 14 hafta boyunca adaylara Montessori yaklaşım temelli
STEM eğitimleri verilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgularda; yaratıcılık
becerilerinin öntest ve sontest puanları arasında, anlamlı bir farklılık olduğu
ve nitel verilerden elde edilen sonuçlarında niceli destekler nitelikte olduğu
bulunmuştur.

References

  • Adıgüzel, T., Ayar, M. C., Corlu, M. S., ve Özel, S. (2012). Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik eğitimi: disiplinler arası çalışmalar ve etkileşimler. 10. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi, Niğde, Turkey
  • Akgündüz, D. ve Akpınar, B. C. (2018). Okul öncesi eğitiminde fen eğitimi temelinde gerçekleştirilen STEM uygulamalarının öğrenci, öğretmen ve veli açısından değerlendirilmesi. Yaşadıkça Eğitim, 32(1), 1-26
  • Aksoy, B. (2004). Coğrafya öğretiminde probleme dayalı öğrenme yaklaşımı. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • Allen, A. (2016). Don’t fear STEM you aready teach it. School Age/After School Exchange, September/October, 56-59
  • Altun Yalçın, S. ve Yalçın, P. (2018). Fen bilgisi öğretmen adaylarının STEM eğitimi konusundaki metaforik algılarının incelenmesi. International Journal of Social Science, 70, 39-59
  • Aslan-Tutak, F., Akaygün, S. ve Tezsezen, S. (2017). İşbirlikli FeTeMM (fen, teknoloji, mühendislik, matematik) eğitimi uygulaması: kimya ve matematik öğretmen adaylarının FETEMM farkındalıklarının incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(4), 794-816 DOI: 10.16986/HUJE.2017027115
  • Bakırcı, H. ve Kutlu, E. (2018). Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Fetemm Yaklaşımı Hakkındaki Görüşlerinin Belirlenmesi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 9(2), 367-389
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç- Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 21. Baskı. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Breiner, J. M., Harkness, S. S., Johnson, C. C. and Koehler, C. M. (2012). What is STEM? a discussion about STEM about conceptions of STEM in education and patnerships. School Science and Mathematics, 112, 3-11
  • Bybee, R. W. (2010). Advancing STEM education: A 2020 Vision. Technology and Engineering Teacher, 70(1), 30-35
  • Can, A. (2016). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. 6. Baskı, Pegem Akademi.
  • Çepni, S. (2017). Kuramdan uygulamaya STEM+A+E eğitimi. 1. Baskı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cosentino, C., (2008). The impact of integrated programming on student attitude and achievement in grade 9 academic mathematics and science. Master’s Thesis. Brock University, Ontario.
  • Çolakoğlu, M. ve Günay Gökben, A. (2017). Türkiye’de eğitim fakültelerinde FeTeMM (STEM) çalışmaları. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 2 (2), 46-69
  • Çorlu, S. ve Çorlu, M. A. (2012). Scientific inquiry based professional development models in teacher education. Educational Sciences: Theory & Practice, 12(1), 514-52
  • Çorlu, M. S. (2014). FeTeMM eğitimi makale çağrı mektubu. Turkish Journal of Education, Ankara, 3(1)
  • Cho, B. and Lee, J. (2013). The effects of creativity and flow on learning through the STEAM education on elementary scholl contexts. Paper presented et the International Conference of Educational Technology, Sejong University, Sout Korea.
  • Creswell, J. W. and Tashakkori, A. (2007). Differing perspectiveson mixed methods research. Journal of Mixed Methods Research, 1(4), 303-308
  • Creswell, J. W. (2002). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. Upper Saddle River, NJ: Columbus, Ohio
  • Dereli, E. (2017). Montessori eğitim programının çocukların psikososyal gelişimlerine ve sosyal problem çözme becerilerine etkisinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 18(2), Ağustos, 135-153.
  • Durakoğlu, A. (2011). Marıa Montessorı’ ye göre okul öncesi çocukluk döneminin özellikleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(133-145)
  • Diamond, A. and Lee, K. ( 2011). Interventions shown to aid executive function development in children 4–12 years old. Science Journal, 333(6045), 959-964
  • Elkin, M., Sullivan, A. and Bers, M. U. (2014). Implementing a robotics curriculum in an early childhood Montessori Classroom. Journal of Information Technology Education, Innovations in Practice, 13, 153-169
  • Fortus, D., Dershimer, R. C., Krajcik, J. S., Marx, R. W. and Mamlok-Naaman, R. (2004). Desing-Based Science and Student Leasrning. Journol of Research in Science Teaching, 41(10), 1081-1110
  • Gökbayrak, S. ve Karışan, D. (2017). Altıncı sınıf öğrencilerinin FeTeMM temelli etkinlikler hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. Alan Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-40
  • Gülhan F. ve Şahin, F (2016). The effects of science-technology-engineering-math (STEM) integration on 5th grade students’ perceptions and attitudes towards these areas. Journal of Human Sciences, 13(1), 602-620
  • Green, A., (2012). The integration of engineering design projects into the secondary science classroom. Master’s Thesis. Michigan State University, Michigan.
  • Hadzigeorgiou, Y. (2002). Okul öncesi çocuklarda mekanik stabilite kavramının gelişimi üzerine bir çalışma. Fen Eğitimi Araştırmaları, 32(3), 373-391
  • Hill, M.D., (2002). The effects of integrated mathematics/science curriculum and instruction on mathematics achievement and student attitudes in grade six. Doctoral Dissertation. Texas A&M University, Texas.
  • İşmen, E. (2001). Duygusal zeka ve problem çözme. M. Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 13 (111-124)
  • Judson, E., (2014). Effect of Transferring to STEM focused charter and magnet schools on student achievement. The Journal of Educational Research, 107, 255-266
  • Kang, J., Ju, E.J. ve Jang, S., (2013). The Effect of Science-based STEAM program using a portfolio on elementary students’ formation of science concepts. Elementary Science Education, 32(4), 593-606
  • Karlıdağ, İ. (2018). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Yaratıcılık Kavramına İlişkin Görüşleri. Journal of International Social Research, 11(56), 562-569
  • Katz, L. G. (2010). STEM in the early years. SEED papers, Retrieved November, 3
  • Kaya, H. İ. (2010). Öğretmen eğitiminde yapılandırmacı öğrenmeye dayalı uygulamaların öğretmen adaylarının problem çözme, eleştirel düşünme ve yaratıcı düşünme eğilimlerine etkileri. Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Kaya, D. ve Gündüz, M. (2015). Alternatif eğitim ve toplumsal değişim üzerindeki etkisi: “Waldorf Okulları Örneği”. MEB Dergisi, 205
  • Kökdemir, D. (2003). Belirsizlik durumlarında karar verme ve problem çözme. Doktora Tezi, Ankara Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Korkmaz, Ö. (2009). Öğretmenlerin eleştirel düşünme eğilim ve düzeyleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 1-13
  • Koştur, H. İ. (2017). FeTeMM eğitiminde bilim tarihi uygulamaları: El-Cezerî Örneği. Journal Of Educatıon, 4(1), 61-73
  • Kuşçu, Ö.,6 Bozdaş, Y. ve Yıldırım Doğru, S.S. (2014). Montessori eğitiminin çocuklarda sorumluluk alma, sırasını bekleme, başladığı işi bitirme becerisine etkisinin değerlendirilmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 12 (27), 307-322
  • Knezek, G., Christensen, R., Tyler-Wood, T. and Periathiruvadi, S. (2013). Impact of environmental power monitoring activities on middle school student perceptions of STEM. Science Education International, 24(1), 98-123
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (2016). STEM Eğitimi Raporu. Ankara: SESAM.
  • Oğuz V. ve Köksal Akyol, A. (2006). Çocuk Eğitiminde Montessori Yaklaşımı. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15 (1), 243-256
  • Özdağ, S. A. (2014). Montessori metodu’ nun eğitim mekânlarına yansıması üzerine kavramsal bir analiz. Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Pekbay, C. (2017). Fen teknoloji mühendislik ve matematik etkinliklerinin ortaokul öğrencileri üzerindeki etkileri. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Tez No: 454935
  • Riskowski, J. L., Todd, C. D., Wee, B., Dark, M. ve Harbor, J. (2009). Exploring the Effectiveness of an Interdisciplinary Water Resources Engineering Module in an Eighth Grade Science Course. International Journal of Engineering Education, 25 (1), 181-195
  • Seong-Hwan, C., (2013). The Effect of robots in education based on STEAM. Journal of Korea Robotics Society, 8(1), 58-65
  • Siew, N. M., Amir, N. and Chong, C. L. (2015). The Perceptions of Pre-Service and İn-Service Teachers Regarding A Project-Based STEM Approach to Teaching Science. Springer Plus, 4(8), 1-20
  • Soylu, S. (2016). STEM Education in Early Childhood in Turkey. Journal of Educational and Instructional Studies in the World, 6, 38-47
  • Sullivan, F. V. (2008). Robotics and science literacy: thinking skills, science process skills and systems understanding. Journal of Research in Science Teaching, 45(3), 373-394
  • Sungur Gül, K. ve Marulcu, İ. (2014). Yöntem olarak mühendislik-dizayna ve ders materyali olarak legolara öğretmen ile öğretmen adaylarının bakış açılarının incelenmesi. Turkish Studies, 9(2), 761-786
  • Strong, M. G. (2013). Developing elementary math and science process skills through engineering design instruction. Hofstra University.
  • Şahintürk, Ö. (2012). Montessori yönteminin okul öncesi dönemde öğrencilerin yaratıcı düşünmelerine etkisi. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak.
  • Şahin, A., Adıgüzel, T. ve Acar, M.C. (2014). Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik İçerikli Okul Sonrası Etkinlikler ve Öğrenciler Üzerindeki Etkileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(1), 297-322
  • Tezel, Ö. ve Yaman, H. (2017). FeTeMM Eğitimine Yönelik Türkiye’de Yapılan Çalışmalardan Bir Derleme. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, Haziran, 6(1), ISSN: 2146-9199
  • Uğraş, M. (2017). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Stem Uygulamalarına Yönelik Görüşleri. Eğitimde Yeni Yaklaşım Dergisi, 1(1), 39-54
  • Uyanık Balat, G. ve Günşen, G. (2017). Okul Öncesi Dönemde STEM Yaklaşımı. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(42), 337-348
  • Van Till, C.T., Van Der Vleuten, C.P.M. and Van Berkel, H.J.M. (1997). Problem based learning behavior: the impact of differences ın problem based learning style and activity on student’ achievement. Annual Meeting of the American Educational Research Association, March, 24-28, Chicago, USA.
  • Venville, G., Walace, J., Rennie, L. and Malone, J. (2000). Bridging the boundaries of compartmentalized knowledge: student learning in an integrated environment. Research in Science and Technological Education, 18(1), 23-25
  • Yaman S. ve Yalçın, N. (2005). Fen bilgisi öğretiminde probleme dayalı öğrenme yaklaşımının yaratıcı düşünme becerisine etkisi. İlköğretim-Online, 4(1), 42-52
  • Yıldırım, B. ve Selvi, M. (2016). Examination of the effects of STEM education integ-rated as a part of science, technology, society and environment courses. Journal of Human Sciences, 13(3), 3684-3695
  • Yıldırım, B. ve Selvi, M. (2017). An experımental research on effects of STEM applications and mastery learning. Journal of Theory and Practice in Education, 13(2), 183-210
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (6.Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yuvacı, Z. ve Dağlıoğlu, H.E. (2018). Okul öncesi eğitim alan çocukların ve bulundukları sınıf ortamının yaratıcılık düzeyleri arasındaki ilişkisinin incelenmesi, Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 5.Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi Özel Sayısı, Mayıs, , 2 (2), 234-256
  • Wallas, G. (1926). The art of thought. New York, NY: Harcourt, Brace and Company
  • Whetton, D. A. and Cameron, K. S. (2002). Answers to exercises taken from developing management skills. 3rd Edition, At Northwestern University.
There are 66 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Makaleler
Authors

Zehra Çakır 0000-0003-4585-8214

Sema Altın Yalçın 0000-0001-6349-2231

Paşa Yalçın 0000-0002-8085-7914

Publication Date August 30, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Çakır, Z., Altın Yalçın, S., & Yalçın, P. (2019). Montessori Yaklaşım Temelli STEM Etkinliklerinin Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Yaratıcılık Becerilerine Etkisi. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), 4(2), 392-409. https://doi.org/10.21733/ibad.548456
AMA Çakır Z, Altın Yalçın S, Yalçın P. Montessori Yaklaşım Temelli STEM Etkinliklerinin Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Yaratıcılık Becerilerine Etkisi. IBAD. August 2019;4(2):392-409. doi:10.21733/ibad.548456
Chicago Çakır, Zehra, Sema Altın Yalçın, and Paşa Yalçın. “Montessori Yaklaşım Temelli STEM Etkinliklerinin Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Yaratıcılık Becerilerine Etkisi”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 4, no. 2 (August 2019): 392-409. https://doi.org/10.21733/ibad.548456.
EndNote Çakır Z, Altın Yalçın S, Yalçın P (August 1, 2019) Montessori Yaklaşım Temelli STEM Etkinliklerinin Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Yaratıcılık Becerilerine Etkisi. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 4 2 392–409.
IEEE Z. Çakır, S. Altın Yalçın, and P. Yalçın, “Montessori Yaklaşım Temelli STEM Etkinliklerinin Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Yaratıcılık Becerilerine Etkisi”, IBAD, vol. 4, no. 2, pp. 392–409, 2019, doi: 10.21733/ibad.548456.
ISNAD Çakır, Zehra et al. “Montessori Yaklaşım Temelli STEM Etkinliklerinin Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Yaratıcılık Becerilerine Etkisi”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 4/2 (August 2019), 392-409. https://doi.org/10.21733/ibad.548456.
JAMA Çakır Z, Altın Yalçın S, Yalçın P. Montessori Yaklaşım Temelli STEM Etkinliklerinin Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Yaratıcılık Becerilerine Etkisi. IBAD. 2019;4:392–409.
MLA Çakır, Zehra et al. “Montessori Yaklaşım Temelli STEM Etkinliklerinin Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Yaratıcılık Becerilerine Etkisi”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), vol. 4, no. 2, 2019, pp. 392-09, doi:10.21733/ibad.548456.
Vancouver Çakır Z, Altın Yalçın S, Yalçın P. Montessori Yaklaşım Temelli STEM Etkinliklerinin Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Yaratıcılık Becerilerine Etkisi. IBAD. 2019;4(2):392-409.

Cited By
















IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD

IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.


           Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.              


Flag Counter