Review
BibTex RIS Cite

Özel öğrenme güçlüğü “Disleksi”

Year 2016, Volume: 2 Issue: 2, 170 - 176, 01.06.2016

Abstract

Türkiye’de Özel Öğrenme Güçlüğü yaşayan çocuk sayısı oldukça fazladır. Özel Öğrenme Güçlüğü, aileler ve eğitimciler tarafından yeterincebilinmediğinden bu özellikteki çocuklar, gerek okul içinde gerekse aile ve çevre içinde pek çok zorlukla karşılaşmaktadırlar. “Öğrenme bozukluğu”terimi ilk kez 1963 yılında özel eğitimci Kirk tarafından kullanılmıştır. Öğrenme bozukluğunda özel bir akademik alanda belirgin disfonksiyon sözkonusudur. Bu tanıyı alan çocuklarda bilişsel yetilerin düzgün olmayan dağılımı dikkati çeker. Düşük sosyoekonomik durum, anksiyete, depresyonveya obsesif sorunlar akademik-bilişsel yetkinliği olumsuz etkilese de günümüzde daha çok nörobiyolojik nedenlerin daha etkili olduğu kabuledilir. Çok geç kalınmadan ve zarar verilmeden; Özel Öğrenme Güçlüğü fark edilir edilmez bireyin bir uzmana götürülmesi gerekir. Özel ÖğrenmeGüçlüğü özel bir uzmanlık gerektirir. Öğretmenlerden yardım beklenmemelidir. Gerekli tıbbi ve psikolojik ölçümler yapılmalı, psikoeğitim vepsikiyatrik destek sağlanmalıdır.

References

  • Erman Ö. Disleksi. Çoluk Çocuk Dergisi 2002;17:8- 10.
  • Kulaksızoğlu A. Farklı gelien çocuklar. 1. Baskı. İstanbul: Epsilon Yayınları; 2003.
  • Salgın A. Available from: www.ntvmsnbc.com/ news/248621. [Eriim tarihi: 07.03.2004]
  • Güner O. Available from: www.vizyoner.com/ matematikbozukluklar.htm. 07.03.2004] [Eriim tarihi:
  • Öğrenme bozuklukları. Mayo Clinic. İstanbul. Hürriyet Ofset 1995;1:159-62.
  • enel H. Okuma güçlüğü olan ve olmayan ilkokul öğrencilerinin okuma düzeylerinin ve dislektik özelliklerinin karılatırılması. Ankara: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Özel Eğitim Ana Bilim Dalı; 1998.
  • Özer Z. Available from: www.hastarehberi.com/ ogrenmebozuklugu.htm. [Eriim tarihi: 07.03.2004].
  • Korkmazlar Ü, Kulaksızoğlu A, editörler. Farklı gelien çocuklar. 1. Baskı. İstanbul. Epsilon Yayınları; 2003.
  • Karlıdağ F, Ertürk S. Available from: www.yayim.meb. gov.tr/yayimlar/sayı:39/karlidag.htm [Eriim tarihi: 04.04.2002]
  • Eran M. Disleksi dahi olmaya engel değil. Hürriyet; 27.02.2002. s. 21.
  • Ataç F. Öğretmenler için öğrenci psikolojisi. 3. Baskı. İstanbul: Epsilon Yayınları; 2003.
Year 2016, Volume: 2 Issue: 2, 170 - 176, 01.06.2016

Abstract

References

  • Erman Ö. Disleksi. Çoluk Çocuk Dergisi 2002;17:8- 10.
  • Kulaksızoğlu A. Farklı gelien çocuklar. 1. Baskı. İstanbul: Epsilon Yayınları; 2003.
  • Salgın A. Available from: www.ntvmsnbc.com/ news/248621. [Eriim tarihi: 07.03.2004]
  • Güner O. Available from: www.vizyoner.com/ matematikbozukluklar.htm. 07.03.2004] [Eriim tarihi:
  • Öğrenme bozuklukları. Mayo Clinic. İstanbul. Hürriyet Ofset 1995;1:159-62.
  • enel H. Okuma güçlüğü olan ve olmayan ilkokul öğrencilerinin okuma düzeylerinin ve dislektik özelliklerinin karılatırılması. Ankara: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Özel Eğitim Ana Bilim Dalı; 1998.
  • Özer Z. Available from: www.hastarehberi.com/ ogrenmebozuklugu.htm. [Eriim tarihi: 07.03.2004].
  • Korkmazlar Ü, Kulaksızoğlu A, editörler. Farklı gelien çocuklar. 1. Baskı. İstanbul. Epsilon Yayınları; 2003.
  • Karlıdağ F, Ertürk S. Available from: www.yayim.meb. gov.tr/yayimlar/sayı:39/karlidag.htm [Eriim tarihi: 04.04.2002]
  • Eran M. Disleksi dahi olmaya engel değil. Hürriyet; 27.02.2002. s. 21.
  • Ataç F. Öğretmenler için öğrenci psikolojisi. 3. Baskı. İstanbul: Epsilon Yayınları; 2003.
There are 11 citations in total.

Details

Journal Section Review
Authors

Uygar Salman

Serdal Özdemir This is me

Arzu Berna Salman This is me

Fatma Özdemir This is me

Publication Date June 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Salman, U., Özdemir, S., Salman, A. B., Özdemir, F. (2016). Özel öğrenme güçlüğü “Disleksi”. İstanbul Bilim Üniversitesi Florence Nightingale Tıp Dergisi, 2(2), 170-176. https://doi.org/10.5606/fng.btd.2016.031
AMA Salman U, Özdemir S, Salman AB, Özdemir F.Özel öğrenme güçlüğü “Disleksi.” İstanbul Bilim Üniversitesi Florence Nightingale Tıp Dergisi. June 2016;2(2):170-176. doi:10.5606/fng.btd.2016.031
Chicago Salman, Uygar, Serdal Özdemir, Arzu Berna Salman, and Fatma Özdemir. “Özel öğrenme güçlüğü ‘Disleksi’”. İstanbul Bilim Üniversitesi Florence Nightingale Tıp Dergisi 2, no. 2 (June 2016): 170-76. https://doi.org/10.5606/fng.btd.2016.031.
EndNote Salman U, Özdemir S, Salman AB, Özdemir F (June 1, 2016) Özel öğrenme güçlüğü “Disleksi”. İstanbul Bilim Üniversitesi Florence Nightingale Tıp Dergisi 2 2 170–176.
IEEE U. Salman, S. Özdemir, A. B. Salman, and F. Özdemir, “Özel öğrenme güçlüğü ‘Disleksi’”, İstanbul Bilim Üniversitesi Florence Nightingale Tıp Dergisi, vol. 2, no. 2, pp. 170–176, 2016, doi: 10.5606/fng.btd.2016.031.
ISNAD Salman, Uygar et al. “Özel öğrenme güçlüğü ‘Disleksi’”. İstanbul Bilim Üniversitesi Florence Nightingale Tıp Dergisi 2/2 (June 2016), 170-176. https://doi.org/10.5606/fng.btd.2016.031.
JAMA Salman U, Özdemir S, Salman AB, Özdemir F. Özel öğrenme güçlüğü “Disleksi”. İstanbul Bilim Üniversitesi Florence Nightingale Tıp Dergisi. 2016;2:170–176.
MLA Salman, Uygar et al. “Özel öğrenme güçlüğü ‘Disleksi’”. İstanbul Bilim Üniversitesi Florence Nightingale Tıp Dergisi, vol. 2, no. 2, 2016, pp. 170-6, doi:10.5606/fng.btd.2016.031.
Vancouver Salman U, Özdemir S, Salman AB, Özdemir F. Özel öğrenme güçlüğü “Disleksi”. İstanbul Bilim Üniversitesi Florence Nightingale Tıp Dergisi. 2016;2(2):170-6.