Günümüz Halkla İlişkiler uygulamalarının büyük bir çoğunluğu dijital ortamlarda sürdürülmektedir. Bu durum Halkla İlişkiler uzmanlarının eğitim sürecinin de yeniden ele alınması zorunluluğunu ortaya çıkarmıştır. Bu çalışmanın temel amacı; Türkiye’de lisans düzeyinde verilen halkla ilişkiler eğitiminde dijitalleşme olgusunun ne derecede etkili olduğunu ortaya çıkarmak, bu noktadaki eksikleri belirlemek ve belirlenen eksikleri giderecek çözüm yolları bulmaktır. Türkiye’deki halkla ilişkiler eğitiminin dijital ortamlardaki Halkla İlişkiler uygulamalarına temel oluşturacak düzeyde katkı sağlayıp sağlamadığına yönelik tespitlerde bulunmak çalışmanın önemini oluşturmaktadır. Çalışmada içerik analizi yöntemi kullanılarak Türkiye’de Halkla İlişkiler lisans programı bulunan üniversitelerin bölüm müfredatları ve ders içerikleri dijitalleşme bağlamında değerlendirilmiştir.
Çalışma sonucunda 30 üniversitenin müfredatında toplam 44 tane dijital içerikli dersin yer aldığı tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre dijital derslerin içeriğinin büyük ölçüde sosyal medya, web tasarımı, grafik tasarımı ve dijital pazarlama konularından oluştuğu bilgisine ulaşılmıştır. Dijital Halkla ilişkiler olarak bilinen PR2.0 ile ilgili olarak ise hiçbir dersin bulunmadığı anlaşılmıştır. Ayrıca yine Yapay Zeka, Nesnelerin İnterneti ve Robot Teknolojiler içerikli Web 3.0 Web 4.0 ilgili derslerin de üniversite müfredatlarında olmadığı da görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | October 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 28 |