The objective of this study is to examine the relationship between attitudes towards sustainable development among high school students and their awareness levels regarding sustainable development. A total of 519 students from years 9 to 12 in a northwestern Turkish province participated voluntarily in the study. The data collection tools employed in the study were the "Attitude Scale towards Sustainable Development" and the "Sustainable Development Awareness Determination Questionnaire". The relational screening method was utilised to ascertain the relationships between the variables in the study. The findings indicated that the attitudes of high school students towards sustainable development and their awareness levels in this regard were moderate. Following the execution of correlation analyses to examine the relationships between the attitude levels of high school students towards sustainable development and their awareness levels and its sub-dimensions, a moderately significant positive correlation was identified between attitude and awareness scores (.477). Furthermore, a highly significant positive correlation was identified between the participants' total attitude scores and their sub-dimensions (.869, .803, .876). In addition to these findings, a highly significant positive correlation was identified between the participants' awareness scores and their sub-dimensions. Furthermore, a moderately significant positive correlation was identified between the participants' attitude sub-scores and their awareness sub-scores. In view of these findings, it is recommended that environmental education topics be incorporated more extensively in curriculum curricula, in accordance with the 2030 sustainable development goals.
Sustainable Development Attitude Awareness High School Students
Bu araştırmanın amacı, lise öğrencilerinin sürdürülebilir kalkınmaya yönelik tutumları ile sürdürülebilir kalkınmaya yönelik farkındalık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma doğrultusunda Türkiye’nin kuzeybatı bölgesinde bulunan bir ilin 9, 10, 11 ve 12. sınıflardan 519 lise öğrencisi gönüllü olarak çalışmaya katılmıştır. Araştırmanın veri toplama araçları olarak “Sürdürülebilir Kalkınmaya Yönelik Tutum Ölçeği” ve “Sürdürülebilir Kalkınma Farkındalıklarını Belirleme Anketi” kullanılmıştır. Çalışmada değişkenler arasındaki ilişkileri belirlemek amacıyla ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre; lise öğrencilerinin sürdürülebilir kalkınmaya yönelik tutumları ile sürdürülebilir kalkınmaya yönelik farkındalık düzeylerinin orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Lise öğrencilerinin sürdürülebilir kalkınmaya yönelik tutum düzeyleri ile sürdürülebilir kalkınmaya yönelik farkındalık düzeyleri ve alt boyutları arasındaki ilişkilerin incelenmesi için yapılan korelasyon analizleri sonrasında tutum ile farkındalık puanları arasında pozitif yönde orta düzeyde anlamlı korelasyon olduğu bulunmuştur ( .477). Bunun yanında katılımcıların tutum toplam puanları ile alt boyutları arasında pozitif yönde yüksek düzeyde anlamlı korelasyon olduğu tespit edilmiştir ( .869, .803, .876). Bu bulgulara ilave olarak katılımcıların farkındalık puanları ile alt boyutları arasında pozitif yönde yüksek düzeyde anlamlı korelasyon olduğu tespit edilmiştir. Bunların yanında katılımcıların tutum alt puanları ile farkındalık alt puanları arasında pozitif yönde orta düzeyde anlamlı korelasyon olduğu bulunmuştur. Bu bulgular ışığında çevre eğitimi konularının 2030 sürdürülebilir kalkınma hedefleriyle de ilişkili bir biçimde ders öğretim programlarında daha geniş yer bulması önerisinde bulunulabilir.
Bu çalışmada Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi’nde belirtilen kurallara uyulduğunu ve bilimsel araştırma ve yayın etiğine aykırı eylemlere dayalı hiçbir işlem yapmadığımızı beyan ederiz.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekoloji, Sürdürülebilirlik ve Enerji |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 4 Haziran 2025 |
Kabul Tarihi | 14 Ağustos 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 56 |