Botanik bahçeleri insanlara araştırma, koruma, sergileme
ve eğitim amacıyla canlı bitkilerle tanışma gibi çeşitli alanlarda hizmetler
sunan, canlı bitki örnekleri sergileyen bahçelerdir. Bunun yanında yürüme
yolları, oturma ve seyir alanları, kafeterya, restoran, satış alanları gibi
farklı nitelikli birimleriyle çok yönlü rekreasyon merkezleridir. Bu
araştırmanın amacı lise öğrencilerinin botanik bahçeleri hakkındaki tutumlarını
farklı değişkenlere göre belirlemektir. Bu amaç için 138 lise öğrencisine
Botanik Bahçelerine Yönelik Tutum Ölçeği uygulanmıştır. Verilerin analizinde;
ölçek verilerinin değerlendirilmesinde betimsel istatistiklerden aritmetik
ortalamalar, cinsiyete göre yapılan
karşılaştırmalarda Mann-Withney U testi, sınıf düzeyleri karşılaştırılırken ise
Kruskal-Wallis testleri yapılmıştır. Sonuç olarak lise öğrencilerinin botanik
bahçelerine yönelik tutumlarının yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca ölçeğin
hem genel hem de alt faktörlerine göre cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenleri
açısından anlamlı bir farklılık oluşmamıştır. Bu bulgulara göre gelecekteki
çalışmalar için önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 29, 2019 |
Submission Date | September 19, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 12 |
International Journal of Humanities and Education (IJHE)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-No Derivatives 4.0 (CC BY-NC-ND 4.0) International License.