Bu çalışmada Çocuk Gelişimcilerin meslek algılarındaki benzerlik ve farklılıkları oluşturan niteliklerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Veriler, nitel boyutta görüşme formu ile nicel boyutta alan yazınlarından elde edilen veriler ve sıralı karma keşfedici desen ışığında tarafımızca hazırlanan “Çocuk Gelişimci Meslek Algı ölçeği ” ile toplanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, karma yöntem içerisinde yer alan sıralı keşfedici tasarım kullanılmıştır.Bu çalışmanın amacı çocuk gelişimcilerin mesleki algılarına yönelik geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmektir. İki aşamalı bir yöntemin izlendiği araştırmada ilk olarak temel nitel araştırma yapısında olan ve görüşme ve ala yazın taramasının yapıldığı ilk bölüm ile madde havuzu oluşturulmuş ve taslak form elde edilmiştir. İkinci aşamada hazırlanan taslak form çocuk gelişimi alanından mezun ve çalışan 218 kişiye uygulanmıştır. Ölçek geliştirmede Maximum likehood yöntemi kullanılmıştır. Döndürme yöntemi olarak Direct oblimin kullanılmıştır. Başlangıçta 40 maddeden oluşan beş faktörlü olarak tasarlanan ölçeğin nihai halinde 24 madde ve beş alt boyut yer almaktadır. Ölçek güvenirlik değeri 0,873 olarak bulunmuştur. Açımlayıcı faktör analizi yapılan ölçeğin beş boyutu toplam varyansın %53,273’ünü karşılamaktadır.
Anahtar Kelimeler: Çocuk gelişimi, Sıralı keşfedici karma desen, Meslek algısı
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2020 |
Submission Date | February 10, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 6 Issue: 13 |
International Journal of Humanities and Education (IJHE)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-No Derivatives 4.0 (CC BY-NC-ND 4.0) International License.