Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Çocuk Gelişimcilerin Meslek Algılarının Değerlendirilmesi

Yıl 2020, Cilt: 6 Sayı: 13, 128 - 144, 30.04.2020

Öz

Bu çalışmada Çocuk Gelişimcilerin meslek algılarındaki benzerlik ve farklılıkları oluşturan niteliklerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Veriler, nitel boyutta görüşme formu ile nicel boyutta alan yazınlarından elde edilen veriler ve sıralı karma keşfedici desen ışığında tarafımızca hazırlanan “Çocuk Gelişimci Meslek Algı ölçeği ” ile toplanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, karma yöntem içerisinde yer alan sıralı keşfedici tasarım kullanılmıştır.Bu çalışmanın amacı çocuk gelişimcilerin mesleki algılarına yönelik geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmektir. İki aşamalı bir yöntemin izlendiği araştırmada ilk olarak temel nitel araştırma yapısında olan ve görüşme ve ala yazın taramasının yapıldığı ilk bölüm ile madde havuzu oluşturulmuş ve taslak form elde edilmiştir. İkinci aşamada hazırlanan taslak form çocuk gelişimi alanından mezun ve çalışan 218 kişiye uygulanmıştır. Ölçek geliştirmede Maximum likehood yöntemi kullanılmıştır. Döndürme yöntemi olarak Direct oblimin kullanılmıştır. Başlangıçta 40 maddeden oluşan beş faktörlü olarak tasarlanan ölçeğin nihai halinde 24 madde ve beş alt boyut yer almaktadır. Ölçek güvenirlik değeri 0,873 olarak bulunmuştur. Açımlayıcı faktör analizi yapılan ölçeğin beş boyutu toplam varyansın %53,273’ünü karşılamaktadır.

Anahtar Kelimeler: Çocuk gelişimi, Sıralı keşfedici karma desen, Meslek algısı

Kaynakça

  • Kaynakça Aries(1960). Centuries of Childhood. A Social History of Family Life. (Orgina: L’ Enfant et la vie familiale sous L’ Ancien Régime, Plon, Çeviren:Baldick, R.) New York Baltes, P.B. (1987). Theoretical Propositions of life- span developmental psychology: On the Dynamics between growth and decline. Developmental Psychology, 23(5),611-626. Baltes, B. ve Smith, J. (2004). Lifespan psychology: From developmental contextual biocultural co-constructivism. Research in Human Development, 1(3), 123-144. doi: 10.1207/ s15427617 rhd0103_1 Baltes, P.B., Reese, H.W., ve Lipsitt, L.P.(1980). Life-span developmental psychology, 31(1),65-110. Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Cattell, R. B. (1978). The scientific use of factor analysis in behavioral and life sciences, New York: Plenum. Cgeder .Çocuk-gelisimci-kimdir. http://cgeder.org: http://cgeder.org/cocuk-gelisimci-kimdir/ adresinden 20 Nisan 2019 tarihinde alınmıştır Cgeder.Çocuk-gelisimini-bilmenin-onemi.https://www.ozelmodernanaokulu.com: https://www.ozelmodernanaokulu.com/cocuk-gelisimini-bilmenin-onemi/ adresinden 25.08.2019 tarihinde alınmıştır Cgeder. http://cgeder.org/cocuk-gelişimci-kimdir/ adresinden 02.06.2019 tarihinde alınmıştır Creswell, J. W. (2014). Nitel Araştırma Yöntemleri Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Araştırma Deseni. Çev. Bütün, M. ve Demir, S. B., Ankara: Siyasal. Creswell, J. W., & Poth, C. N. (2016). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. Sage publications. Çgeder. (2019, 6 2). http://cgeder.org/cocuk-gelişimci-kimdir/ adresinden alınmıştır Dawes, J. (2008). "Do Data Characteristics Change According to the number of scale points used? An experiment using 5-point, 7-point and 10-point scales". International Journal of Market Research. 50 (1): 61–77. doi:10.1177/147078530805000106 Ernekal, H.(2001). Eski Ön Asya’da çocukluk. B. Onur, (Ed.), Dünya’da ve Türkiye’de değişen çocukluk: Changing Childhood in the world and in Turkey Ankara: Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics. sage. Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. J., Anderson, R. E., & Tatham, R. L. (2014). Multivariate data analysis: pearson international edition Hacettepe Üniversitesi.http://www.cge.hacettepe.edu.tr/tr/menu/tarihçe-17 adresinden 20.04.2019 t arihinde alınmıştır Heyvood, C.(2001). A History of Childhood: Children and Childhood in the West from Medieval to Modern Times. Blackwell Publishing: Cambridge. Kahya,E.(1995, çev) İbn-i Sina, El-Kanun Fi’t-Tıbb II, Atatürk Kültür Merkezi Yayınları: Ankara. Kaiser, H. F. (1974). An index of factorial simplicity. Psychometrika, 39(1), 31-36. Kırklareli Üniversitesi. http://cocuk.klu.edu.tr/Sayfalar/10275-cocuk-gelişimcisinin-onemi.klu adresinden 29.06.2019 tarihinde alınmıştır Kara, E. (2019, 6 15). www.hukukihaber.net: http://www.hukukihaber.net/makale/kime-cocuk-denir-h78108.html adresinden 15.06.2019 tarihinde alınmıştır Kline, P. (1994). An Easy Guide To Factor Analysis. New York: Routledge. Lascarides, V.C. ve Hinitz, B.F. (2000). History of early childhood education. New York: Falmer Press. Sharar, S. (1992). Childhood in the middle ages. Journal of Social History, 26(1), 198-200. Kırklareli Üniversitesi .http://cocuk.klu.edu.tr: http://cocuk.klu.edu.tr/Sayfalar/10275-cocuk-gelisimcisinin-onemi.klu%20%2029.06.2019%2017.20 adresinden 29.06.2019 tarihinde alınmıştır Kırklareli Üniversitesi. http://cocuk.klu.edu.tr/Sayfalar/10275-cocuk-gelişimcisinin-onemi.klu adresinden 29.06.2019 tarihinde alınmıştır Kime-cocuk-denir-h78108.html. hukukihaber.net: https://www.hukukihaber.net/makale/kime-cocuk-denir-h78108.html adresinden 15.06.2019 tarihinde alınmıştır Özel modern anaokulu.www.ozelmodernanaokulu.com: http://www.ozelmodernanaokulu.com/cocuk-gelişimini-bilmenin-önemi/ adresinden 25.08.2019 tarihinde alınmıştır McMillan, J.H. ve Schumacher, S. (2006). Evidence-based ınquiry. Research in education. United States of America: Pearson Education. Merriam, S. B. & Tisdell, E. J. (2015). Qualitative research: A guide to design and implementation. John Wiley & Sons. Meyers, L. S., Gamst, G. C., & Guarino, A. J. (2013). Performing data analysis using IBM SPSS. John Wiley & Sons.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ridvan Karabulut 0000-0002-6682-2520

Enver Türksoy 0000-0003-4321-3017

Asude Arslan

Şengül Ulaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2020
Gönderilme Tarihi 10 Şubat 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Karabulut, R., Türksoy, E., Arslan, A., Ulaş, Ş. (2020). Çocuk Gelişimcilerin Meslek Algılarının Değerlendirilmesi. Uluslararası Beşeri Bilimler Ve Eğitim Dergisi, 6(13), 128-144.

Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi 

Bu eser Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmıştır.