The aim of this research is to reveal how students perceive French as a second language in Ondokuz Mayıs University, Faculty of Education, Department of Foreign Languages Education. This perception will be informative to identify and to realize the level of the course and the factors influencing it. In accordance with this objective a questionnaire developed by the researcher has been implemented. Foreign Languages Department students’ perceptions of French as a foreign language detection have been examined in terms of the overall framework of the course, language requirements, pedagogical and thematic expectations and specific objectives for communication skills. Comparing the German Language Education and English Language Education departments, perceptions of students in these departments towards French as a second language have been investigated.
Bu araştırmanın amacı Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü öğrencilerinin ikinci yabancı dil olarak Fransızca’yı nasıl algıladıklarını ortaya koymaktır. Bu algıyı belirlemek ve bunu etkileyen etmenleri araştırmak dersin amaçlarının gerçekleşme düzeyi konusunda da bilgilendirici olacaktır. Bu amaç doğrultusunda araştırmacı tarafından geliştirilen bir sormaca uygulanmıştır. Yabancı Diller Bölümü öğrencilerinin ikinci yabancı dil olarak Fransızca’yı algılama biçimleri dersin genel çerçevede algılanması, dil gereksinimleri, eğitbilimsel ve izleksel beklentileri, iletişim becerilerine yönelik genel ve özel amaçları yönünden incelenmiştir. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı öğrencileri ile Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerinin lisans programında ikinci yabancı dil olarak seçtikleri Fransızca dersine yönelik algıları karşılaştırılarak araştırılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Language Studies (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 30, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 3 Issue: 2 |