Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

STUDENTS’ PERCEPTION STYLES OF FRENCH AS A SECOND LANGUAGE IN THE DEPARTMENT OF FOREIGN LANGUAGES (ONDOKUZ MAYIS UNIVERSITY SAMPLE)

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 2, 76 - 93, 30.08.2015

Öz

The aim of this research is to reveal how students perceive French as a second language in Ondokuz Mayıs University, Faculty of Education, Department of Foreign Languages Education. This perception will be informative to identify and to realize the level of the course and the factors influencing it. In accordance with this objective a questionnaire developed by the researcher has been implemented. Foreign Languages Department students’ perceptions of French as a foreign language detection have been examined in terms of the overall framework of the course, language requirements, pedagogical and thematic expectations and specific objectives for communication skills. Comparing the German Language Education and English Language Education departments, perceptions of students in these departments towards French as a second language have been investigated.

Kaynakça

  • Demirel, Ö. (2012). Öğretim ilke ve yöntemleri öğretme sanatı (19. bs). Ankara: Pegem Yayıncılık. Ekiz, D. (Ed) (2007). Bilimsel araştırma yöntemler, İstanbul: Lisans Yayıncılık.
  • Field, A. (2005). Discovering statistics using SPSS, SAGE Publications, Second Edition. Foong, K. P., Goh, C. M. (1997). Chinese ESL students’ learning strategies: A look at frequency, proficiency, and gender. Hong Kong Journal of Applied Linguistics, 2(1), 39-53.
  • Gömleksiz, M. N. (2013). Öğretmen adaylarının yabancı dil kavramına ilişkin metaforik algıları. Turkish Studies International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 8/8 Summer, 649-664. Hanbay, O. (2013). Anadolu lisesi öğrencilerinin cinsiyet değişkenine göre ikinci yabancı dil olarak almanca dersinde bağımsız öğrenme düzeyleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 6/4.
  • Kurudayıoğlu, M. (2003). Konuşma eğitimi ve konuşma becerisini geliştirmeye yönelik etkinlikler. TÜBAR-XIII, 287-309.

YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN İKİNCİ YABANCI DİL OLARAK FRANSIZCA’YI ALGILAMA BİÇİMLERİ (ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ)

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 2, 76 - 93, 30.08.2015

Öz

Bu araştırmanın amacı Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü öğrencilerinin ikinci yabancı dil olarak Fransızca’yı nasıl algıladıklarını ortaya koymaktır. Bu algıyı belirlemek ve bunu etkileyen etmenleri araştırmak dersin amaçlarının gerçekleşme düzeyi konusunda da bilgilendirici olacaktır. Bu amaç doğrultusunda araştırmacı tarafından geliştirilen bir sormaca uygulanmıştır. Yabancı Diller Bölümü öğrencilerinin ikinci yabancı dil olarak Fransızca’yı algılama biçimleri dersin genel çerçevede algılanması, dil gereksinimleri, eğitbilimsel ve izleksel beklentileri, iletişim becerilerine yönelik genel ve özel amaçları yönünden incelenmiştir. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı öğrencileri ile Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerinin lisans programında ikinci yabancı dil olarak seçtikleri Fransızca dersine yönelik algıları karşılaştırılarak araştırılmıştır.

Kaynakça

  • Demirel, Ö. (2012). Öğretim ilke ve yöntemleri öğretme sanatı (19. bs). Ankara: Pegem Yayıncılık. Ekiz, D. (Ed) (2007). Bilimsel araştırma yöntemler, İstanbul: Lisans Yayıncılık.
  • Field, A. (2005). Discovering statistics using SPSS, SAGE Publications, Second Edition. Foong, K. P., Goh, C. M. (1997). Chinese ESL students’ learning strategies: A look at frequency, proficiency, and gender. Hong Kong Journal of Applied Linguistics, 2(1), 39-53.
  • Gömleksiz, M. N. (2013). Öğretmen adaylarının yabancı dil kavramına ilişkin metaforik algıları. Turkish Studies International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 8/8 Summer, 649-664. Hanbay, O. (2013). Anadolu lisesi öğrencilerinin cinsiyet değişkenine göre ikinci yabancı dil olarak almanca dersinde bağımsız öğrenme düzeyleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 6/4.
  • Kurudayıoğlu, M. (2003). Konuşma eğitimi ve konuşma becerisini geliştirmeye yönelik etkinlikler. TÜBAR-XIII, 287-309.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dil Çalışmaları (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hanife Nalan Genç

Yayımlanma Tarihi 30 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Genç, H. N. (2015). YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN İKİNCİ YABANCI DİL OLARAK FRANSIZCA’YI ALGILAMA BİÇİMLERİ (ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ). International Journal of Languages’ Education and Teaching, 3(2), 76-93.