Afetler toplulukları
derinden etkileyen ve can ve maddi kayıplara neden olan tehlikelerin olumsuz
sonuçlarıdır. Afetlerle baş edebilecek sistemlerin kurulması kadar toplumun
afetlere dirençli hale getirilmesi de önemli bir konudur. Bir ülkenin her
anlamda sorunlarla baş edebilecek seviyede güçlü hale getirilmesinin anahtarı
ise eğitimdir. Eğitim toplulukların bulunduğu çevre ile uyumlu yaşamasını
sağlayan önemli bir unsurlardan biridir. Bu çalışmanın amacı, afet
eğitimlerinin afete dirençli toplumların oluşturulmasındaki yeri ve önemini
vurgulamaktır. Bu araştırma literatür taraması ve ülkemizdeki mevcut afet
eğitim içeriklerinin incelenmesi ile oluşturulmuştur. Araştırmanın sonuçları,
afet eğitimlerinin afete dirençli toplum oluşturma sürecindeki önemini açıkça
göstermektedir. İçerikleri birbirine göre farklılık gösterse de
yapılmış/yapılmakta olan afet eğitimleri bireylerin bilgi ve farkındalık
düzeyini belirli ölçüde artırmaktadır. Bireyin eğitim düzeyi de bu
farkındalığın olumlu yönde gelişmesinde rol oynamaktadır. Eğitimler gerek
bireylerin gerekse toplumun afet anı ve sonrası süreçleri daha kolay
geçirmelerine ve normal yaşama dönme çabalarına olumlu katkı sağlamaktadır. Afet
eğitimlerin eğitim sistemi içerisine dahil edilmesi afetlerle mücadelede
sürdürülebilir ve başarılı yönetim sistemlerinin geliştirilmesinin en önemli
unsurudur.
Disasters are the
negative results of the dangers that affect communities deeply and cause lives
and financial losses. Making resilience community to disasters is an important
issue as well as establishing systems that can cope with disasters. Education
is the key to making a country more powerful in dealing with problems in every
sense. Education is one of the most primary elements that enable people to live
in harmony with other people and their environment. The aim of this study is to
emphasize the importance of disaster education to making the resilience
community. This research was conducted by reviewing the literature and
examining the current disaster training contents in our country. The results of
the study clearly show the importance of disaster training in the process of
creating disaster resilience comunity. Although
their content varies according to each other, disaster trainings, done,
increases the level of knowledge and awareness of individuals to a certain
extent. The education level of the individuals plays a role in the development
of this awareness in a positive way. These trainings contribute positively to
both individuals and the communities to make the process of pre, during and
post-disaster easier and return to normal life. Integrate of disasters training
into the education system is the most important element of the development of
sustainable and successful management systems in the fight against disasters.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | February 28, 2019 |
Submission Date | February 6, 2019 |
Acceptance Date | February 13, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 5 |
Dergide aşağıdaki alanların kapsamına giren nitelikli çalışmalar yayımlanabilir;
İşletme, İktisat, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, Maliye, Kamu Yönetimi ve Siyaset Bilimi, Ekonometri, Yönetim Bilişim Sistemleri, Eğitim Yönetimi, Sağlık Yönetimi, Turizm Yönetimi, Havacılık Yönetimi, Denizcilik İşletmeleri Yönetimi, Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi, Enerji Yönetimi, Lojistik Yönetimi, Çevre Yönetimi, Medya ve İletişim Yönetimi, Afet Yönetimi, Multidisipliner Yönetim ve Ekonomi Çalışmaları.
IJMA is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License.