In recent years; increasing of the development acceleration of technology, the requirements of consumers/buyers and the satisfying of these requirements methods have been also changed. It has been become unavoidable of using the information Technologies tools of the accommodation enterprises that are in the service sector in order to get competitive power in the increasing competition environment. In this study, small and medium-sized accommodation and place of business used in information technology has been focused on measuring the impact of competitiveness. Karabük accommodation enterprises operating in the scope of the research questionnaire and the data obtained are applied to the various analyzes. In conclusion accommodation businesses, especially with the level of education of managers, perceptions and use of information technology is understood that there are significant differences between
Son yıllarda teknolojik gelişmelerin hızla artması, tüketici/müşteri ihtiyaçlarını ve bu ihtiyaçları karşılama yöntemlerini de değişmiştir. Özellikle hizmet sektörü içerisinde yer alan konaklama işletmelerinin de artan rekabet ortamında rekabet gücü elde edebilmeleri açısından bilgi teknolojileri araçlarını kullanmaları kaçınılmaz olmuştur. Bu çalışma, küçük ve orta ölçekli konaklama işletmelerinde kullanılan bilgi teknolojilerinin yeri ve rekabet gücüne etkisini ölçmeyi konu edinmektedir. Araştırma kapsamında Karabük ilinde faaliyet gösteren konaklama işletmelerine anket yapılmış ve elde edilen verilere çeşitli analizler uygulanmıştır. Araştırma sonucunda özellikle konaklama işletmeleri yöneticilerinin eğitim düzeyi ile bilgi teknolojilerini algılamaları ve kullanmaları arasında anlamlı farklılıklar olduğu anlaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 |