Bu çalışmanın amacı
ilkokul 3. ve 4. Sınıf matematik ders ve çalışma kitaplarının içerdiği değerler
bakımından incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman
analizi yöntemi kullanılmıştır. 2017-2018 yılında ilkokul 3. ve 4. sınıf
düzeyinde Matematik dersinde okutulan 6 ders kitabı araştırma kapsamına
alınmıştır. Verilerin toplanması basamağında 3. ve 4. Sınıf Matematik ders kitapları incelenerek
etkinlikler, örnekler, problemler, çalışmalar ve değerlendirmeler olmak üzere 5
birim oluşturulmuştur. Verilerin analizinde
içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda 3. Sınıf Matematik ders kitabında değerlerin %5.8
oranında, 4. Sınıf ders kitabında ise %1.9 oranında yer aldığı bulgusuna
ulaşılmıştır. 3. Sınıf matematik ders
kitaplarında en çok tutumluluk değerinin (%29.5), en az ise sorumluluk değeri
(%2.27), saygı değeri (%2.27) ve aile birliğine önem verme değerinin (%2.27)
yer aldığı sonucuna ulaşılmıştır. 4. Sınıf Matematik ders kitabında ise en çok
vatanseverlik değeri (%23.07), tutumluluk değeri (%23.07) ve öz denetim değerinin
(%23.07) yer aldığı, sorumluluk değeri, yardımseverlik değeri, saygı değeri,
sağlığına önem verme değeri ve aile birliğine önem verme değerinin yer almadığı
görülmüştür. Araştırma bulgularına
dayanılarak, matematik ders kitaplarının değerlerin daha kapsamlı ele alınacak
şekilde düzenlenmesi gerektiği söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 2 |
International Journal of Field Educatİon (IJOFE)
ISSN: 2149-3030