Bu araştırmada, bünyesinde sınıf öğretmeni bulunduran ilköğretim kurumlarında (ilkokul ve ortaokul) görev yapan okul yöneticilerinin algılarına göre, sınıf öğretmenlerinin mesleki etik ilkeler kapsamındaki davranışları benimseme düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Genel tarama modelinde tasarlanan araştırmanın evrenini, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Diyarbakır ili merkez ilçelerinde bulunan (Bağlar, Kayapınar, Sur, Yenişehir) resmi ilköğretim kurumlarında görev yapan 544 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Örneklemini ise, amaçlı örnekleme yöntemlerinden olan “ölçüt örnekleme” yöntemi ile seçilen 196 ilköğretim kurumunda görev yapan 313 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Araştırma verileri, Manalova (2010) tarafından geliştirilen 6 faktör ve 71 maddeden oluşan “Mesleki Etik İlkeler Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen verilerin çözümlenmesi SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) paket programından yararlanılarak yapılmıştır. Verilerin analizi ve yorumunda bağımsız örneklemler için t-testi, tek yönlü varyans analizi (One-Way ANOVA), Kruskal-Wallis H testi ve Mann-Whitney U testinden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçları, okul yöneticilerinin algılarına göre sınıf öğretmenleri mesleki etik ilkeler kapsamındaki davranışları üst düzeyde benimsediklerini ortaya koymaktadır. Ayrıca, okul yöneticilerinin, sınıf öğretmenlerin mesleki etik ilkeleri kapsamındaki davranışları benimseme düzeylerine ilişkin algıları arasında yaş, mesleki kıdem, okulun bulunduğu yer ve öğrenim durumu değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar saptanmıştır.
Dicle Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi Koordinatörlüğü
ZGEF.16.013
Dicle Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi Koordinatörlüğü'ne desteklerinden dolayı teşekkür ederim.
ZGEF.16.013
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | ZGEF.16.013 |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 7 Issue: 2 |
International Journal of Field Educatİon (IJOFE)
ISSN: 2149-3030