Öğretmen görüşlerine dayalı olarak,
ortaöğretim kurumlarındaki “Destek Eğitim Odası” (DEO) uygulamasının kültür ve
meslek dersleri açısından değerlendirilmesini amaçlayan bu çalışmada, nitel
araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017
eğitim öğretim yılında D. ilindeki resmi ortaöğretim kurumlarından bir meslek
lisesinde görev yapan, DEO’da eğitim veren kültür ve meslek dersi öğretmenleri
oluşturmaktadır. Çalışmada, araştırmacı tarafından DEO uygulamasının
değerlendirilmesine yönelik derinlemesine bir görüşme formu geliştirilmiş ve
uygulanmıştır. Görüşme formuna kaydedilen öğretmen cevaplarından elde edilen
verilerin analizinde, betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Çalışmada, mevzuatta
bulunan bazı ifadelerin DEO açılmasını zorlaştırmasına; DEO kapsamında ders
vermekte olan öğretmenlerin eğitim eksikliğine; materyal, yer ve donanım
anlamında mevcut olan yetersizliklere vurgu yapılmıştır. Katılımcılar, DEO
uygulamalarının öğrencilerin kültürel ve mesleki eğitim ihtiyaçlarını
karşılamada yetersiz kalmakla beraber, öğrencilere akademik, bireysel ve sosyal
yönden bir takım katkılar sağladığının da altını çizmektedirler.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Yasamda Liderlik |
Authors | |
Publication Date | June 3, 2018 |
Submission Date | May 22, 2018 |
Acceptance Date | May 22, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 2 |