Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDAKİ DESTEK EĞİTİM ODASI UYGULAMASINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 17 - 30, 03.06.2018

Öz




















Öğretmen görüşlerine dayalı olarak,
ortaöğretim kurumlarındaki “Destek Eğitim Odası” (DEO) uygulamasının kültür ve
meslek dersleri açısından değerlendirilmesini amaçlayan bu çalışmada, nitel
araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017
eğitim öğretim yılında D. ilindeki resmi ortaöğretim kurumlarından bir meslek
lisesinde görev yapan, DEO’da eğitim veren kültür ve meslek dersi öğretmenleri
oluşturmaktadır. Çalışmada, araştırmacı tarafından DEO uygulamasının
değerlendirilmesine yönelik derinlemesine bir görüşme formu geliştirilmiş ve
uygulanmıştır. Görüşme formuna kaydedilen öğretmen cevaplarından elde edilen
verilerin analizinde, betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Çalışmada, mevzuatta
bulunan bazı ifadelerin DEO açılmasını zorlaştırmasına; DEO kapsamında ders
vermekte olan öğretmenlerin eğitim eksikliğine; materyal, yer ve donanım
anlamında mevcut olan yetersizliklere vurgu yapılmıştır. Katılımcılar, DEO
uygulamalarının öğrencilerin kültürel ve mesleki eğitim ihtiyaçlarını
karşılamada yetersiz kalmakla beraber, öğrencilere akademik, bireysel ve sosyal
yönden bir takım katkılar sağladığının da altını çizmektedirler.

Kaynakça

  • Akay, E., Uzuner, Y., ve Girgin, Ü. (2014). Kaynaştırmadaki işitme engelli öğrencilerle gerçekleştirilen destek eğitim odası uygulamasındaki sorunlar ve çözüm gayretleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi-Journal of Qualitative Research in Education, 2(2), 43-68.Çağlar, N. (2016). İlköğretim kurumlarındaki “Destek eğitim odası (DEO)” uygulamasına ilişkin okul yöneticileri ve öğretmenlerin görüşlerinin incelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü (2006). Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Yönetmeliği (Değişiklik: 21.7.2012/R.G.:28360) https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyallar/2012_10/10111226_ozel_egitim_hizmetleri_yonetmeliği_son.pdf adresinden 15 Kasım 2017 tarihinde alınmıştır.Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 17 - 30, 03.06.2018

Öz

Kaynakça

  • Akay, E., Uzuner, Y., ve Girgin, Ü. (2014). Kaynaştırmadaki işitme engelli öğrencilerle gerçekleştirilen destek eğitim odası uygulamasındaki sorunlar ve çözüm gayretleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi-Journal of Qualitative Research in Education, 2(2), 43-68.Çağlar, N. (2016). İlköğretim kurumlarındaki “Destek eğitim odası (DEO)” uygulamasına ilişkin okul yöneticileri ve öğretmenlerin görüşlerinin incelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü (2006). Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Yönetmeliği (Değişiklik: 21.7.2012/R.G.:28360) https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyallar/2012_10/10111226_ozel_egitim_hizmetleri_yonetmeliği_son.pdf adresinden 15 Kasım 2017 tarihinde alınmıştır.Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Yasamda Liderlik
Yazarlar

Deniz Tunalı Erkan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 3 Haziran 2018
Gönderilme Tarihi 22 Mayıs 2018
Kabul Tarihi 22 Mayıs 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tunalı Erkan, D. (2018). ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDAKİ DESTEK EĞİTİM ODASI UYGULAMASINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi, 2(2), 17-30.