Bu araştırmanın amacı,
proje kapsamında kodlama (programlama) öğretimi yapan öğretmenlerin gözünden
projenin ve öğrenciye yansımalarının incelenmesidir. Araştırma kapsamında
öğretmenlerin kodlama öğretimi ile ilgili görüşleri ve önerileri ortaya
çıkarılmaya çalışılmış, bu amaçla nitel araştırma yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırmaya katılan 8 katılımcının 4 tanesinin kadın, 4 tanesinin erkeklerden oluştuğu görülmektedir.
Katılımcılar 25-33 yaş arasında olup, tümü Bilişim Teknolojileri öğretmenidir.
Katılımcıların lisans mezunu oldukları ve 3-10 yıl arasında öğretmenlik
görevini yürüttükleri görülmektedir. Araştırmada görüşme türlerinden
yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Görüşme ve gözlem yoluyla elde edilen nitel
veriler betimsel analiz ve içerik analizi yöntemleriyle çözümlenerek
yorumlanmıştır. Araştırma,
bilişim teknolojileri öğretmenlerinin, Düzce Kodluyor projesinin olumlu ve
aksayan yönleri, öğrenciye katkıları ve projenin yürütülmesi ve devamlılığı
için önerileri hakkında bilgi edinilmesini sağlamıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Yasamda Liderlik |
Authors | |
Publication Date | June 3, 2018 |
Submission Date | May 23, 2018 |
Acceptance Date | May 23, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 2 |