Bu araştırmanın amacı,
proje kapsamında kodlama (programlama) öğretimi yapan öğretmenlerin gözünden
projenin ve öğrenciye yansımalarının incelenmesidir. Araştırma kapsamında
öğretmenlerin kodlama öğretimi ile ilgili görüşleri ve önerileri ortaya
çıkarılmaya çalışılmış, bu amaçla nitel araştırma yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırmaya katılan 8 katılımcının 4 tanesinin kadın, 4 tanesinin erkeklerden oluştuğu görülmektedir.
Katılımcılar 25-33 yaş arasında olup, tümü Bilişim Teknolojileri öğretmenidir.
Katılımcıların lisans mezunu oldukları ve 3-10 yıl arasında öğretmenlik
görevini yürüttükleri görülmektedir. Araştırmada görüşme türlerinden
yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Görüşme ve gözlem yoluyla elde edilen nitel
veriler betimsel analiz ve içerik analizi yöntemleriyle çözümlenerek
yorumlanmıştır. Araştırma,
bilişim teknolojileri öğretmenlerinin, Düzce Kodluyor projesinin olumlu ve
aksayan yönleri, öğrenciye katkıları ve projenin yürütülmesi ve devamlılığı
için önerileri hakkında bilgi edinilmesini sağlamıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Yasamda Liderlik |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 23 Mayıs 2018 |
Kabul Tarihi | 23 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2 |