Toplumların ve bireylerin yetişmesini sağlayan öğretmenlerin,
liderlerin nasıl olması gerektiği ya da nasıl olabileceği ile ilgili lider
kavramını ve liderlik özelliklerini en iyi şekilde tanımlayabilmesi kendi
benliğinde özümsemesi gerekir ki kendinden sonra yetişenlerin ve
yetiştirdiklerinin rol model aldıkları öğretmeninden etkilenerek lider olarak
kendilerini yetiştirebilsinler. Bu çalışma öğretmenlerde hem liderlik konusunda
farkındalık oluşturmak hem de liderlik özelliklerini saptamak amacını taşımaktadır.
Bu araştırma çalışmasını gerçekleştirirken nitel araştırma yöntemi
kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim-öğretim yılı
içerisinde D. İli Y. ilçesindeki okullardan rasgele seçilen 25 öğretmen
oluşturmaktadır. Çalışmada araştırmacı tarafından hazırlanan yarı
yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Görüşme formuna kaydedilen
öğretmen cevaplarından elde edilen verilerin analizinde, betimsel analiz
tekniği kullanılmıştır. Katılımcılar liderlik özelliklerine yönelik olarak insanları
etkilediklerini belirtmelerine ve liderlik özelliklerini taşımasına rağmen
lider olmadıklarını ifade etmişlerdir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Yasamda Liderlik |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 7 Haziran 2018 |
Kabul Tarihi | 7 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2 |