Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMENLERİN LİDERLİK ÖZELLİKLERİNİN BELİRLENMESİ

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 85 - 93, 03.06.2018

Öz




















Toplumların ve bireylerin yetişmesini sağlayan öğretmenlerin,
liderlerin nasıl olması gerektiği ya da nasıl olabileceği ile ilgili lider
kavramını ve liderlik özelliklerini en iyi şekilde tanımlayabilmesi kendi
benliğinde özümsemesi gerekir ki kendinden sonra yetişenlerin ve
yetiştirdiklerinin rol model aldıkları öğretmeninden etkilenerek lider olarak
kendilerini yetiştirebilsinler. Bu çalışma öğretmenlerde hem liderlik konusunda
farkındalık oluşturmak hem de liderlik özelliklerini saptamak amacını taşımaktadır.
Bu araştırma çalışmasını gerçekleştirirken nitel araştırma yöntemi
kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim-öğretim yılı
içerisinde D. İli Y. ilçesindeki okullardan rasgele seçilen 25 öğretmen
oluşturmaktadır. Çalışmada araştırmacı tarafından hazırlanan yarı
yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Görüşme formuna kaydedilen
öğretmen cevaplarından elde edilen verilerin analizinde, betimsel analiz
tekniği kullanılmıştır. Katılımcılar liderlik özelliklerine yönelik olarak insanları
etkilediklerini belirtmelerine ve liderlik özelliklerini taşımasına rağmen
lider olmadıklarını ifade etmişlerdir.

Kaynakça

  • Büyüköztürk, Ş. Çakmak, E. Akgün, Ö. E. Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: PegemA Yayıncılık.Cemaloğlu. N (2007) Okul yöneticilerinin liderlik stillerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 73-112Çelik, V. (2000). Eğitimsel Liderlik. Ankara: Pegem A.Çelik, V. (2001). Geleceğin Okul Liderleri. 2000 Yılında Türk Millî Eğitim Örgütü ve Yönetimi Ulusal Sempozyumu. Ankara: Başkent Öğretmen Evi.Kaya, Y. K. (1991). Eğitim Yönetimi: Kuram ve Türkiye’deki Uygulama. Ankara: Bilim Yayınları.Tabak, A. (2005). Lider ve Takipçileri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.Yıldırım, A., Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları
Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 85 - 93, 03.06.2018

Öz

Kaynakça

  • Büyüköztürk, Ş. Çakmak, E. Akgün, Ö. E. Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: PegemA Yayıncılık.Cemaloğlu. N (2007) Okul yöneticilerinin liderlik stillerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 73-112Çelik, V. (2000). Eğitimsel Liderlik. Ankara: Pegem A.Çelik, V. (2001). Geleceğin Okul Liderleri. 2000 Yılında Türk Millî Eğitim Örgütü ve Yönetimi Ulusal Sempozyumu. Ankara: Başkent Öğretmen Evi.Kaya, Y. K. (1991). Eğitim Yönetimi: Kuram ve Türkiye’deki Uygulama. Ankara: Bilim Yayınları.Tabak, A. (2005). Lider ve Takipçileri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.Yıldırım, A., Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Yasamda Liderlik
Yazarlar

Mehmet Aldırmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 3 Haziran 2018
Gönderilme Tarihi 7 Haziran 2018
Kabul Tarihi 7 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aldırmaz, M. (2018). ÖĞRETMENLERİN LİDERLİK ÖZELLİKLERİNİN BELİRLENMESİ. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi, 2(2), 85-93.