Bireyi toplumsal hayata hazırlayan, toplumla uyumlu hale getiren değerlerin çocuklarda duygu ve davranış boyutlarında kazandırılması küçük yaşlarda olabilecek bir durumdur. Değerler eğitimi gibi soyut kavramların okul öncesi ve ilkokul yaş aralığındaki çocukların anlayabilmesi için resimli çocuk kitapları önem taşımaktadır. Resimli çocuk kitaplarının içeriğindeki okuyucunun yaş düzeyine uygun olarak yazılmış metin ile resmedilmiş görseller, o yaş grubundaki çocukta ilgi uyandıracak ve değerler eğitimindeki soyut kavramları somutlaştırabileceklerdir. Bu araştırmada kitap satış sitelerindeki en çok satılan 20 resimli çocuk kitabındaki metin ve görsellerinde yer alan değerlerin incelenerek ortaya konması amaçlanmaktadır. Araştırmada doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Resimli çocuk kitapları, amaçsal örneklem yöntemi kullanılarak belirlenmiştir. Resimli çocuk kitaplarındaki metin ve görsellerde yer alan on kök değer incelenerek kodlanmış ve belirli başlıklar altında kategorize edilmiştir. Yapılan incelemeler sonucunda en sık rastlanan değerlerin sevgi (51), yardımseverlik (43) ve dostluk (15) olduğu, en az rastlanan değerlerin adalet (1), sabır (2) ve dürüstlük (3) olduğu belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Educational Sociology |
Journal Section | Yasamda Liderlik |
Authors | |
Early Pub Date | May 30, 2024 |
Publication Date | June 30, 2024 |
Submission Date | May 14, 2024 |
Acceptance Date | May 30, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 8 Issue: 1 |