Amaç: Bu çalışma, COVID-19 pandemisi nedeniyle son sınıf hemşirelik bölümü öğrencilerinin kariyer stres düzeyini ve etkileyen faktörleri belirlemek amacıyla yapıldı.
Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı tipte olan bu çalışmanın örneklemini, bir üniversitenin Sağlık Bilimleri Fakültesi hemşirelik bölümü son sınıfında öğrenim gören 131 öğrenci oluşturdu. Araştırmanın verileri “Tanıtıcı Bilgiler Formu” ve “Kariyer Stres Ölçeği” ile toplandı. İstatistiksel analizler bir bilgisayar programı ile yapılarak, iki gruplu karşılaştırmalarda Mann-Whitney U, üç ve daha fazla gruplu karşılaştırmalarda Kruskal- Wallis testleri kullanıldı.
Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin hemşirelik mesleğini seçmeden önce %21,4’ü kariyer danışmanlığı aldığını belirtmektedir. Öğrencilerin yarıdan fazlası COVID-19 nedeniyle gelecek stresi yaşadığını ifade etmektedir. Öğrencilerin Kariyer Stres Ölçeği toplam puan ortalaması 2,18±0,92’dir. Ölçek alt boyut puan ortalamaları sırasıyla iş bulma baskısı 2,43±0,16, kariyer belirsizliği/bilgi eksikliği 2,16±1,07 ve dışsal çatışma 1,87±0,94'd Dışsal çatışma, iş bulma baskısı, kariyer belirsizliği/bilgi eksikliği alt boyutları ve toplam puan ile öğrencilerin hemşirelik mesleğini isteyerek seçme ve hemşirelik mesleğini sevme durumu, günlük yaşamdaki yüksek stres düzeyi, COVID-19 nedeniyle gelecek stresi yaşama ve COVID-19 sürecinde hemşirelik mesleğini yapmak isteme durumu arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulundu (p<0,05).
Sonuç: Son sınıf hemşirelik öğrencilerinin kariyer stres puan ortalamalarının orta düzeyde olduğu belirlendi.
yok
yok
Çalışmamıza katılan öğrencilere teşekkür ederiz.
Objective: This study was conducted to determine the career stress level of final-year nursing students due to COVID-19 pandemic and the influencing factors.
Material and Method: The sample of this descriptive study consisted of 131 finalyear students studying in the nursing department of the Faculty of Health Sciences of a university. The data was collected using the "Introductory Information Form" and "Career Stress Inventory". Statistical analyses were performed using a computer program. Comparison between two groups and three or more groups were used with analysis of Mann-Whitney U and Kruskal-Wallis tests.
Results: The nursing profession was chosen by %21.4 of the participant who received career counseling. Nearly more than half of the students expressed to experience of future stress due to COVID-19. The CSI mean score of the students were 2.18±0.92. The subscale mean scores of the scale were 2.43±0.16 for employment pressure, 2.16±1.07 for career ambiguity/lack of information, and 1.87±0.94 for external conflict respectively. A statistically significant difference was found between external conflict, employment pressure, and career ambiguity/lack of information subscales and total score of the Career Stress Inventory and students' statuses of choosing willingly the nursing profession, liking the nursing profession, having high stress level in daily life, getting stressed of future due to COVID-19, and aim to do the nursing profession during the COVID-19 (p<0.05).
Conclusion: It was determined that the career stress mean scores of the final-year nursing students were at a moderate level.
yok
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Nurse Education |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Project Number | yok |
Publication Date | June 2, 2024 |
Submission Date | July 4, 2023 |
Published in Issue | Year 2024 |
Licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.