Toplum eczaneleri, ilaç ihtiyacını karşılayan sağlık birimleri olmanın ötesinde, sağlıkla ilgili endişeleri olanlar, bilgi ve güvenilir tavsiyeye ihtiyaç duyanlar için sağlık sistemiyle ilk temas noktasıdır. Bu bağlamda eczacıların sağlık, bilişim, afet yönetimi, değişen mevzuatlar, yönetmelikler anlamında yeterli donanıma sahip olması gereklidir ve bu sürekli eğitimlerle sağlanabilir. Bu araştırma eğitime eczacıların ilgi düzeylerini irdelemek amacıyla planlanmıştır. Araştırmada, eczacıların güncel konularda hazırlanan eğitimlere katılmak istedikleri, ilgi duydukları, ancak eczanelerinden ayrılamamaları ve zamansızlık nedeni ile katılamadıkları belirlendi. Eğitim konularının güncel olması ve eğitimin internet üzerinden ya da tercihen yüzyüze yapılmasının faydalı olacağı belirlendi. Basılı yayınların ilgi çektiği ve tercih edildiği periyodik yayın sayısını artırmanın katkı sağlayacağı izlendi. Eğitimler sırasında ve sonunda sınav ve sertifikalandırmanın eğitimlere katılmayı teşvik edeceği yönünde görüş oluştu.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Birinci Basamak Sağlık Hizmetleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Kasım 2024 |
Gönderilme Tarihi | 7 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 17 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 3 |