Research Article
BibTex RIS Cite

İlköğretim Düzeyi 1. ve 2. Sınıf Çocuklarına Yönelik Başlangıç Düzeyinde Yeni Bir Piyano Öğretim Tekniğinin Geliştirilmesi

Year 2017, Volume: 16 Issue: 4, 1908 - 1916, 16.08.2017
https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.364501

Abstract

İnsan
eğitiminde sanat eğitiminin yeri önem taşımaktadır. Sanat kollarından, Müzik
Eğitiminde de Piyano Eğitimi, verimli olması ve psiko-motor hareket sisteminin
kavranması açısından, erken yaşlarda verilmesi planlanmıştır. Piyano eğitimine
başlangıç yaşı, verilme şekli ve kullanılan materyallerin tam anlamı ile
öğretimi, özellikle ileride ihtiyaç duyulacak ve temelin doğru oluşturulması
için çok önem arz eden bir süreç olarak düşünülmektedir.  Bu sürecin en önemli ögeleri aile, eğitimci,
eğitimcinin kullandığı piyano metotları ve uyguladığı yöntemlerdir. “Öğretmen
yetiştiren eğitim fakültelerindeki, piyano derslerinde bu konu gerektiği kadar
incelenebilmekte midir?” sorusu, bu nokta ile çok önem taşımaktadır. Bu yüzden,
YÖK programı ve ilgili derse ait, ders içeriklerini iyi inceleyip, doğru bir
yöntem ve ders işleme şekli oluşturulması hedeflenmesi ve her öğretmen adayına
bu bilgiler, her gördüğü çalgı doğrultusunda aynı önemle verilmesi planlanıp
uygulanması düşünülmektedir. Bu bağlamda, bu araştırmada, betimsel araştırma
modeli kullanılmış olup, tarama modeli yöntemi ile kullanılmakta olan yöntem
örnekleri incelenmiş, ders içerikleri ve uygulamaları arasındaki farklar ortaya
konmuştur. Ayrıca deneysel olarak oluşturulmuş eserlerin uygulandığı örnekler
10 çocuk üzerinde bir aylık bir süreçte denenmiştir. Bu araştırmanın; bu ve
benzeri konularda, daha sonraki araştırmalara ışık tutacağı ve bir fikir verebileceği
düşünülmektedir.

References

  • Burnam, E. M. (1979). Step By Step, Book One. Willis Music Company Cincinat, Ohio. Ercan, N. (2006). Piyano eğitiminde alıştırma yapmanın önemi ve bazı öneriler. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(12), 104-108. Halvaşi, B. (1989). Okul öncesi çocuklarda piyano eğitimi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Marmara Üniversitesi, İstanbul. Kurtuldu, K., M. (2010). İlköğretim çağı piyano eğitiminde tekerleme yoluyla nota eğitiminin kullanabilirliği. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2010. Sönmezöz, F. (2015). The Journal of International Social Research, 8(40). Tufan E., Güdek, B. (2008). Piyano Dersi Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 78- 90. Tufan, S. (1997). Mavi Nota Müzik ve Sanat Dergisi. Yıl. 5 Sayı. 24. www.sosyalarastirmalar.com Issn: 1307-9581.
Year 2017, Volume: 16 Issue: 4, 1908 - 1916, 16.08.2017
https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.364501

Abstract

References

  • Burnam, E. M. (1979). Step By Step, Book One. Willis Music Company Cincinat, Ohio. Ercan, N. (2006). Piyano eğitiminde alıştırma yapmanın önemi ve bazı öneriler. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(12), 104-108. Halvaşi, B. (1989). Okul öncesi çocuklarda piyano eğitimi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Marmara Üniversitesi, İstanbul. Kurtuldu, K., M. (2010). İlköğretim çağı piyano eğitiminde tekerleme yoluyla nota eğitiminin kullanabilirliği. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2010. Sönmezöz, F. (2015). The Journal of International Social Research, 8(40). Tufan E., Güdek, B. (2008). Piyano Dersi Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 78- 90. Tufan, S. (1997). Mavi Nota Müzik ve Sanat Dergisi. Yıl. 5 Sayı. 24. www.sosyalarastirmalar.com Issn: 1307-9581.
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Araştırma Articlesi
Authors

Bülent Halvaşi This is me

Publication Date August 16, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 16 Issue: 4

Cite

APA Halvaşi, B. (2017). İlköğretim Düzeyi 1. ve 2. Sınıf Çocuklarına Yönelik Başlangıç Düzeyinde Yeni Bir Piyano Öğretim Tekniğinin Geliştirilmesi. İlköğretim Online, 16(4), 1908-1916. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.364501
AMA Halvaşi B. İlköğretim Düzeyi 1. ve 2. Sınıf Çocuklarına Yönelik Başlangıç Düzeyinde Yeni Bir Piyano Öğretim Tekniğinin Geliştirilmesi. İOO. August 2017;16(4):1908-1916. doi:10.17051/ilkonline.2017.364501
Chicago Halvaşi, Bülent. “İlköğretim Düzeyi 1. Ve 2. Sınıf Çocuklarına Yönelik Başlangıç Düzeyinde Yeni Bir Piyano Öğretim Tekniğinin Geliştirilmesi”. İlköğretim Online 16, no. 4 (August 2017): 1908-16. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.364501.
EndNote Halvaşi B (August 1, 2017) İlköğretim Düzeyi 1. ve 2. Sınıf Çocuklarına Yönelik Başlangıç Düzeyinde Yeni Bir Piyano Öğretim Tekniğinin Geliştirilmesi. İlköğretim Online 16 4 1908–1916.
IEEE B. Halvaşi, “İlköğretim Düzeyi 1. ve 2. Sınıf Çocuklarına Yönelik Başlangıç Düzeyinde Yeni Bir Piyano Öğretim Tekniğinin Geliştirilmesi”, İOO, vol. 16, no. 4, pp. 1908–1916, 2017, doi: 10.17051/ilkonline.2017.364501.
ISNAD Halvaşi, Bülent. “İlköğretim Düzeyi 1. Ve 2. Sınıf Çocuklarına Yönelik Başlangıç Düzeyinde Yeni Bir Piyano Öğretim Tekniğinin Geliştirilmesi”. İlköğretim Online 16/4 (August 2017), 1908-1916. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.364501.
JAMA Halvaşi B. İlköğretim Düzeyi 1. ve 2. Sınıf Çocuklarına Yönelik Başlangıç Düzeyinde Yeni Bir Piyano Öğretim Tekniğinin Geliştirilmesi. İOO. 2017;16:1908–1916.
MLA Halvaşi, Bülent. “İlköğretim Düzeyi 1. Ve 2. Sınıf Çocuklarına Yönelik Başlangıç Düzeyinde Yeni Bir Piyano Öğretim Tekniğinin Geliştirilmesi”. İlköğretim Online, vol. 16, no. 4, 2017, pp. 1908-16, doi:10.17051/ilkonline.2017.364501.
Vancouver Halvaşi B. İlköğretim Düzeyi 1. ve 2. Sınıf Çocuklarına Yönelik Başlangıç Düzeyinde Yeni Bir Piyano Öğretim Tekniğinin Geliştirilmesi. İOO. 2017;16(4):1908-16.