The activity in this study includes forming an egg tangram and various figures from the tangram pieces. In the egg tangram activity, first of all the egg tangram is obtained by using a compass, a ruler and the properties of circle. In this process written and verbal expressions of the drawings are required. Then, students are asked to form several meaningful figures from the egg tangram pieces. The activity is prepared for improving students’ spatial ability, providing their use of their mathematical communication skills, developing their psychomotor skills and helping teachers and students in the applications on subject of circle. The students are enabled to be active physically and mentally in the activity with the teacher’s guidance. The teacher can benefit from teacher guidelines throughout the activity and can make the activity steps easier to do with various cues when the student faces difficulty.
Bu çalışmada sunulan etkinlik yumurta tangramın ve bu tangram parçalarından çeşitli şekillerin oluşturulmasını içermektedir. Yumurta tangram etkinliğinde öncelikle pergel ve cetvel kullanılarak çember özellikleri yardımıyla yumurta tangram oluşturulur. Bu süreçte yapılan çizimlerin yazılı ve sözel olarak ifade edilmesi istenmektedir. Daha sonra, öğrencilerden yumurta tangram parçalarından çeşitli anlamlı şekiller oluşturmaları istenir. Etkinlik, öğrencilerin uzamsal yeteneklerini ilerletmek, matematiksel iletişim becerilerinin kullanımını sağlamak, devinimsel yetenekleri geliştirmek ve çember konusunun uygulamalarında öğretmenlere ve öğrencilere yardımcı olmak amacıyla hazırlanmıştır. Etkinlikte öğrencilerin fiziksel ve zihinsel olarak aktif olmaları öğretmen rehberliğinde sağlanmaktadır. Öğretmen, etkinlik boyunca kendisi için hazırlanmış olan öğretmen kılavuzundan yararlanabilecek ve öğrencinin zorlandığı durumlarda etkinlik adımlarını değişik ipuçlarıyla kolaylaştırabilecektir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 12 Issue: 1 |