Bu araştırmanın amacı, ilk ve orta öğretim kurumlarında görev alan Bilişim Teknolojileri Formatör Öğretmenleri (BİTEFÖ)‟nin rollerini nasıl algıladıklarını ölçebilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. Araştırmaya, Trabzon ilinde görev yapan toplam 179 BİTEFÖ katılmıştır. Ölçeğin geçerliğini test etmek amacıyla ölçekte bulunan 30 maddeye ilişkin yapılan açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizinde; ölçeğin 3 faktörlü olduğu tespit edilmiştir. Madde yük değerleri I. Faktör için 0,645-0,845; II. Faktör için 0,736-0,821; III. Faktör için ise 0,837-0,848 arasındadır. Ölçeğin güvenirliğini test etmek için ise Cronbach Alfa güvenirlik ve iki yarı test korelasyonu (Spearman Brown) katsayısına bakılmış ve bu değerler sırasıyla 0,83 ve 0,67 olarak bulunmuştur. Sonuç olarak; geliştirilen ölçeğin, yapılan geçerlik ve güvenirlik çalışması sonucunda kullanılabilir bir ölçüm aracı olduğu tespit edilmiştir.
The objective of this study is to develop a valid and reliable scaling tool to identify role perceptions of
primary and secondary school ICT Co-ordinators. Total 179 ICT Co-ordinators who work in Trabzon province
participated in the study. Exploratory and confirmatory factor analysis revealed that the scale is composed of 3
factors. Item load values are 0,645-0,845 for Factor I; 0,736-0,821 for Factor II; and 0,837-0,848 for Factor III. In
order to test the reliability of the scale, Cronbach Alfa reliability and two-halves test correlation (Spearman Brown)
coefficients were checked and the said values were found as 0,83 and 0,67 respectively. As a conclusion; it was
determined as the outcome of the study on the basis of validity and reliability checks that the developed scale is a
practical and useful scaling tool
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 11 Issue: 4 |