Bu çalışma ilköğretim 8. sınıf fen ve teknoloji öğretmen kılavuzu maddenin yapısı ve özellikleri ünitesinde yer alan konuların bilimsel süreç becerilerini içerme düzeyini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Örnek olay yönteminin kullanıldığı çalışmanın örneklemi öğretmen kılavuz kitabının maddenin yapısı ve özellikleri ünitesinde yer alan 5 konudan oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak literatürden faydalanılarak araştırmacı tarafından geliştirilen 10 ölçüt içeren bir analitik rubrik kullanılmıştır. Ünitede yer alan her bir konu ayrı ayrı rubrik kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular otalamalar ve yüzde değerler olarak tablo haline getirilmiştir. Sonuç olarak bulgular 8. sınıf fen ve teknoloji öğretmen kılavuz kitabının maddenin yapısı ve özellikleri ünitesinin %79 oranında bilimsel süreç becerilerini kazandıracak şekilde hazırlandığını ortaya koymaktadır
The aim of this study is to evaluate the unit “structure and properties of matter” in the primary 8th grade
science and technology teacher guide book in terms of scientific process skills. In the study in which case study as research
approach was used, the sample consisted of total 5 titles involved in the unit “structure and properties of matter ” in primary
8th grade teacher-guide book. A rubric composed of 10 items, involving various scientific process skills, was developed by
the researcher. Data collected by the rubric was described and the average means and the percentages were calculated
separately for each title. The findings revealed that the units “structure and properties of matter” in teacher-guide book are
prepared as convenient to scientific process skills at satisfactory levels (79%), which could be considered a significant
advantage of the developed program.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 10 Issue: 1 |