-
Bu çalMNmanMn amacM, farklM betimleme modlarMyla hazMrlanan ö renme amaçlM yazma aktivitelerinin ilkö retim ö rencilerinin akademik baNarMlarM üzerine etkisini araNtMrmaktMr. ÇalMNmanMn örneklemini aynM okulun 4 farklM altMncM sMnMf Nubesinde okuyan 75 ö renci oluNturmuNtur. Ö renciler rasgele dört uygulama grubuna ayrMlmMNtMr. Birinci uygulama grubu; 5. sMnMf ö rencilerine yalnMzca metinsel betimleme modlarM içeren mektup, ikinci uygulama grubu; 5. sMnMf ö rencilerine metinsel betimleme modlarMyla birlikte betimleme modlarMnMn serbestçe kullanMldM M (resim, grafik, matematiksel betimleme modlarM gibi) mektup, üçüncü uygulama grubu; 5. sMnMf ö rencilerine metinsel betimleme modlarMyla birlikte grafiksel betimleme modlarM içeren mektup, dördüncü uygulama grubu; 5. sMnMf ö rencilerine metinsel betimleme modlarMyla birlikte matematiksel betimleme modlarM içeren mektup yazmMNlardMr. ÇalMNmada nicel bir araNtMrma deseni kullanMlmMNtMr. Veri toplama aracM olarak Konu TabanlM Fen ve Teknoloji BaNarM Testi uygulanmMNtMr. AraNtMrmada elde edilen bulgular neticesinde; belirli betimleme modlarMnM kullanmak mecburiyetinde olan ö rencilerin betimleme modlarMnM seçim konusunda serbest bMrakMlan ö rencilere ve sadece metinsel betimleme modlarMnM kullanan ö rencilere göre daha baNarMlM oldu u söylenebilir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 8 Issue: 1 |