Research Article
BibTex RIS Cite

The Problems and Future Concerns of Computer and Instructional Technologies Preservice Teachers

Year 2008, Volume: 7 Issue: 3, 680 - 692, 26.06.2008

Abstract

In this study, both the roles of Computer Education and Instructional Technologies (CEIT)
programs in 32 universities’ educational faculties in Turkey, the problems that CEIT students encounter, their
future concerns, the problems they face after graduation and possible solutions are investigated. In this survey, a
questionnaire was administered to 373 students (157 female, 216 male) from 22 CEIT programs. The findings
revealed that major problems of CEIT students are curriculum problems. Their major concerns about future are
as follows: the number of students is higher than the number of PCs, teachers’ low wages, role of computer
courses as elective courses and absence of computer lesson scores in school reports at elementary schools,
insufficient number of computer courses per week and regarding computers mostly as game tools

References

  • Altun, E. (2007). Bilgisayar ve Ö retim Teknolojileri Ö retmenleri Türkiye’de Ne e Yarar?. E itimdeyiz, 1(1), 12-14.
  • Altunay, U. (2006). Sözle meli ö retici ya da köle ö retici. [Online]: http://www.geocities.com/ualtunay.geo/koleogretici.html adresinden 13 Eylül 2007 tarihinde indirilmi tir.
  • Deryakulu, D. ve Olkun, S. (2006). “Bilgisayar Ö retmenlerinin Mesleki Sorunları: Çevrimiçi Tartı ma Forumu Mesajlarına Dayalı Bir Çözümleme”. XV. Ulusal E itim Bilimleri Kongresi Bildiri Özetleri Kitabı, 160-161.
  • Fraenkel, J.R. ve Wallen, N. E. (2003). How to design and evaluate research in education. New York: Mc Graw Hill.
  • Güçlü, A. ‘Sözle meli köleler’. [Online]: http://www.milliyet.com.tr/2007/08/21/yazar/guclu.html 13 Eylül 2007 tarihinde indirilmi tir.
  • ÖSYM (Ö renci Seçme ve Yerle tirme Merkezi) (2007). 2007 ÖSYS Yüksekö retim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu. [Online]: ftp://dokuman.osym.gov.tr/2007_OSYS_TERCIH_KILAVUZU/2007- OSYS_TERCIH_TABLO4.pdf adresinden 2 Ekim 2007 tarihinde indirilmi tir.
  • Söken, A. ve Ak, O. (2007). Enocta görevlisi Esra Hocao lu ile Türkiye’deki e-ö renme çalı maları ve genel kavramlar üzerine. [Online]: http://buelc.boun.edu.tr/roportajlar.html adresinden 2 Ekim 2007 tarihinde indirilmi tir.

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Sorunları ve Geleceğe Yönelik Kaygıları

Year 2008, Volume: 7 Issue: 3, 680 - 692, 26.06.2008

Abstract

Bu çalışmada, Türkiye'deki 32 üniversitenin eğitim fakültesinde yer ve Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) bölümünün işlevleri, bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmen adaylarının lisans döneminde yaşadıkları sorunlar, geleceğe yönelik kaygıları, göreve başladıktan sonra yaşadıkları sıkıntılar ve bunlara yönelik çözüm önerileri sunulmaktadır. Tarama yöntemiyle bu araştırmada, 22 BÖTE bölümünde, 157 bayan, 216 erkek olmak üzere toplam 373 öğrenci anket etti. Edinilenler bulgulara göre bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmen adaylarının lisans döneminde en çok karşılaştıklarını belirttikleri sorunların başında, eğitim programı yerinde. Geleceğe yönelik kaygılarının başında; bilgisayar dersi verecekleri öğrencilerin sayısının bilgisayar sayısından çok fazla olması, öğretmenin aylık maaşının ve ders ücretlerinin yetersizliği, bilgisayar dersinin seçmeli ders olması, ilköğretimde bilgisayar dersinin karne notunun olmaması, bilgisayarla ilgili daha fazla oyun aracı olarak görülmesi konuları bulunmaktadır.

References

  • Altun, E. (2007). Bilgisayar ve Ö retim Teknolojileri Ö retmenleri Türkiye’de Ne e Yarar?. E itimdeyiz, 1(1), 12-14.
  • Altunay, U. (2006). Sözle meli ö retici ya da köle ö retici. [Online]: http://www.geocities.com/ualtunay.geo/koleogretici.html adresinden 13 Eylül 2007 tarihinde indirilmi tir.
  • Deryakulu, D. ve Olkun, S. (2006). “Bilgisayar Ö retmenlerinin Mesleki Sorunları: Çevrimiçi Tartı ma Forumu Mesajlarına Dayalı Bir Çözümleme”. XV. Ulusal E itim Bilimleri Kongresi Bildiri Özetleri Kitabı, 160-161.
  • Fraenkel, J.R. ve Wallen, N. E. (2003). How to design and evaluate research in education. New York: Mc Graw Hill.
  • Güçlü, A. ‘Sözle meli köleler’. [Online]: http://www.milliyet.com.tr/2007/08/21/yazar/guclu.html 13 Eylül 2007 tarihinde indirilmi tir.
  • ÖSYM (Ö renci Seçme ve Yerle tirme Merkezi) (2007). 2007 ÖSYS Yüksekö retim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu. [Online]: ftp://dokuman.osym.gov.tr/2007_OSYS_TERCIH_KILAVUZU/2007- OSYS_TERCIH_TABLO4.pdf adresinden 2 Ekim 2007 tarihinde indirilmi tir.
  • Söken, A. ve Ak, O. (2007). Enocta görevlisi Esra Hocao lu ile Türkiye’deki e-ö renme çalı maları ve genel kavramlar üzerine. [Online]: http://buelc.boun.edu.tr/roportajlar.html adresinden 2 Ekim 2007 tarihinde indirilmi tir.
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Eralp Altun

Alev Ateş

Publication Date June 26, 2008
Published in Issue Year 2008 Volume: 7 Issue: 3

Cite

APA Altun, E., & Ateş, A. (2008). Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Sorunları ve Geleceğe Yönelik Kaygıları. İlköğretim Online, 7(3), 680-692.
AMA Altun E, Ateş A. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Sorunları ve Geleceğe Yönelik Kaygıları. EEO. September 2008;7(3):680-692.
Chicago Altun, Eralp, and Alev Ateş. “Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Sorunları Ve Geleceğe Yönelik Kaygıları”. İlköğretim Online 7, no. 3 (September 2008): 680-92.
EndNote Altun E, Ateş A (September 1, 2008) Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Sorunları ve Geleceğe Yönelik Kaygıları. İlköğretim Online 7 3 680–692.
IEEE E. Altun and A. Ateş, “Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Sorunları ve Geleceğe Yönelik Kaygıları”, EEO, vol. 7, no. 3, pp. 680–692, 2008.
ISNAD Altun, Eralp - Ateş, Alev. “Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Sorunları Ve Geleceğe Yönelik Kaygıları”. İlköğretim Online 7/3 (September 2008), 680-692.
JAMA Altun E, Ateş A. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Sorunları ve Geleceğe Yönelik Kaygıları. EEO. 2008;7:680–692.
MLA Altun, Eralp and Alev Ateş. “Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Sorunları Ve Geleceğe Yönelik Kaygıları”. İlköğretim Online, vol. 7, no. 3, 2008, pp. 680-92.
Vancouver Altun E, Ateş A. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Sorunları ve Geleceğe Yönelik Kaygıları. EEO. 2008;7(3):680-92.