Antik Yunan’dan beri sanatın alanında tasvir edilen aşk ve güzellik tanrıçası Venüs mitolojik bir figür olmaktan çok ideal kadın bedenine ve onun sahip olması beklenen ilahi güzelliğe ilişkin bir temsiliyetin taşıyıcısı olmuştur. Erkek bakışının tahakkümü altında kurulan bu temsil düzeninin, uygarlık sürecinin bir koşulu olarak bastırılması gereken ilkel dürtülerin sanatın alanında yüceltilmesi olarak tezahür etmesiyle kadın bedeni seyirlik bir nesneye dönüşür. Uygar Batılının, vahşi, öteki ve egzotik olana duyduğu merak ve arzusu sosyo-kültürel, psikanalitik ve politik faktörlerin etkisiyle şekillenen bakışında karşılık bulur. Bu çalışmada Batı sanatında, kadın bedeninin seyirlik bir nesne olarak üretilmesi ve tüketilmesi meselesi; uygarlık süreci bağlamında Venüs imgesinin yüklenegeldiği anlamın değişimi ve dönüşümü üzerinden incelenmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Art Sociology |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 17, 2024 |
Submission Date | March 18, 2024 |
Acceptance Date | April 14, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Issue: 14 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.