Cities are heading towards city branding studies for several reasons such as being a center of attraction, changing or establishing their perception and image, increasing tourism and investor income, and increasing the quality of life of their residents. In this context, the focus is on comics, which is an art form that can be used in city branding endeavours. For this reason, a visual content analysis was made for the representation of New York state in the comics. Main and subheadings were created to be used in visual content analysis thanks to literature survey. According to the results of the research, it has been seen that primarily urban structures can be used for city branding in comics, followed by the structure and infrastructure categories, and finally the behavior category.
Şehirler küresel rekabette öne geçmek, bir cazibe merkezi olmak, algı ve imajını değiştirmek ya da kurmak, turizm ve yatırımcı gelirlerini artırmak ve sakinlerinin yaşam kalitelerini artırmak gibi çeşitli sebeplerden ötürü şehir markalama çalışmalarına yönelmektedir. Bu bağlamda, şehir markalamada kullanılabilecek bir sanat formu olan çizgi romanlara odaklanılmıştır. Bu doğrultuda New York eyaletinin çizgi romanlar içerisindeki temsiline yönelik bir görsel içerik analizi yapılmıştır. Alana dair literatür taranarak görsel içerik analizinde kullanılmak üzere üst ve alt başlıklar oluşturulmuştur. Araştırma sonucuna göre öncelikli olarak kentsel yapıların çizgi romanlar içerisinde şehir markalama için kullanılabileceği, bunu yapı ve altyapı kategorilerinin takip ettiği ve son olarak davranış kategorisinin geldiği görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 21 Ekim 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 15 |
Intermedia International E-journal
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.