Bu araştırma Gençlik ve Spor Bakanlığı’na bağlı
gençlik kamplarında görev yapan kamp liderlerinin iletişim becerilerinin
değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Tanımlayıcı türdeki araştırmanın
örneklemini 400 aktif lider oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak kişisel
bilgi formu ile Korkut (1996) tarafından geliştirilen İletişim Becerilerini
Değerlendirme Ölçeği (İBDÖ)’nin yer aldığı anket formu kullanılmıştır.
Araştırmamızda soruların Cronbach alfa değeri 0.93 olarak bulunmuştur. Verilerin analizinde bağımsız gruplarda t
testi ve ANOVA kullanılmıştır. Kamp liderlerin İBDÖ toplam puan ortalaması
106.0±12.5 olarak belirlenmiş ve iyi düzeyde bulunmuştur. Liderlerin iletişim
becerisinden aldıkları puanlar gençlik kampında görev yapma süresi arttıkça
artmaktadır ve bu fark anlamlıdır (p<0.05). Liderlerin gençlik kamplarındaki
görevlerine göre de iletişim becerileri incelenmiş, grup lideri ve program
sorumlularının puanları en yüksek bulunmuştur. İletişim becerileri açısından
yaş gruplarına, cinsiyete, medeni duruma, öğrenci veya mezun durumda olmalarına
göre fark bulunmamıştır (p>0.05).
This research was conducted to evaluate the
communication skills of the camp leaders who served in youth camps of the
Ministry of Youth and Sports. The sample of this descriptive study consisted of
400 active camp leaders. Personal Information Form, and the Communication
Skills Assessment Scale (CSAS) developed by Korkut (1996) was used for data
collection. In our study, the Cronbach's alpha value of the items was found to
be 0.93. In data analysis, independent group t-test and ANOVA were used. The
mean CSAS score of the camp leaders was 106.0±12.5, indicating good level of
communication skills. The CSAS scores of the camp leaders increase with the
increased working time in a youth camp, and this difference was significant
(p<0.05). The communication skills of the youth camp leaders were also
analyzed according to their duties in the youth camps, and the scores of the
program managers were found to be the highest. There was no difference in
communication skills in terms of age groups, gender, marital status, and being
undergraduate or graduate (p>0.05).
Journal Section | Research |
---|---|
Authors | |
Publication Date | November 30, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 2 Issue: 2 |