Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Gençlik Kamplarında Görev Yapan Liderlerin İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 2, 232 - 238, 30.11.2016

Öz

Bu araştırma Gençlik ve Spor Bakanlığı’na bağlı
gençlik kamplarında görev yapan kamp liderlerinin iletişim becerilerinin
değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Tanımlayıcı türdeki araştırmanın
örneklemini 400 aktif lider oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak kişisel
bilgi formu ile Korkut (1996) tarafından geliştirilen İletişim Becerilerini
Değerlendirme Ölçeği (İBDÖ)’nin yer aldığı anket formu kullanılmıştır.
Araştırmamızda soruların Cronbach alfa değeri 0.93 olarak bulunmuştur.  Verilerin analizinde bağımsız gruplarda t
testi ve ANOVA kullanılmıştır. Kamp liderlerin İBDÖ toplam puan ortalaması
106.0±12.5 olarak belirlenmiş ve iyi düzeyde bulunmuştur. Liderlerin iletişim
becerisinden aldıkları puanlar gençlik kampında görev yapma süresi arttıkça
artmaktadır ve bu fark anlamlıdır (p<0.05). Liderlerin gençlik kamplarındaki
görevlerine göre de iletişim becerileri incelenmiş, grup lideri ve program
sorumlularının puanları en yüksek bulunmuştur. İletişim becerileri açısından
yaş gruplarına, cinsiyete, medeni duruma, öğrenci veya mezun durumda olmalarına
göre fark bulunmamıştır (p>0.05).

Kaynakça

  • Bingöl, G., Demir, A. (2011). Amasya Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi. Göztepe Tıp Dergisi 26(4):152-159.
  • Ceyhun, S., Malkoç, N. (2015). Karabük Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Beceri Düzeyleri. International Journal of Social Sciences and Education Research 1(4): 1570-1580.
  • Cüceloğlu, D. (1996). Yeniden İnsan İnsana. Remzi Kitabevi, 12. Basım, İstanbul.
  • Kıssal, A., Kaya, M., Koç M. (2016). Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Beceri Düzeyleri ve Etkileyen faktörlerin Değerlendirilmesi. ACU Sağlık Bilimleri Dergisi, (3):134-141
  • Korkut, F. (1996). İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeğinin Geliştirilmesi: Güvenirlik ve Geçerlik Çalışmaları. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2:18-23.
  • Kumcağız, H., Yılmaz, M., Çelik, B.S., Avcı, A.İ., (2011). Hemşirelerin iletişim becerileri: Samsun ili örneği. Dicle Tıp Dergisi 38(1): 49-56.
  • Özcan, A. (2006). Hemşire Hasta İlişkisi ve İletişim. Sistem Ofset Bas.Yay. Ankara.
  • Saracaloğlu, S.A., Yenice, N., Karasakaloğlu, N. (2009). Öğretmen Adaylarının İletişim ve Problem Çözme Becerileri İle Okuma İlgi ve Alışkanlıkları Arasındaki İlişki. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2): 187-206.
  • Tutar, H., Yılmaz, M.K., Erdönmez, C. (2003). Genel ve Teknik İletişim. Nobel Yayınları.
  • Yanık, M. (2015). Spor türü ve diğer bazı değişkenlerin beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin iletişim beceri düzeylerine etkisi. International Journal of Human Sciences 12(2): 1366-1376.

Evaluation of Communication Skills of the Camp Leaders Who Served in Youth Camps

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 2, 232 - 238, 30.11.2016

Öz

This research was conducted to evaluate the
communication skills of the camp leaders who served in youth camps of the
Ministry of Youth and Sports. The sample of this descriptive study consisted of
400 active camp leaders. Personal Information Form, and the Communication
Skills Assessment Scale (CSAS) developed by Korkut (1996) was used for data
collection. In our study, the Cronbach's alpha value of the items was found to
be 0.93. In data analysis, independent group t-test and ANOVA were used. The
mean CSAS score of the camp leaders was 106.0±12.5, indicating good level of
communication skills. The CSAS scores of the camp leaders increase with the
increased working time in a youth camp, and this difference was significant
(p<0.05). The communication skills of the youth camp leaders were also
analyzed according to their duties in the youth camps, and the scores of the
program managers were found to be the highest. There was no difference in
communication skills in terms of age groups, gender, marital status, and being
undergraduate or graduate (p>0.05).

Kaynakça

  • Bingöl, G., Demir, A. (2011). Amasya Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi. Göztepe Tıp Dergisi 26(4):152-159.
  • Ceyhun, S., Malkoç, N. (2015). Karabük Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Beceri Düzeyleri. International Journal of Social Sciences and Education Research 1(4): 1570-1580.
  • Cüceloğlu, D. (1996). Yeniden İnsan İnsana. Remzi Kitabevi, 12. Basım, İstanbul.
  • Kıssal, A., Kaya, M., Koç M. (2016). Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Beceri Düzeyleri ve Etkileyen faktörlerin Değerlendirilmesi. ACU Sağlık Bilimleri Dergisi, (3):134-141
  • Korkut, F. (1996). İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeğinin Geliştirilmesi: Güvenirlik ve Geçerlik Çalışmaları. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2:18-23.
  • Kumcağız, H., Yılmaz, M., Çelik, B.S., Avcı, A.İ., (2011). Hemşirelerin iletişim becerileri: Samsun ili örneği. Dicle Tıp Dergisi 38(1): 49-56.
  • Özcan, A. (2006). Hemşire Hasta İlişkisi ve İletişim. Sistem Ofset Bas.Yay. Ankara.
  • Saracaloğlu, S.A., Yenice, N., Karasakaloğlu, N. (2009). Öğretmen Adaylarının İletişim ve Problem Çözme Becerileri İle Okuma İlgi ve Alışkanlıkları Arasındaki İlişki. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2): 187-206.
  • Tutar, H., Yılmaz, M.K., Erdönmez, C. (2003). Genel ve Teknik İletişim. Nobel Yayınları.
  • Yanık, M. (2015). Spor türü ve diğer bazı değişkenlerin beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin iletişim beceri düzeylerine etkisi. International Journal of Human Sciences 12(2): 1366-1376.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma
Yazarlar

Şakir Tüfekçi Bu kişi benim

Cemal Gündoğdu Bu kişi benim

Evrim Çelebi Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tüfekçi, Ş., Gündoğdu, C., & Çelebi, E. (2016). Gençlik Kamplarında Görev Yapan Liderlerin İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 232-238.
AMA Tüfekçi Ş, Gündoğdu C, Çelebi E. Gençlik Kamplarında Görev Yapan Liderlerin İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi. UGEAD - IntJCES. Kasım 2016;2(2):232-238.
Chicago Tüfekçi, Şakir, Cemal Gündoğdu, ve Evrim Çelebi. “Gençlik Kamplarında Görev Yapan Liderlerin İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 2, sy. 2 (Kasım 2016): 232-38.
EndNote Tüfekçi Ş, Gündoğdu C, Çelebi E (01 Kasım 2016) Gençlik Kamplarında Görev Yapan Liderlerin İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 2 2 232–238.
IEEE Ş. Tüfekçi, C. Gündoğdu, ve E. Çelebi, “Gençlik Kamplarında Görev Yapan Liderlerin İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi”, UGEAD - IntJCES, c. 2, sy. 2, ss. 232–238, 2016.
ISNAD Tüfekçi, Şakir vd. “Gençlik Kamplarında Görev Yapan Liderlerin İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 2/2 (Kasım 2016), 232-238.
JAMA Tüfekçi Ş, Gündoğdu C, Çelebi E. Gençlik Kamplarında Görev Yapan Liderlerin İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi. UGEAD - IntJCES. 2016;2:232–238.
MLA Tüfekçi, Şakir vd. “Gençlik Kamplarında Görev Yapan Liderlerin İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, c. 2, sy. 2, 2016, ss. 232-8.
Vancouver Tüfekçi Ş, Gündoğdu C, Çelebi E. Gençlik Kamplarında Görev Yapan Liderlerin İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi. UGEAD - IntJCES. 2016;2(2):232-8.