Bu araştırmanın amacı Amerika Birleşik Devletleri (ABD) ve Türkiye’ deki okulların programlarında yer alan derslerden beden eğitimi derslerini bazı değişkenler bakımından (öğretim programı, öğretim süresi, beden eğitimi öğretmenleri, ders dışı fiziksel aktiviteler ve projeler) inceleyerek, bu alanlarda karşılaştırmalı bilgiler sunmaktır. Araştırmada karşılaştırmalı araştırma deseni benimsenmiştir. Araştırma verileri, doküman incelemesi yöntemi ile toplanılmıştır. ABD ve Türkiye’ deki okullarda beden eğitimi derslerine ilişkin veriler, bu ülkelerin beden eğitimi derslerine ilişkin kitap, makale, müfredat/program yönergeleri, resmi belgeler, yıllık raporlar, kurumların yazılı yönerge ve genelgeleri, kurumsal web sitelerinden elde edilmiştir. Elde edilen veriler, belirlenen amaç doğrultusunda incelenmiş ve temalar oluşturulmuştur. Bulgular temaların altında sunulmuştur, karşılaştırmalı şekilde benzerlik ve farklılıklar analiz edilmiş, tespit edilmiş, tablo haline getirilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda; beden eğitimi derslerinin ABD'deki okullarda eyaletlere göre farklılıklar gösterdiği, Türkiye'deki okullarda ise standart bir yapıda olduğu, bölgelere göre farklılıklar göstermediği tespit edilmiştir. Beden eğitimi dersi öğretim programı, öğretim süresi, beden eğitimi öğretmenleri, ders dışı fiziksel aktiviteler ve projeler temalarında her iki ülkede benzerliklerin yanı sıra farklılıkların olduğu tespit edilmiştir.
ETİK BEYAN FORMU 28/04/2024 Bu çalışmanın, özgün bir çalışma olduğunu; çalışmanın hazırlık, veri toplama, analiz ve bilgilerin sunumu olmak üzere tüm aşamalarından bilimsel etik ilke ve kurallarına uygun davrandığımı; bu çalışma kapsamında elde edilmeyen tüm veri ve bilgiler için kaynak gösterdiğimi ve bu kaynaklara kaynakçada yer verdiğimi; kullanılan verilerde herhangi bir değişiklik yapmadığımı, çalışmanın Committee on Publication Ethics (COPE)' in tüm şartlarını ve koşullarını kabul ederek etik görev ve sorumluluklara riayet ettiğimi beyan ederim. Herhangi bir zamanda, çalışmayla ilgili yaptığım bu beyana aykırı bir durumun saptanması durumunda, ortaya çıkacak tüm ahlaki ve hukuki sonuçlara razı olduğumu bildiririm. Hatice Yıldırım Sorumlu Yazar
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Development of Physical Education and Education Programs |
Journal Section | Research |
Authors | |
Early Pub Date | June 23, 2024 |
Publication Date | June 30, 2024 |
Submission Date | April 28, 2024 |
Acceptance Date | June 10, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 10 Issue: 1 |