Araştırma ile temelde katılımcı öğretmenlerin sosyal medya kullanımları ve sosyal medyaya ilişkin metaforik algılarının ortaya çıkarılması amaçlanmaktadır. Araştırmada nitel araştırma modellerinden biri olan olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcı grubunu toplam 75 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada online bir form ile öğretmenlerin sosyal medya kullanımlarına yönelik bulgulara ve sosyal medya kavramıyla ilgili ürettikleri metaforlara ulaşılmıştır. Araştırmacı tarafından oluşturulan formda öğretmenlerden “Sosyal medya…….benzer; Çünkü…….” cümlesini tamamlamaları istenilmiştir. Verilerin analizinde betimsel analiz ve içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonunda, öğretmenlerin sosyal medya araçlarından en yoğun olarak Instagram’ı kullandıkları, çoğunluğun günde 2-3 saat kullanımları olduğu ve mesleki bilgi edinmek, mesleki gelişimini sağlamak amacıyla kullandıkları bulgularına ulaşılmıştır. Araştırmanın ikinci bölümünde ise katılımcı öğretmenlerin sosyal medya kavramıyla ilgili toplam 46 metafor geliştirdikleri görülmüştür. Öğretmenin sosyal medya kavramıyla ilgili en fazla virüs, dünya, yemek, deniz vb. metaforları ürettikleri görülmüştür. Geliştirilen bu metaforlar toplam 7 tema altında toplanmıştır. Bu temalar en fazla metafor kapsamaları “Olumlu-olumsuz geniş içeriği ile sosyal medya, bilgi kaynağı olarak sosyal medya, kontrollü kullanılması yönü ile sosyal medya, sürekli yenilenen ve gelişen yapısı ile sosyal medya, bağımlılık yapıcı özelliği ile sosyal medya” olarak sıralanmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Submission Date | October 11, 2020 |
Acceptance Date | December 28, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 6 Issue: 2 |
International Journal of Cultural and Social Studies