Bu çalışmanın amacı; araştırmacı-sorgulayıcı öğretim stratejisi kapsamında infografiklerle zenginleştirilmiş öğretim sürecinin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin “bilinçli tüketici” ve “tasarruf” konularında kavramsal gelişimlerine etkisini araştırmaktır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden eylem araştırması kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini 2021-2022 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Trabzon ili kırsalında bulunan bir ilkokulda öğrenim gören ilkokul 4. Sınıfa devam etmekte olan 9 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak grup görüşmeleri, kavramsal anlama ve kelime ilişkilendirme testleri kullanılmıştır. Asıl uygulama sürecinde öğrenciler, Web 2.0 araçlarından Canva programından yararlanarak infografiklerini toplam 6 ders saati içerisinde oluşturmuşlardır. Araştırma sonucunda araştırmacı-sorgulayıcı öğretim stratejisi kapsamında infografiklerle zenginleştirilmiş öğretim sürecinin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin “bilinçli tüketici” ve “tasarruf” konularında kavramsal gelişimlerine anlamlı etkide (z=2,524, p<,05) bulunduğu sonucuna varılmıştır. Infografiklerin, bilinçli tüketici ve tasarruf kavramlarının öğretimi sürecinde kavram gelişimine olumlu katkı sağlayan bir uygulama olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca grup görüşmeleri sonucunda; kavram öğretimi sürecinde infografik tasarımları ortaya çıkmasının, öğrencilerin kavramsal gelişimlerine olumlu etkide bulunduğu, infografiklerin metin oluşturma, görsellerden faydalanma ve ortak bir ürün ortaya çıkarma unsurlarının öğrenciler için ilgi çekici olduğu ve infografik tasarım sürecinde bilgisayar kullanma becerisine sahip olmanın önemli olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Fen bilimleri ve diğer ders süreçlerinde öğrencilerin afiş, poster, broşür gibi çalışmaları dijital ortamlarda hazırlayabilecekleri etkinlikler düzenleyerek kavramsal gelişimlerine katkı sağlanabilir.
The purpose of this study is to investigate the effects of infographic enriched teaching process on primary school 4th grade students within the scope of researcher-interrogator teaching strategy. the aim of this study is to investigate the effect of “conscious consumer” and “saving” on the conceptual development of grade students. In the study, one of the qualitative research patterns, action research, was used. The sample of the study includes 9 primary schools that are studying in a primary school located in the countryside of Trabzon Province in the spring semester of the 2021-2022 academic year 4. the class consists of students. Group interviews, conceptual understanding and word association tests were used as data collection tools. During the main application process, students created their infographics in a total of 6 course hours using the Canva program from the Web 2.0 tools. As a result of the research, it was determined that the teaching process enriched with infographics within the scope of the researcher-interrogator teaching strategy was carried out in primary school 4. it has been concluded that it has a significant effect on the conceptual development of grade students in the subjects of “conscious consumer” and “saving” (z=2,524, p<,05). Also in group discussions; in the process of teaching infografik designs the concept of the emergence of students ' conceptual development positively impact resides in infografik render text, images and the utilization of common infografik is engaging for students to produce a product of the elements in the design process of removing and reached the conclusion that having the ability to use computers is important. In science and other course processes, students can contribute to their conceptual development by organizing activities such as banners, posters, brochures in digital environments.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 15, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.