Bu çalışmanın amacı 5., 6., 7. ve 8. sınıf matematik
ders kitaplarında veri işlemeye yönelik etkinliklerinin nasıl ele alındığının
incelenmesidir. Özellikle, ders kitaplarında yer alan etkinliklerin ne ölçüde
problem oluşturmayı, veri toplamayı, veri analizini yapmayı ve sonuç çıkarmayı
gerektirdiği araştırılmıştır. Bu çalışma kapsamında nitel araştırma yaklaşımı
benimsenmiş ve temel veri toplama yöntemi olarak doküman incelemesi ve içerik
analizi kullanılmıştır. Ders kitapları bu araştırmanın amacı doğrultusunda
kapsamlı bir içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışmanın bulguları problem
oluşturmayı, veri toplamayı, veri analizini yapmayı ve sonuç çıkarmayı içeren
etkinliklerin gerek her bir sınıf düzeyinde, gerekse düzeyler arasındaki
dağılımlarında farklılıklar olduğunu göstermektedir. Bunun yanında, kitapların
öğrencilerin araştırma sorusu oluşturmasına, veri toplamasına ve sonuç
çıkarmasına yeterli fırsat tanımadığını göstermiştir.
The purpose of this study was to examine how 5th,
6th, 7th and 8th grade mathematics textbooks
address data processing activities. Specifically, the extent to which textbook
activities require students to form research problems, make data collection,
data analyses, and draw conclusions was analyzed. A qualitative approach was
utilized for this research and document and content analyses were used for data
collection and analysis process. Results indicated that distributions of tasks,
which involves forming research problems, making data collection, data
analyses, and drawing conclusions, differ within grades and across grades.
Besides, results showed that the textbooks provide limited opportunities for
students to form research questions, collect real data, and draw conclusions.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 23, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.