Research Article
BibTex RIS Cite

Sınıf Öğretmenlerinin Empatik Eğilimleri İle Demokratik Değerlere Sahip Olma Düzeylerinin İncelenmesi

Year 2017, Volume: 18 Issue: 1, 134 - 150, 03.03.2017
https://doi.org/10.17679/inuefd.296141

Abstract

Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin empatik
eğilimleri ile demokratik değerlere sahip olma düzeylerini bazı demografik
değişkenler açısından incelemektir. Çalışma betimsel yöntem kullanılarak
gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini 2014-2015 eğitim öğretim yılında
Malatya ili merkez ilçelerinde bulunan devlet ve özel okullarda görev yapan 300
sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak,
araştırmacı tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu, Dökmen(1988)
tarafından geliştirilen “Empatik Eğilim Ölçeği” ve Selvi (2007) tarafından geliştirilen
“Sınıf Öğretmenleri Demokratik Değerler Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada
elde edilen verilerin analizinde SPSS 20.0 paket programı kullanılmıştır.
Araştırmada ulaşılan sonuçlara göre öğretmenlerinin empatik eğilimlerinin
cinsiyet değişkeni açısından anlamlı ancak yaş, kıdem, medeni durum
değişkenlerinde ise anlamlı bir farklılığın olmadığı tespit edilmiştir.
Öğretmenlerinin demokratik değerlere sahip olma düzeylerinde ise kıdem
değişkeni açısından anlamlı bir farklılığın olduğu tespit edilmiştir. Sınıf
öğretmenlerinin empatik eğilimleri ile demokratik değerlere sahip olma
düzeyleri arasındaki ilişki incelendiğinde ise düşük düzeyde de olsa, pozitif
yönde bir ilişki olduğu saptanmıştır. Sonuç olarak araştırma bulguları sınıf
öğretmenlerinin empatik eğilimleri arttıkça demokratik değerlere sahip olma
düzeylerinin de arttığını göstermiştir.

References

  • Yörükoğlu, A. (2008). Çocuk Ruh Sağlığı-29. İstanbul: Özgür Yayınları

The Survey of Emphatic Tendency and Democratic Values of Primary School Teachers

Year 2017, Volume: 18 Issue: 1, 134 - 150, 03.03.2017
https://doi.org/10.17679/inuefd.296141

Abstract


The aim of this
study was to investigate the relation between emphatic orientation and
democratic values of primary school teacher who worked in public schools and
private schools in Malatya Province. The study was conducted out using survey
technique. The sample size of this study consisted of 300 teachers in Malatya
in between 2014-2015 academic year. It was used three different data collect
tools. The first one was “Personal Information Form” which was designed by the
researches. The second was “Empathy Tendency Scale” which was developed by
Dökmen (1988). And the last one was “Classroom Teachers Democratic Measurement
Test” which was developed by Selvi (2007). The data was analyzed with, SPSS
20.0 package programme.as results, it was found that there was a significant
difference in gender variable for emphatic tendency; however there wasn’t a significant
statistically difference for age, seniority and marital status. It has found
that there was a significant difference for seniority, in democratic values of
teachers. It was determined that there was a positive relation in low level
between emphatic tendency predisposition and democratic values of the primary
school teachers. In conclusion the results suggest the more classroom teachers
have emphatic tendency values the more they have democratic values.

References

  • Yörükoğlu, A. (2008). Çocuk Ruh Sağlığı-29. İstanbul: Özgür Yayınları
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Özcan Palavan

İğdem Agboyraz This is me

Publication Date March 3, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 18 Issue: 1

Cite

APA Palavan, Ö., & Agboyraz, İ. (2017). Sınıf Öğretmenlerinin Empatik Eğilimleri İle Demokratik Değerlere Sahip Olma Düzeylerinin İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 134-150. https://doi.org/10.17679/inuefd.296141
AMA Palavan Ö, Agboyraz İ. Sınıf Öğretmenlerinin Empatik Eğilimleri İle Demokratik Değerlere Sahip Olma Düzeylerinin İncelenmesi. INUJFE. April 2017;18(1):134-150. doi:10.17679/inuefd.296141
Chicago Palavan, Özcan, and İğdem Agboyraz. “Sınıf Öğretmenlerinin Empatik Eğilimleri İle Demokratik Değerlere Sahip Olma Düzeylerinin İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18, no. 1 (April 2017): 134-50. https://doi.org/10.17679/inuefd.296141.
EndNote Palavan Ö, Agboyraz İ (April 1, 2017) Sınıf Öğretmenlerinin Empatik Eğilimleri İle Demokratik Değerlere Sahip Olma Düzeylerinin İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18 1 134–150.
IEEE Ö. Palavan and İ. Agboyraz, “Sınıf Öğretmenlerinin Empatik Eğilimleri İle Demokratik Değerlere Sahip Olma Düzeylerinin İncelenmesi”, INUJFE, vol. 18, no. 1, pp. 134–150, 2017, doi: 10.17679/inuefd.296141.
ISNAD Palavan, Özcan - Agboyraz, İğdem. “Sınıf Öğretmenlerinin Empatik Eğilimleri İle Demokratik Değerlere Sahip Olma Düzeylerinin İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18/1 (April 2017), 134-150. https://doi.org/10.17679/inuefd.296141.
JAMA Palavan Ö, Agboyraz İ. Sınıf Öğretmenlerinin Empatik Eğilimleri İle Demokratik Değerlere Sahip Olma Düzeylerinin İncelenmesi. INUJFE. 2017;18:134–150.
MLA Palavan, Özcan and İğdem Agboyraz. “Sınıf Öğretmenlerinin Empatik Eğilimleri İle Demokratik Değerlere Sahip Olma Düzeylerinin İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 18, no. 1, 2017, pp. 134-50, doi:10.17679/inuefd.296141.
Vancouver Palavan Ö, Agboyraz İ. Sınıf Öğretmenlerinin Empatik Eğilimleri İle Demokratik Değerlere Sahip Olma Düzeylerinin İncelenmesi. INUJFE. 2017;18(1):134-50.

2017 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.