Bu araştırma beden müziği etkinliğinin, 13-14 yaş grubu öğrencilerin “felaketleştirme, bireyselleştirme, seçici algılama” gibi olumsuz düşüncelerini azaltmada ne ölçüde etkili olduğunu belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla, Erzincan ili ikinci eğitim bölgesinde yer alan Üzümlü Ortaokulunda eğitim gören 13-14 yaş aralığındaki 32 öğrenciye ders dışı etkinlik kapsamında haftada bir gün 40 dk. olmak üzere 8 hafta süresince beden müziği etkinlikleri yapılmıştır. Bu uygulama sonucunda verilen eğitimin etkisini ölçmek amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen “Çocuktaki Olumsuz Düşünceleri Değerlendirme Ölçeği” kullanılmış; deney ve kontrol grubunda yer alan öğrencilerin ön test-son test puanları istatistiksel olarak karşılaştırılmıştır. Elde edilen verilerin analizi için SPSS 19 paket programı kullanılmış, iki grup arasındaki farklılıklar değerlendirilmek istendiğinde parametrik test ön şartlarının sağlandığı durumda Student’s t test; sağlamadığında ise Mann Whitney-U testi kullanılmıştır. Bağımlı değişkenlerin analizinde benzer şekilde dağılıma göre eşleştirilmiş örneklem t testi (paired samples t test) kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, uygulanan beden müziği etkinliklerinin 13-14 yaş grubu öğrencilerinin olumsuz düşüncelerinin azalmasında etkili bir yöntem olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
This research was conducted to determine to what extent the body music activity is effective in reducing the negative thoughts of 13-14 age group students, such as “disasterizing, individualization, selective perception”. For this purpose, body music activities were carried out within the scope of extracurricular activities with 32 students between the ages of 13-14 studying at Üzümlü Secondary School located in the second education region of Erzincan province for eight weeks, one day a week and 40 minutes a day. In order to measure the effect of the education given as a result of this treatment, the “Scale for Evaluation of Negative Thoughts in Children”, which was developed by researchers, was used. The SPSS 19 package program was used to analyze the data. To evaluate the differences between the two groups, t-test was used when the parametric test preconditions were met; when the parametric test preconditions were not satisfied, Mann Whitney-U test was conducted. Similarly, in the analysis of dependent variables, a paired-samples t-test was used depending on the distribution. As a result of the study, it is concluded that the body music activities implemented are an effective method in mitigating the negative thoughts of the students of the 13-14 age group.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 22 Issue: 3 |
2017 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.