Bu araştırmanın amacı İngilizce öğretmenlerinin mesleki adanmışlıklarına ve bağlılıklarına yönelik görüşlerini incelemektir. Çalışma nitel araştırma türlerinden olgu-bilim deseninde yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Kahramanmaraş ilinde görev yapmakta olan 12 İngilizce öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmış, elde edilen veriler içerik analiziyle, analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda İngilizce öğretmenlerinin mesleklerini fedakârlık ve sabır gerektiren, vicdani boyutu olan, insanların hayatına dokunan, toplumsal değerleri kazandıran, ebeveyn rolüne bürünülen bir meslek olarak algıladıkları görülmüştür. Mizaçlarına uygun olması, mesleği ve çocukları sevmeleri, kadınlara uygun olması ve maddi sebeplerden dolayı mesleği icra ettikleri; okul dışında öğrencilerle ilgilenerek, kişisel zamanlarından fedakârlık yaparak, ailelerini ihmal ederek meslekleri için fedakârlık yaptıkları belirlenmiştir. Öğrencilerin iyi yerlere gelmesi, gelişim göstermesi, öğrenme isteklerinin olması, eski öğrencilerin vefası, öğretmenlerin öğretmeyi ve mesleklerini sevmeleri öğretmenlerin mesleğe bağlılıklarını artırdığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca araştırmada öğrencilerin tutum ve davranışları, akademik seviyelerinin düşüklüğü, eğitim sistemi, MEB’in olumsuz tutumu ile mesleğin statü ve saygınlığını düşmesi ve maaşların az olması, öğretmenlerin mesleğe olan bağlılıklarını azalttığı belirlenmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 13, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 24 Issue: 1 |
2017 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.