Olgubilim desenine göre tasarlanan bu nitel araştırma ile ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin yeni nesil sorulara yönelik algılarının metafor aracılığıyla incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 2020-2021 eğitim öğretim yılı bahar döneminde, Malatya ilinde yer alan dört farklı ortaokulun 8. sınıfına devam eden toplam 60 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin toplanması amacıyla araştırmaya katılan öğrencilerden “Yeni nesil sorular ….. gibidir. Çünkü …….” cümlesindeki boşlukları tamamlamaları istenmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Analizler sonucunda geçerli sayılan toplam 54 metafor içerisinden en sık kullanılanların “beyin”, “dağa tırmanmak”, “merdiven”, “uzay” ve rüya” olduğu görülmüştür. Öğrencilerin oluşturdukları metaforların gerekçelerinin analizinden hareketle öğrencilerin yeni nesil soru kavramına ilişkin algıları İmkânsız Labirent, Sarp Kayalık, Strateji Savaşları ve Sırat Köprüsü olmak üzere toplam dört tema altında değerlendirilmiştir.
yok
yok
yok
This qualitative phenomenological study aimed to investigate the perceptions of eighth grade middle school students regarding "new generation questions" through the use of metaphors. The study was conducted during the spring semester of the 2020-2021 academic year, and the participants were 60 students from four different middle schools in Malatya. Data collection involved asking participants to complete the sentence "New generation questions are like ….., because…….". The data were analyzed using content analysis. The most commonly used metaphors among the 54 valid ones generated by the participants included "brain," "climbing a mountain," "ladder," "space," and "dream." Analysis of the reasons for these metaphors revealed five themes in students' perceptions of the concept of "new generation questions": Impossible Maze, Steep Rocks, Strategy War, and the Sırat Bridge.
yok
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | yok |
Publication Date | May 13, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 24 Issue: 1 |
2017 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.