Research Article
BibTex RIS Cite

Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin “Yeni Nesil Soru” Kavramına İlişkin Algılarının Metafor Yoluyla İncelenmesi

Year 2023, Volume: 24 Issue: 1, 378 - 399, 13.05.2023
https://doi.org/10.17679/inuefd.1227962

Abstract

Olgubilim desenine göre tasarlanan bu nitel araştırma ile ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin yeni nesil sorulara yönelik algılarının metafor aracılığıyla incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 2020-2021 eğitim öğretim yılı bahar döneminde, Malatya ilinde yer alan dört farklı ortaokulun 8. sınıfına devam eden toplam 60 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin toplanması amacıyla araştırmaya katılan öğrencilerden “Yeni nesil sorular ….. gibidir. Çünkü …….” cümlesindeki boşlukları tamamlamaları istenmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Analizler sonucunda geçerli sayılan toplam 54 metafor içerisinden en sık kullanılanların “beyin”, “dağa tırmanmak”, “merdiven”, “uzay” ve rüya” olduğu görülmüştür. Öğrencilerin oluşturdukları metaforların gerekçelerinin analizinden hareketle öğrencilerin yeni nesil soru kavramına ilişkin algıları İmkânsız Labirent, Sarp Kayalık, Strateji Savaşları ve Sırat Köprüsü olmak üzere toplam dört tema altında değerlendirilmiştir.

Supporting Institution

yok

Project Number

yok

Thanks

yok

References

  • Acar, B., & Yaman, M. (2011). Bağlam Temelli Öğrenmenin Öğrencilerin İlgi Ve Bilgi Düzeylerine Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 40, 01-10.
  • Akın, M. F., ve İlhan, A. (2020). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının bağlam temelli problemi Benckert kriterlerine göre değerlendirilmesi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 739-753.
  • Aksoy, B. (2003). Problem çözme yönteminin çevre eğitiminde uygulanması. Pamukkele Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 83-97.
  • Atasoy, D. (2020). Sözel Soruların Matematik Diline Dönüştürülmesi Becerisinde İki Öğrenci Grubunun Karşılaştırılması. Iğdır Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 10(1), 547-555.
  • Altun, M., & Aslan, Ç. (2006). İlköğretim Öğrencilerinin Problem Çözme Stratejilerini Öğrenmeleri Üzerine Bir Çalışma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 1-21.
  • Altun, M., Gümüş, N. A., Akkaya, R., Bozkurt, I., ve Ülger, T. K. (2018). Sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik okuryazarlığı beceri düzeylerinin incelenmesi. Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, (1), 66-88.
  • Başoğlu, S. T. (2007). Sınav kaygısı ile özgüven arasındaki ilişkinin erinlik döneminde incelenmesi (Tez no. 217683) [Yüksek lisans tezi, Maltepe Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Batur, Z., Ulutaş, M., ve Beyret, T. N. (2019). 2018 LGS Türkçe sorularının PISA okuma becerileri hedefleri açısından incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 48(1), 595-615.
  • Bayburtlu, Y. S. (2021). Views of Turkish teachers on skills-based Turkish questions. International Journal of Progressive Education, 17(1), 325-337.
  • Biber, A. Ç., Tuna, A., Uysal, R., ve Kabuklu, Ü. N. (2018). Liselere geçiş sınavının örnek matematik sorularına ve yeni sınav sistemine dair destkleme ve yetiştirme kursu matematik öğretmenlerinin görüşleri. Asya Eğitim Dergisi, 6(2), 63-80.
  • Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3, 77–101.
  • Çakır, Z. (2019). TEOG, LGS ve PISA fen bilimleri sorularının analizi ve karşılaştırılması (Tez no. 589346) [Yüksek lisans tezi, Uşak Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Çelikten, M. (2006). Kültür ve öğretmen metaforları. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(21), 269-283.
  • Çepni, S. (2019). PISA ve TIMSS mantığını ve sorularını anlama. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Çepni, S., Ormancı, Ü., ve Ülger, B. B. (2020). Examination of context based question writing skills of science. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 8(4), 1249-1270.
  • Elmas, R., ve Eryılmaz, A. (2015). Bağlam temelli fen soru yazımı: kriterler ve efsaneler. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 8(4), 564-580.
  • Erden, B. (2020). Türkçe, matematik ve fen bilimleri dersi beceri temelli sorularına ilişkin öğretmen görüşleri. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 270-292.
  • Gökbulut, B. (2020). Öğretmen adaylarının eğitim inançları ile 21. yüzyıl becerileri arasındaki ilişki. Turkish Studies - Educational Sciences, 15(1), 127-141.
  • Güler, M., Aslan, Z., ve Çelik, D. (2019). 2018 liselere giriş sınavına ilişkin matematik öğretmenlerinin görüşleri. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 337-363.
  • Hutchison, G., & Schagen, I. (2007). Comparisons between PISA and TIMSS—Are we the man with two watches? In T. Loveless (Ed.), Lessons learned—What international assessments tell us about math achievement. Washington, DC: The Brookings Institution.
  • Kablan, Z., ve Bozkuş, F. (2021). Liselere giriş sınavı matematik problemlerine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 211-231.
  • Kabuklu, Ü. N., Yüzbaşıoğlu, M. K., ve Kurnaz, M. A. (2019, Nisan). Fen eğitimiyle alakalı araştırmalarda bağlam temelli soru yazma ölçütlerinin belirlenmesi. International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, Tam metin bildiri kitapçığı ss. 227-232.
  • Karakaya, F., Bulut, A. E., ve Yılmaz, M. (2020). Fen lisesi öğretmenlerinin TEOG ve LGS sistemlerine yönelik görüşleri. Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 116-126.
  • Kazak, E. (2021). Farklı sosyo ekonomik çevrelerde bulunan okulların etkililiğine ilişkin öğretmenlerin görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 139-161.
  • Kertil, M., Dede, H. G., ve Ulusoy, E. G. (2021). Skill-based mathematics questions: what do middle school mathematics teachers think about and how do they ımplement them? Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 12(1), 151-186.
  • Kızkapan, O., ve Nacaroğlu, O. (2019). Fen bilimleri öğretmenlerinin merkezi sınavlara (lgs) ilişkin görüşleri. Nevşehir Hacı Bektaş Üniversitesi SBE Dergisi, 9(2), 701-719.
  • Korkmaz, E., Tutak, T., ve İlhan, A. (2020). Ortaokul matematik ders kitaplarının matematik öğretmenleri tarafından değerlendirilmesi. Avrupa Bilim ve Teknolojisi Dergisi, (18), 118-128.
  • Kutu, H., & Sözbilir, M. (2011). Yaşam temelli ARCS öğretim modeliyle 9. sınıf kimya dersi ''hayatımızda kimya'' ünitesinin öğretimi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 30(1), 29-62.
  • Kuzu, Y., Kuzu, O ve Gelbal, S. (2019). TEOG ve LGS sistemlerinin öğrenci, öğretmen, veli ve öğretmen velilerin görüşleri açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(1), 112-130.
  • MEB (2018). Milli eğitim bakanlığı ortaöğretime geçiş yönergesi. http://www.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_03/26191912_yonerge.pdf adresinden alınmıştır. MEB (2019). PISA 2018 Türkiye ön raporu. http://www.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_12/03105347_PISA_2018_Turkiye_On_Raporu.pdf adresinden alınmıştır.
  • MEB (2019a). Sınavla öğrenci alacak ortaöğretim kurumlarına ilişkin merkezi sınav. https://www.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_06/02125953_2019_SOZEL_BOLUM.pdf adresinden alınmıştır. MEB (2020). TIMSS 2019 Türkiye ön raporu. https://odsgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2020_12/10175514_TIMSS_2019_Turkiye_On_Raporu_.pdf adresinden alınmıştır.
  • Nowell, L. S., Norris, J. M., White, D. E., & Moules, N. J. (2017). Thematic analysis: Striving to meet the trustworthiness criteria. International journal of qualitative methods, 16(1), 1-13.
  • Obay, M., & Çelik, H. C. (2019). İlköğretim matematik öğretmen adayları bağlam temelli öğrenme hakkında ne düşünüyor? nitel bir araştırma. Journal of Computer and Education Research, 7 (14), 284-313.
  • Sak, M., ve Gürel, D. K. (2018). Öğrencilerin ışık konusundaki bağlam temelli sorular ile geleneksel soruları cevaplama düzeylerinin cinsiyete göre karşılaştırılması. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 672-697.
  • Sanca, M., Artun, H., Bakırcı, H., & Okur, M. (2021). ortaokul beceri temelli soruların yeniden yapılandırılmış bloom taksonomisine göre değerlendirilmesi. YTÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 219-248.
  • Subaşı, M. (2020). Üstün yetenekli öğrencilerin fen bilimleri dersine yönelik görüşleri: Hatay bilim ve sanat merkezi örneği. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (41), 67-81.
  • Şad, S. N., ve Şahiner, Y. K. (2016). Temel eğitimden ortaöğretime geçiş (TEOG) sistemine ilişkin öğrenci, öğretmen ve veli görüşleri. Elementary Education Online, 15(1), 53-76.
  • Şıvkın, S., Aksoy, V. C., ve Erdoğan, D. G. (2020). LGS'de sorulan PISA tarzı matematik sorularını doğru cevaplama ile okuduğunu anlama arasındaki ilişkinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 148-159.
  • Tekbıyık, A., ve Akdeniz, A. R. (2010). Bağlam temelli ve geleneksel fizik problemlerinin karşılaştırılması üzerine bir inceleme. Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 4(1), 123-140.
  • Uçak, S., & Erdem, H. H. (2020). Eğitimde bir yön arayışı bağlamında ''21. yüzyıl becerileri ve eğitim felsefesi''. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6 (1), 76-93.
  • Ulusoy, B. (2020). 8. Sınıf öğrencilerinin liselere geçiş sınavına (LGS) ilişkin algılarının metaforlar aracılığıyla incelenmesi. Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 186-202.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yılmaz, F. & Şad, S. N. (2022). Matematik dersi için beceri temelli soru yazmaya yönelik bir kontrol listesi geliştirme çalışması. İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, (INIJOSS), 11(2), 363-395.
  • Wikipedia (2021) https://en.wikipedia.org/wiki/Survivor_(American_TV_series)

Investigation of the 8th Grade Middle School Students' Perceptions on the Concept of "New Generation Question" Through Metaphors

Year 2023, Volume: 24 Issue: 1, 378 - 399, 13.05.2023
https://doi.org/10.17679/inuefd.1227962

Abstract

This qualitative phenomenological study aimed to investigate the perceptions of eighth grade middle school students regarding "new generation questions" through the use of metaphors. The study was conducted during the spring semester of the 2020-2021 academic year, and the participants were 60 students from four different middle schools in Malatya. Data collection involved asking participants to complete the sentence "New generation questions are like ….., because…….". The data were analyzed using content analysis. The most commonly used metaphors among the 54 valid ones generated by the participants included "brain," "climbing a mountain," "ladder," "space," and "dream." Analysis of the reasons for these metaphors revealed five themes in students' perceptions of the concept of "new generation questions": Impossible Maze, Steep Rocks, Strategy War, and the Sırat Bridge.

Project Number

yok

References

  • Acar, B., & Yaman, M. (2011). Bağlam Temelli Öğrenmenin Öğrencilerin İlgi Ve Bilgi Düzeylerine Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 40, 01-10.
  • Akın, M. F., ve İlhan, A. (2020). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının bağlam temelli problemi Benckert kriterlerine göre değerlendirilmesi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 739-753.
  • Aksoy, B. (2003). Problem çözme yönteminin çevre eğitiminde uygulanması. Pamukkele Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 83-97.
  • Atasoy, D. (2020). Sözel Soruların Matematik Diline Dönüştürülmesi Becerisinde İki Öğrenci Grubunun Karşılaştırılması. Iğdır Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 10(1), 547-555.
  • Altun, M., & Aslan, Ç. (2006). İlköğretim Öğrencilerinin Problem Çözme Stratejilerini Öğrenmeleri Üzerine Bir Çalışma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 1-21.
  • Altun, M., Gümüş, N. A., Akkaya, R., Bozkurt, I., ve Ülger, T. K. (2018). Sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik okuryazarlığı beceri düzeylerinin incelenmesi. Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, (1), 66-88.
  • Başoğlu, S. T. (2007). Sınav kaygısı ile özgüven arasındaki ilişkinin erinlik döneminde incelenmesi (Tez no. 217683) [Yüksek lisans tezi, Maltepe Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Batur, Z., Ulutaş, M., ve Beyret, T. N. (2019). 2018 LGS Türkçe sorularının PISA okuma becerileri hedefleri açısından incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 48(1), 595-615.
  • Bayburtlu, Y. S. (2021). Views of Turkish teachers on skills-based Turkish questions. International Journal of Progressive Education, 17(1), 325-337.
  • Biber, A. Ç., Tuna, A., Uysal, R., ve Kabuklu, Ü. N. (2018). Liselere geçiş sınavının örnek matematik sorularına ve yeni sınav sistemine dair destkleme ve yetiştirme kursu matematik öğretmenlerinin görüşleri. Asya Eğitim Dergisi, 6(2), 63-80.
  • Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3, 77–101.
  • Çakır, Z. (2019). TEOG, LGS ve PISA fen bilimleri sorularının analizi ve karşılaştırılması (Tez no. 589346) [Yüksek lisans tezi, Uşak Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Çelikten, M. (2006). Kültür ve öğretmen metaforları. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(21), 269-283.
  • Çepni, S. (2019). PISA ve TIMSS mantığını ve sorularını anlama. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Çepni, S., Ormancı, Ü., ve Ülger, B. B. (2020). Examination of context based question writing skills of science. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 8(4), 1249-1270.
  • Elmas, R., ve Eryılmaz, A. (2015). Bağlam temelli fen soru yazımı: kriterler ve efsaneler. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 8(4), 564-580.
  • Erden, B. (2020). Türkçe, matematik ve fen bilimleri dersi beceri temelli sorularına ilişkin öğretmen görüşleri. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 270-292.
  • Gökbulut, B. (2020). Öğretmen adaylarının eğitim inançları ile 21. yüzyıl becerileri arasındaki ilişki. Turkish Studies - Educational Sciences, 15(1), 127-141.
  • Güler, M., Aslan, Z., ve Çelik, D. (2019). 2018 liselere giriş sınavına ilişkin matematik öğretmenlerinin görüşleri. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 337-363.
  • Hutchison, G., & Schagen, I. (2007). Comparisons between PISA and TIMSS—Are we the man with two watches? In T. Loveless (Ed.), Lessons learned—What international assessments tell us about math achievement. Washington, DC: The Brookings Institution.
  • Kablan, Z., ve Bozkuş, F. (2021). Liselere giriş sınavı matematik problemlerine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 211-231.
  • Kabuklu, Ü. N., Yüzbaşıoğlu, M. K., ve Kurnaz, M. A. (2019, Nisan). Fen eğitimiyle alakalı araştırmalarda bağlam temelli soru yazma ölçütlerinin belirlenmesi. International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, Tam metin bildiri kitapçığı ss. 227-232.
  • Karakaya, F., Bulut, A. E., ve Yılmaz, M. (2020). Fen lisesi öğretmenlerinin TEOG ve LGS sistemlerine yönelik görüşleri. Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 116-126.
  • Kazak, E. (2021). Farklı sosyo ekonomik çevrelerde bulunan okulların etkililiğine ilişkin öğretmenlerin görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 139-161.
  • Kertil, M., Dede, H. G., ve Ulusoy, E. G. (2021). Skill-based mathematics questions: what do middle school mathematics teachers think about and how do they ımplement them? Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 12(1), 151-186.
  • Kızkapan, O., ve Nacaroğlu, O. (2019). Fen bilimleri öğretmenlerinin merkezi sınavlara (lgs) ilişkin görüşleri. Nevşehir Hacı Bektaş Üniversitesi SBE Dergisi, 9(2), 701-719.
  • Korkmaz, E., Tutak, T., ve İlhan, A. (2020). Ortaokul matematik ders kitaplarının matematik öğretmenleri tarafından değerlendirilmesi. Avrupa Bilim ve Teknolojisi Dergisi, (18), 118-128.
  • Kutu, H., & Sözbilir, M. (2011). Yaşam temelli ARCS öğretim modeliyle 9. sınıf kimya dersi ''hayatımızda kimya'' ünitesinin öğretimi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 30(1), 29-62.
  • Kuzu, Y., Kuzu, O ve Gelbal, S. (2019). TEOG ve LGS sistemlerinin öğrenci, öğretmen, veli ve öğretmen velilerin görüşleri açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(1), 112-130.
  • MEB (2018). Milli eğitim bakanlığı ortaöğretime geçiş yönergesi. http://www.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_03/26191912_yonerge.pdf adresinden alınmıştır. MEB (2019). PISA 2018 Türkiye ön raporu. http://www.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_12/03105347_PISA_2018_Turkiye_On_Raporu.pdf adresinden alınmıştır.
  • MEB (2019a). Sınavla öğrenci alacak ortaöğretim kurumlarına ilişkin merkezi sınav. https://www.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_06/02125953_2019_SOZEL_BOLUM.pdf adresinden alınmıştır. MEB (2020). TIMSS 2019 Türkiye ön raporu. https://odsgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2020_12/10175514_TIMSS_2019_Turkiye_On_Raporu_.pdf adresinden alınmıştır.
  • Nowell, L. S., Norris, J. M., White, D. E., & Moules, N. J. (2017). Thematic analysis: Striving to meet the trustworthiness criteria. International journal of qualitative methods, 16(1), 1-13.
  • Obay, M., & Çelik, H. C. (2019). İlköğretim matematik öğretmen adayları bağlam temelli öğrenme hakkında ne düşünüyor? nitel bir araştırma. Journal of Computer and Education Research, 7 (14), 284-313.
  • Sak, M., ve Gürel, D. K. (2018). Öğrencilerin ışık konusundaki bağlam temelli sorular ile geleneksel soruları cevaplama düzeylerinin cinsiyete göre karşılaştırılması. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 672-697.
  • Sanca, M., Artun, H., Bakırcı, H., & Okur, M. (2021). ortaokul beceri temelli soruların yeniden yapılandırılmış bloom taksonomisine göre değerlendirilmesi. YTÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 219-248.
  • Subaşı, M. (2020). Üstün yetenekli öğrencilerin fen bilimleri dersine yönelik görüşleri: Hatay bilim ve sanat merkezi örneği. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (41), 67-81.
  • Şad, S. N., ve Şahiner, Y. K. (2016). Temel eğitimden ortaöğretime geçiş (TEOG) sistemine ilişkin öğrenci, öğretmen ve veli görüşleri. Elementary Education Online, 15(1), 53-76.
  • Şıvkın, S., Aksoy, V. C., ve Erdoğan, D. G. (2020). LGS'de sorulan PISA tarzı matematik sorularını doğru cevaplama ile okuduğunu anlama arasındaki ilişkinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 148-159.
  • Tekbıyık, A., ve Akdeniz, A. R. (2010). Bağlam temelli ve geleneksel fizik problemlerinin karşılaştırılması üzerine bir inceleme. Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 4(1), 123-140.
  • Uçak, S., & Erdem, H. H. (2020). Eğitimde bir yön arayışı bağlamında ''21. yüzyıl becerileri ve eğitim felsefesi''. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6 (1), 76-93.
  • Ulusoy, B. (2020). 8. Sınıf öğrencilerinin liselere geçiş sınavına (LGS) ilişkin algılarının metaforlar aracılığıyla incelenmesi. Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 186-202.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yılmaz, F. & Şad, S. N. (2022). Matematik dersi için beceri temelli soru yazmaya yönelik bir kontrol listesi geliştirme çalışması. İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, (INIJOSS), 11(2), 363-395.
  • Wikipedia (2021) https://en.wikipedia.org/wiki/Survivor_(American_TV_series)
There are 44 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Süleyman Nihat Şad 0000-0002-3169-2375

Yeter Şeyda Aydın 0000-0001-9290-6579

Project Number yok
Publication Date May 13, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 24 Issue: 1

Cite

APA Şad, S. N., & Aydın, Y. Ş. (2023). Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin “Yeni Nesil Soru” Kavramına İlişkin Algılarının Metafor Yoluyla İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 378-399. https://doi.org/10.17679/inuefd.1227962
AMA Şad SN, Aydın YŞ. Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin “Yeni Nesil Soru” Kavramına İlişkin Algılarının Metafor Yoluyla İncelenmesi. INUJFE. May 2023;24(1):378-399. doi:10.17679/inuefd.1227962
Chicago Şad, Süleyman Nihat, and Yeter Şeyda Aydın. “Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin ‘Yeni Nesil Soru’ Kavramına İlişkin Algılarının Metafor Yoluyla İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 24, no. 1 (May 2023): 378-99. https://doi.org/10.17679/inuefd.1227962.
EndNote Şad SN, Aydın YŞ (May 1, 2023) Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin “Yeni Nesil Soru” Kavramına İlişkin Algılarının Metafor Yoluyla İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 1 378–399.
IEEE S. N. Şad and Y. Ş. Aydın, “Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin ‘Yeni Nesil Soru’ Kavramına İlişkin Algılarının Metafor Yoluyla İncelenmesi”, INUJFE, vol. 24, no. 1, pp. 378–399, 2023, doi: 10.17679/inuefd.1227962.
ISNAD Şad, Süleyman Nihat - Aydın, Yeter Şeyda. “Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin ‘Yeni Nesil Soru’ Kavramına İlişkin Algılarının Metafor Yoluyla İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 24/1 (May 2023), 378-399. https://doi.org/10.17679/inuefd.1227962.
JAMA Şad SN, Aydın YŞ. Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin “Yeni Nesil Soru” Kavramına İlişkin Algılarının Metafor Yoluyla İncelenmesi. INUJFE. 2023;24:378–399.
MLA Şad, Süleyman Nihat and Yeter Şeyda Aydın. “Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin ‘Yeni Nesil Soru’ Kavramına İlişkin Algılarının Metafor Yoluyla İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 24, no. 1, 2023, pp. 378-99, doi:10.17679/inuefd.1227962.
Vancouver Şad SN, Aydın YŞ. Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin “Yeni Nesil Soru” Kavramına İlişkin Algılarının Metafor Yoluyla İncelenmesi. INUJFE. 2023;24(1):378-99.

2017 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.