BibTex RIS Cite

Professional ConcernsInvestigation of the Relationship between Preservice Physical Education Teachers? Sense of Self Efficacy and

Year 2010, Volume: 11 Issue: 2, - , 01.04.2010

Abstract

This study aims at comparing the preservice physical education teachers? self efficacy beliefs and professional concern levels 347 PE teachers candidate 130 women and 217 men accepted to participate voluntarily in the study Data were collected through Teachers? Sense of Efficacy Scale TSES developed by Tschannen Moran and Hoy and adapted into Turkish by Çapa Çakıroğlu and Sarıkaya and Concern Scale for Physical Education Teachers developed by McCormack 1996 and adapted into Turkish by Özer Şad Açak and Kafkas According to the findings of the study subjects? self efficacy levels differed significantly by gender doing sports with a license and type of high school Moreover a moderate level of correlation was found between self efficacy and professional concern levels

Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Öz Yeterlik Algıları İle Mesleki Kaygıları Arasındaki İlişki

Year 2010, Volume: 11 Issue: 2, - , 01.04.2010

Abstract

Bu çalışma beden eğitimi öğretmen adaylarının öz yeterlik algıları ile mesleki kaygı durumları arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır Bu amaçla çalışmaya beden eğitimi spor öğretmenliği bölümlerinde okuyan ve araştırmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden 130?u kadın 217?si erkek toplam 347 beden eğitimi öğretmen adayı katılmıştır Beden eğitimi öğretmen adaylarına Tschannen Moran ve Hoy tarafından geliştirilen geçerlik ve güvenilirlik çalışması Çapa ve diğ tarafından yapılmış Öz yeterlik ölçeği ile McCormack tarafından geliştirilen geçerlik güvenirlik çalışması Özer ve diğ tarafından yapılan Beden Eğitimi Öğretmenleri için Mesleki Kaygı ölçeği uygulanmıştır Araştırmada elde edilen bulgulara göre öz yeterlik durumunun cinsiyet lisanslı spor yapma ve lise türü değişkenine göre anlamlı farklılaştığı görülmüştür Ayrıca öz yeterlik ve mesleki kaygı durumları arasında orta düzeyde korelasyon olduğu da saptanmıştır

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

M Emin Kafkas This is me

Mahmut Açak This is me

Bilal Çoban This is me

Tamer Karademir This is me

Publication Date April 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 11 Issue: 2

Cite

APA Kafkas, M. . E., Açak, M., Çoban, B., Karademir, T. (2010). Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Öz Yeterlik Algıları İle Mesleki Kaygıları Arasındaki İlişki. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2).
AMA Kafkas ME, Açak M, Çoban B, Karademir T. Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Öz Yeterlik Algıları İle Mesleki Kaygıları Arasındaki İlişki. INUJFE. April 2010;11(2).
Chicago Kafkas, M Emin, Mahmut Açak, Bilal Çoban, and Tamer Karademir. “Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Öz Yeterlik Algıları İle Mesleki Kaygıları Arasındaki İlişki”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11, no. 2 (April 2010).
EndNote Kafkas ME, Açak M, Çoban B, Karademir T (April 1, 2010) Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Öz Yeterlik Algıları İle Mesleki Kaygıları Arasındaki İlişki. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11 2
IEEE M. . E. Kafkas, M. Açak, B. Çoban, and T. Karademir, “Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Öz Yeterlik Algıları İle Mesleki Kaygıları Arasındaki İlişki”, INUJFE, vol. 11, no. 2, 2010.
ISNAD Kafkas, M Emin et al. “Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Öz Yeterlik Algıları İle Mesleki Kaygıları Arasındaki İlişki”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11/2 (April 2010).
JAMA Kafkas ME, Açak M, Çoban B, Karademir T. Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Öz Yeterlik Algıları İle Mesleki Kaygıları Arasındaki İlişki. INUJFE. 2010;11.
MLA Kafkas, M Emin et al. “Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Öz Yeterlik Algıları İle Mesleki Kaygıları Arasındaki İlişki”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 11, no. 2, 2010.
Vancouver Kafkas ME, Açak M, Çoban B, Karademir T. Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Öz Yeterlik Algıları İle Mesleki Kaygıları Arasındaki İlişki. INUJFE. 2010;11(2).

2017 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.