Sonuçlar, öğretmenlerin araştırma okuryazarlığı becerilerinin yüksek düzeyde olduğunu ortaya koymuştur. Cinsiyet açısından anlamlı bir farklılık bulunmamış, ancak lisansüstü eğitim almış öğretmenlerin araştırma okuryazarlığı becerilerinin lisans mezunu öğretmenlere göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, hizmet içi eğitim alma durumu ve hizmet yılı değişkenleri açısından anlamlı farklılıklar gözlenmemiştir. Sayısal branş öğretmenlerinin araştırma okuryazarlığı becerilerinin sözel branş öğretmenlerine göre daha yüksek olduğu belirlenmiş ve okul öncesinde görev yapan öğretmenlerin, lisede görev yapan öğretmenlere kıyasla daha yüksek araştırma okuryazarlığı becerilerine sahip oldukları tespit edilmiştir. Bu sonuçlar, öğretmen yetiştiren kurumlar ve hizmet içi eğitim programları için müfredat güncellemelerinde dikkate alınabilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | In-Service Training, Lifelong learning, Teacher Education and Professional Development of Educators |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2024 |
Submission Date | June 29, 2024 |
Acceptance Date | December 6, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 25 Issue: 3 |
2017 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.