Siyasal iletişim, siyasal kurumların sadece seçim dönemi ihtiyaç duydukları iletişim
etkinliklerinden değildir, süreklilik isteyen bir olgudur. Nasıl ki pazarda yer alan işletmelerin
ürünlerini satmak için rakiplerinden farklılaşması gerekiyorsa siyasal rekabette de partiler,
seçmenleri etkilemek için kendilerini üstün kılacak farklılığı ortaya koymak durumundadırlar. Bu
nedenle, bir adayın seçmenleriyle etkileşim halinde olması, kendini tanıtması, rakipleriyle kendisi
arasında fark yaratması ve özellikle de seçimi kazanmak için gerekli olan aday imajını
oluşturabilmesi için siyasal iletişim tekniklerine başvurması gerekir.
Günümüzde internet ağı küreselleşme yaklaşımıyla tüm oluşumları birbirine bağlayarak dünyayı
global köy haline getirmiştir. Yeni medya, geleneksel medya araçlarına oranla çok daha kısa
sürede geniş kitlelere ulaşma imkânı sağlamaktadır. Bu imkân sayesinde internet, başta siyaset
alanı dahil olmak üzere eğlence, haberleşme ve ticaret yöntemleri gibi birçok alanda insanların
alışkanlıklarını önemli ölçüde değiştirmiştir. Web 2.0 kavramı ile beraber internet, siyasal partiler
tarafından özellikle de seçim kampanyaları döneminde siyasal iletişim aracı olarak yoğun şekilde
kullanılmaktadır. Sosyal medya siyasi partilerin seçmen kitlesi ile buluşmasına aracılık eden
önemli bir mecradır. Bu çalışmada, sosyal medyanın sağladığı olanakların siyasal iletişim
yönünden ne doğrultuda kullanıldığının incelenmesi amaçlanmaktadır.
Web 2.0 diye tanımlanan yeni iletişim araçlarının en yaygın uygulamaları olarak sosyal medyanın
siyasal iletişim sürecinde kullanılmasını konu edinen bu tez çalışmasında; siyasal iletişim kavramı
sosyal medyanın getirdiği yenilikler bağlamında incelenmiş, ülkemiz 2014 yılı Cumhurbaşkanlığı
seçiminde aday gösterilen siyasi kimlikler tarafından sosyal medyanın ne şekilde kullanıldığı tespit
edilmeye çalışılmıştır.
Political communication is not one of the communication activities that are needed merely during
an election period, but a conception requiring continuity. Just as the businesses in a market have
to differentiate in order to sell their products, so too the parties in political competition have to
put forth the differences that make them superior in order to influence their electorate.
Therefore, candidates should employ the political communication techniques for the purpose of
being in interaction with their electorate, introducing themselves, creating a difference between
the rivals and themselves, and particularly creating successful candidate images to win the
elections.
Today the Internet has transformed the world to a global village by linking all formations with
each other. When compared with traditional media, new media provides an opportunity to reach
masses in a shorter period of time. With this opportunity, the internet has changed the habits in
societies in many ways in such as entertainment, communications and business methods. Along
with the concept of Web 2.0, internet is used extensively by political parties as a political
communication tool especially during election campaigns. Social media acts as an important
mediator that political parties meet with voters. This study aims to examine how social media
practices are used in political communication. Web 2.0 is described as the most common applications of new communications tools. The thesis
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | May 1, 2016 |
Submission Date | January 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 5 Issue: 9 |