ÖZ
Bu çalışmanın amacı, tasarım beceri atölyelerine katılan 5.sınıf öğrencilerinin yaşam becerileri eğitimine yönelik görüşlerini ortaya çıkartmaktır. Bu çalışmada araştırma yöntemi olarak nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması kullanılmıştır. Katılımcılar, amaçlı örneklem yönteminin bir türü olan ölçüt örneklemesine göre seçilmiştir. Ölçüt, öğrencilerin daha önce yaşam becerileri eğitimine katılmamış olmasıdır. Çalışmanın katılımcılarını İstanbul ili Pendik ilçesinde 2020-2021 eğitim öğretim döneminde bir devlet okulunda okuyan beşinci sınıf öğrencilerinden 12 kişi oluşturmaktadır. Katılımcılar, dört hafta süresince araştırmacı tarafından hazırlanan yaşam becerileri odaklı etkinliklere katılmışlardır. Etkinlikler pandemi nedeniyle çevrim içi geçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak görüşme ve gözlem kullanılmıştır. Veriler içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonucunda yedi tema, 14 kategori ve 76 koda ulaşılmıştır. Araştırmada, yaşam becerileri eğitimine katılan öğrencilerin, atölye çalışmalarının okuldaki etkinliklerle benzer ve farklı yönleri olduğunu düşündükleri, yaşam becerileri eğitimi hakkında olumlu görüş belirttikleri, eğitimin güçlü ve zayıf yönlerinin farkında oldukları, yaşam becerileri eğitiminin birçok becerinin geliştirilmesine katkısı olduğunu düşündükleri, etkinliklerin çevrim içi olması nedeniyle zorluklar yaşadıkları, bazı etkinlikleri daha ilgi çekici buldukları, okullarda bu eğitimin yaygınlaştırılmasını istedikleri sonuçları ortaya çıkmıştır. Ayrıca öğrencilerin yaşam becerileri eğitiminin 21. yy becerilerini geliştirmesi açısından önemli olduğunu düşündükleri görülmüştür. Yaşam becerileri eğitimine katılan öğrencilerin bu tür eğitimlerin yaygınlaştırılması gerektiği görüşü dikkate alınarak bu tür araştırmaların ve verilen eğitimlerin sayısı ve kapsamı artırılmalıdır.
Tasarım beceri atölyeleri yaşam becerileri nitel araştırma durum çalışması öğrenci görüşleri
The purpose of this study is to reveal the opinions of 5th grade students who attend design skill workshops on life skills education. In this study, case study, which is one of the qualitative research methods, was used as a research method. Participants were selected according to criterion sampling, which is a type of purposeful sampling method. The criterion is that students have not participated in life skills training before. Participants consist of 12 different 5th-grade students studying at a public school in Pendik/Istanbul within the academic year of 2020-2021. Students participated in activities focused on life skills prepared by the researcher for four weeks. Activities were held online due to pandemic restrictions. As a data collection tool, interview and observation were conducted. Data were analyzed by the method content analysis. As a result of this analysis, seven themes, 14 categories, and 76 codes were obtained. In the study, it was found that the students who participated in the life skills training thought that the workshops had similar and different aspects with the activities in the school, they expressed positive opinions about the life skills training, they were aware of the strengths and weaknesses of the education, they thought that the life skills training contributed to the development of many skills. It was concluded that they had difficulties because the activities were online, that they found some activities more interesting, and that they wanted this education to be widespread in schools. Additionally, the study showed that students believe life skills training plays an important role in developing 21st-century skills. Taking the attitude of students toward these activities into consideration, research studies related to this topic, both the scale and scope of these activities must be extended.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Early Pub Date | December 25, 2021 |
Publication Date | December 31, 2021 |
Submission Date | August 29, 2021 |
Acceptance Date | September 21, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 7 Issue: 2 |
All papers published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International